Kuinka kauan nukuitte perhepedissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhepeti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhepeti

Vieras
Meillä lapsi on kolmen vanha, ja vieläkin nukutaan perhepedissä. Ollaan kyllä hankittu lapselle hieno uusi sänky + hänellä on oma viihtyisä huone. Ollaan kyselty, haluaisiko lapsi siirtyä jo itsekseen nukkumaan. Ei kuulemma halua (tosin satunnaisesti käy "kokeilemassa" omassa sängyssä nukkumista), eikä se meitä vanhempia haittaa. Päin vastoin, on kiva nukkua koko perhe yhdessä, kun muutoinkin iso osa arkipäivistä kuluu töissä ja tarhassa.

Kolmevuotias täälläkin perhepedissä, tosin mitään lastensänkyä ei olla edes hankittu. Tässä asunnossa ei ole tilaa turhille kalusteille ja olen aika varma, että käyttämättä jäisi. Tykkään nukkua lapsen kanssa, just kun arki on aika hektistä päiväkodin, työpaikan yms välillä. Lapsi tuntuu saavan turvaa ja rauhoittuvan tuosta yhteisestä pedistä. Jaksaa sitten touhuta päivät kavereiden kanssa kun saa aamuisin herätä äitin ja isin vierestä ja vähän halia ennen kun päivä alkaa. On muuten aamuisin todella hyväntuulinen, päiväkotia varten pukee reippaasti itse yms. Minäkin olen paremmalla tuulella jos saan herätä perheeni kanssa :) Työmatkoilla tai miehen ollessa lapsen kanssa muualla ei millään jaksaisi repiä itseään sängystä ylös.

Tästä puheenollen, voisin mennä sinne muitten seuraan nyt makoilemaan!

Vajaa vuoden ikäisenä siirtyi kuopus meidän sängystä vieressä olevaan pinnikseen. Aamulla tulee yleensä möyrimään kainaloon, välillä vielä nukahtaa siihen. Lasketaanko, olis nyt about 1,5v :)

Meillä 6-vuotias teki paluun perhepetiin :) Eskarin aloitus otti sen verran koville että on siitä asti nukkunut taas meidän sängyssä. Alunperin siirtyi perhepedistä pois joskus ehkä kolmevuotiaana, mutta palailee aina muutamaksi viikoksi takaisin kun jotain jännittävää tapahtuu. Ei me sitä olla pahana pidetty, vaikka ahdasta alkaa jo vähän olla.

Kuopus punki väkisin perhepetiin 5 vuotiaaksi asti.
Tai ei se mikään perhepeti aina ollut, kun mä tai mies jouduttiin evakkoon sohvalle tai lastenhuoneeseen.
Alkoi olla selkä- ja niskavaivoja meillä vanhemmilla, sekä väsymys huonosti nukutusta öistä.
Luojan kiitos tästä on nyt päästy!

Kivittäkää pois, mutta meillä ei tulla nukkumaan perhepedissä. Satunnaisesti saa tulla viereen, jos on kipeä, ja vieressä saa kölliä, muttei aleta siihen että säännöllisesti nukkuu. Isin ja äitin sänky on isin ja äitin. Lapsille on omat sängyt. Millä siinä mitään aikuista läheisyyttä harrastat jos muksut nukkuu vieressä?!

Kivittäkää pois, mutta meillä ei tulla nukkumaan perhepedissä. Satunnaisesti saa tulla viereen, jos on kipeä, ja vieressä saa kölliä, muttei aleta siihen että säännöllisesti nukkuu. Isin ja äitin sänky on isin ja äitin. Lapsille on omat sängyt. Millä siinä mitään aikuista läheisyyttä harrastat jos muksut nukkuu vieressä?!

Ja taas mennäään...

Sitä aikuisten läheisyyttä voi harrastaa vaikka vierashuoneen sängyssä. Sohvalla. Tai keittiön pöydällä:D

"Millä siinä mitään aikuista läheisyyttä harrastat jos muksut nukkuu vieressä?!" Voi puuhastella muutenkin kuin makuuhuoneessa. ;)
Meilläkään ei ole varsinaista perhepetiä, mutta lapset saa tulla nukkumaan viereen minkä ikäisinä vaan tahtovat. Kyllä se jossain vaiheessa tulee se että haluavat nukkua yksin ja menevät omaan vuoteeseen.

no mä ole n 3-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja, ja alusta asti on nukuttu vierekkäin 160cm leveässä sängyssä. pinnasänky oli mutta yhtäkään yötä ei siinä lapsi nukkunut ainakaan kokonaan. mua ei ollenkaan häiritse tää meidän perhepeti ja olin sitä mieltä et lapsi saa olla vieresä niin kauan kuin tahtoo, MUTTA nyt kun tuli ajankohtaiseksi tää yökuivaksi harjoittelu, päiväkodin täi - sekä kihomatoepäilyt, niin ajattelin ostaa oman sängyn lapselle....

[QUOTE="a p";24583099]Sitä aikuisten läheisyyttä voi harrastaa vaikka vierashuoneen sängyssä. Sohvalla. Tai keittiön pöydällä:D[/QUOTE]

Oliskin ees vierashuone! :D ja keittiön pöytä ei kestä kun se on perintöä 70-luvulta :D

[QUOTE="murmeli";24583077]Kerta tilanne kesti noin kauan, niin miksette hankkineet isompaa sänkyä?[/QUOTE]

No sehän ois ollut periksi antamista eikä me haluttu sitä.
Oikeen perhepedin pitää olla kaikille ok.

Lapsi kannettiin lähes joka yö omaan sänkyyn. Sitkee kaveri, mutta kyllä se tarpeeksi monessa vuodessa oppi.

Miksi pienen lapsen pitää nukkua yksin, mutta iso aikuinen saa unikaverin toisesta ihmisestä? Aikuista läheisyyttä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä, ainakin jos omistaa yhtään mielikuvitusta.

Mä olen ollut 5,5-vuotiaan pojan yksinhuoltaja alusta asti, joten "aikuisten kivaa" ei tule paljoa harrastettua :D Poika siirtyi mun vierestä 6 kk ikäisenä omaan sänkyyn, jossa nukkui pari-kolme vuotta joka yö. Reissaamme paljon, ja matkoilla tulee nukuttua vierekkäin, tämä jää usein päälle kotiin palatessa. Välillä on kausia kun nukkuu omassa huoneessaan, nätisti menee sinne eikä kömyä öisin viereen. Mulla vaan tahtoo tulla ikävä unikaveriani..

Nyt on taas pari kk nukkunut mun vieressä 180cm leveässä sängyssä. Hyvin mahdutaan, ja aamuisin on ihana halia ennen sängystä nousemista :)

[QUOTE="viima";24583020]viimeistään kun lähtee armeijaan. toivottavasti sellainen viel on 18 vuoden pääst.[/QUOTE]

Raaka ihminen! Etkö sä tajua, että intti on tosi traumatisoiva lapselle! Hänen on saatava hellyyttä ja pullo sänkyyn.

Yhteistyössä