Lukki tippui katosta päälleni, pillahdin itkuun, mieheni suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Tällainen perhedraama täällä sitten vielä tähän aikaan yöstä. Olin rauhassa tekemässä töitä pöydän ääressä, kun äkkiä huomasin lukin käsivarrellani. Huudahdin ja huitaisin sen äkkiä pois siitä. Saatuani lukin pois päältäni pillahdin itkuun. Mieheni saapui juoksujalkaa paikalle kuultuaan märisemiseni. Hän kävi heti raivoamaan miten häntä ärsyttää huomata kuinka nössö olen, kun tuollaisesta itkuun pillahdan.

Muuten hyvin mennyt ilta päättyy sitten tällaiseen. Kaikilla on paha mieli. Mies tuntuu halveksivan minua ja minä taas olen surullinen tapahtuneesta.:( En mielestäni voinut reagointitavalleni mitään. Se tunne ei tullut mitenkään hiipien, se vaan räjähti päälle. Miten tästä eteenpäin? Kannattaako minun mielestänne puhua vielä tapahtuneesta mieheni kanssa? Pitääköhän hän minua nyt oikeasti yliherkkänä vai liittääkö hän sen vain tuohon tämän iltaiseen?

[QUOTE="vierailija";24603269]Tällainen perhedraama täällä sitten vielä tähän aikaan yöstä. Olin rauhassa tekemässä töitä pöydän ääressä, kun äkkiä huomasin lukin käsivarrellani. Huudahdin ja huitaisin sen äkkiä pois siitä. Saatuani lukin pois päältäni pillahdin itkuun. Mieheni saapui juoksujalkaa paikalle kuultuaan märisemiseni. Hän kävi heti raivoamaan miten häntä ärsyttää huomata kuinka nössö olen, kun tuollaisesta itkuun pillahdan.

Muuten hyvin mennyt ilta päättyy sitten tällaiseen. Kaikilla on paha mieli. Mies tuntuu halveksivan minua ja minä taas olen surullinen tapahtuneesta.:( En mielestäni voinut reagointitavalleni mitään. Se tunne ei tullut mitenkään hiipien, se vaan räjähti päälle. Miten tästä eteenpäin? Kannattaako minun mielestänne puhua vielä tapahtuneesta mieheni kanssa? Pitääköhän hän minua nyt oikeasti yliherkkänä vai liittääkö hän sen vain tuohon tämän iltaiseen?[/QUOTE]

Minäkin olisin vastavassa tilanteessa itkenyt..... ja öhömm olen itkenytkin ja huutanut ja HUUTANUT.
Kuulun siis samaan nössö kastiin :D
Toiset pelkää korkeita paikkoja ja toiset hämähäkkejä...hrrr inhottavia otuksia

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24603271:
Sano sille miehellesi, että säikähit todella paljon, ja helpotuit, kun olikin lukki, sen takia itkit. ;)

Öö, siis että olisin luullut päälleni tippuneen jotain muuta? Ei, kyllä ihan sitä lukkia säikähdin kamalasti. Varmasti sama reaktio olisi ollut vaikka olisi ollut jokin muukin hyönteinen. Iholla mikä tahansa ötökkä on minusta karmaiseva.

[QUOTE="vierailija";24603286]Öö, siis että olisin luullut päälleni tippuneen jotain muuta? Ei, kyllä ihan sitä lukkia säikähdin kamalasti. Varmasti sama reaktio olisi ollut vaikka olisi ollut jokin muukin hyönteinen. Iholla mikä tahansa ötökkä on minusta karmaiseva.[/QUOTE]
No eihän miehesi sitä tartte tietää, että luulit jonkun muun olevan päälläsi. ;)

[QUOTE="vieras";24603291]mä olisin huutanut ja kiljunut ku palosireeni!! mä nyt kiljun ihan pienestäkin hämpystä tai mistä tahansa elukasta.
Sun mies on ääliö! kunnon mies olis tullu tappamaan se lukin ja rauhotellu.[/QUOTE]

Kunnon mies olis ottanu sen elukan ja vieny ulos, ei tappanu tarpeettomasti.

[QUOTE="vieras";24603291]mä olisin huutanut ja kiljunut ku palosireeni!! mä nyt kiljun ihan pienestäkin hämpystä tai mistä tahansa elukasta.
Sun mies on ääliö! kunnon mies olis tullu tappamaan se lukin ja rauhotellu.[/QUOTE]

Kunnon mies olis vienyt lukin ulos, eikä tappanut sitä!

[QUOTE="tjaa";24603331]Miksi se olis nössöä? Itse en naisena pelkää laisinkaan hämiksiä ja kuljetan ne paljain käsin aina ulos[/QUOTE]
Niinno, tuohan hämähäkin tappaminen huonoa onnea... :D

No, jos sinun reaktio lukkia kohtaan oli melkosen suuri ja aikuiselle erikoinen, niin oli myös miehesi. Tuskinpa hänkään sitä teki tietentahtoen. Meissä on kaikenlaista ohjelmoituna historiasta...kenen äiti ja isä tai veli tai opettaja on regoinut mihinkin tunteseen vihalla tai muulla vääryydellä, niin että meihin sitten jää pieni arpi-joka hyppää ulos ihan varoittamatta:käyttäydymme kuin idiootit haluamattamme.

Minä sanoisin miehelle ihan nätisti, että tuli muuten mäntti olo siitä sinun kommentista. Jos minä olen nössö, niin miksi sinä olet vihainen?

Sillä voi avuttomuuden, tai hätätilanteiden (jollaiseksi vissiin sitä luuli), tai sinun menettämisen tms. kanssa vaan joku tiedostamaton klikki. Ei sitä tarvitse niin vakavasti ottaa, mutta ei tuollaista käytöstä tarvitse sietääkään.

Mies vaikuttaa yhä selvästi närkästyneeltä. Normaalisti on hyvin puhelias ja nyt ei ole sanonut sanaakaan tuon kohtauksen jälkeen, vaikka istuu melkein vieressäni. Nyt tässä mietin otanko aiheen vielä puheeksi, kun kohta yritän kömpiä nukkumaan hänen kanssaan.

Jos aihe häiritsee sinua, ota se puheeksi. Vaikka huomenna, kun ette ole niin väsyneitä. Ei itseään häiritsevien juttujen saisi antaa vain hautautua, vaan ottaa ne esille ihan neutraalisti ja vain omasta näkökulmasta: minusta tuntuu /tuntui siltä kun.... jne. EI niin että: kun sinä....
Jos kerrot móman tunteesi, et arvostele tai ennusta häntä ja hänen tunteita tai tarkotuksia.

Asioiden ainainen hautaaminen ei ole hyväksi, pienistä asioista kasvaa katkeria vuoria joita on joskun mahdotonta ylittää.

Usein? Mun lähipiirissä ei ainakaan ole yhtään naista joka pelkäisi harmittomia ja hyödyllisiä hämppejä. Itsekin olen nainen ja olen omistanut nyrkinkokoisia lintuhämähäkkejä.

No joo, en minäkään normaalisti ole mikään hermoheikko ihminen ja reaktioni voimakkuus yllätti hieman itsenikin. Kyllä, minkä tahansa pienehkön hyönteisen kuvitteleminen iholleni kuvottaa minua vaikka itsekkin olen pitänyt joskus peloitta lintuhämäkkiä kädessäni. Kotonakin huomatessani ötököitä lattialla tai seinällä, en joko tee niille mitään tai sitten yritän saada ne ulos. Mitään pelkokohtausta en niistä koskaan saa. Tämä tilanne tuli yllättäen.

Inhottava mies sulla :(
Mä oisin huutanut kuin palosireeni ja mun mies ois rynnännyt ottamaan sen lukin jonku lehden päälle ja heivannu pihalle.
Mä kammoon pieniä hämiksiä, lukkeja, sääskejä ja yöperhosia. Ukko taas kammoo isoja hämiksiä, joista mä tykkään. Eli tarpeen tullen mä voin sit kans joskus toimia urhoollisena pelastajana, jos jonku kaverin lemmikkihämis kävelee vaiks ukon jalalla :whistle:

Yhteistyössä