2vuotiaan outo kävelytyyli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli katselin veljeni reilu 2v tyttöä ja kiinnitin huomioni hänen kävelyynsä. Olen aina tiennyt, että kävelee vähän sillai "hemputtamalla", mutta en ole katsellut kävelyä sen tarkemmin kun ainahan pikkulapset on vähän hempuloita. Mutta nyt huomasin tarkemmin seuratessa, että kävelee jotenkin niin, että polvet ja reidet kääntyy sisäänpäin toisiinsa yhteen ja sääriosa sitten heilahtelee miten sattuu siinä mennessä.

Neuvolasta oli kuulemma sanottu, että jos ei jouluun mennessä toi sisäänpäinkävely korjaannu niin sitten fysioterapiaan. Olivat luulleet th:n puhuneen siitä, että jalkaterät kääntyy sisäänpäin, mutta mielestäni sellaista siinä kävelyssä ei juurikaan edes esiinny ja sehän on enemmän kuin tavallista. Oletan siis, että th tarkoitti sitä, että polvet ja reidet linkkaa jotekin sisäänpäin ja menevät kiinni toisiinsa.

Itse menisin heti sinne fysioterapeutille tia jonnekin, mutta he aikovat nyt odotella sinne vuodenvaihteeseen. Mitähän tuollaiselle kävelylle tehdään?

[QUOTE="mama";24625308]miettiikö kukaan joka tänne kirjottelee sukulaisten ja tuttavien asioista että mitä jos vaikka tän lapsen äiti sattuis lukemaan tän ja tunnistamaan?[/QUOTE]

Kirjoitinko jotain pahaa sitten?

No minulla ihan oma lapsi hemputtaa. Onko kellään kokemusta fysioterapeutista tai jostain, miten asiaan on puututtu? Vai annetaanko hemputtaa vaan? Meillä neuvolassa ei sanottu mitään.

Näkyykin pahiten juostessa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mama";24625327]et mutta en mä ainakaan silti haluais että joku sukulainen kävis täällä miettimässä meidän perheen asioita.[/QUOTE]

No minä en kirjoittanut kenestäkään nimellä täällä ja halusin vain tietää, jos jollain on kokemusta. Kerrotakoon, että omalla lapsellani on ollut lonkkaluksaatio ja kiinnitän tälläisiin asioihin enemmän huomiota ja asia alkaa herkästi vaivaamaan. Ja kyseessä on kuitenkin itselleni läheinen lapsi joten asia mietityttää. En siis näe tehneeni mitään väärää.

[QUOTE="sanna";24625358]Älä huolehdi toisten asioista. "Vika" ei ole niin paha, että vaatisi pikaista hoitoa. Ei todellakaan.[/QUOTE]

No ensinnäkin meillä on sellaiset välit, että voidaan "huolehtia toistemmekin asioista" eli tarkoittaen käytännössä sitä, että kysymme kyllä mm. mieltä vaivaavista asioista toisiltamme. Ja juuri tuota halusin kysyä mihin vastasit, vaikkakaan en tiedä että onko sinulla oikeasti tietoa asiasta vai sanotko vain.

[QUOTE="alkup";24625405]No ensinnäkin meillä on sellaiset välit, että voidaan "huolehtia toistemmekin asioista" eli tarkoittaen käytännössä sitä, että kysymme kyllä mm. mieltä vaivaavista asioista toisiltamme. Ja juuri tuota halusin kysyä mihin vastasit, vaikkakaan en tiedä että onko sinulla oikeasti tietoa asiasta vai sanotko vain.[/QUOTE]

Mikset sitten kysy heiltä vaan täältä? Kai ne nyt tietää jos on lapsen kanssa lääkärissä käyny.

Mikset sitten kysy heiltä vaan täältä? Kai ne nyt tietää jos on lapsen kanssa lääkärissä käyny.

Kerroin jo aloituksessani. Neuvolan th on asiasta sanonut ja puolen vuoden päästä käskenyt mennä näyttämään. He vain tosiaan olivat luulleet th:n tarkoittaneen jalkateriä eivätkä olleet kiinnittäneet huomioita polviin ja reisiin ja niistä mielestäni th:n on täytynyt puhua. Eli kysyinkin täältä siis ihan siksi, jos jollain sattuisi olemaan kokemusta ja lapsi kävellyt samalla tyylillä.

pihtipolvisuus on kaksvuotiaalle normaalia ihan samalla tavalla kun yksvuotiaan kuuluu olla länkisääri. tämä liittyy lonkan kehityskeen ja koko jalan asentoon lonkasta alaspäin. se korjaantuu kylä kasvun myötä, ja ihan totta, kaikilla kaksvuotiailla kuuluu olla enemmän tai vähemmän pihtipolvet. jos lapsi ei kompuroi jalkoihinsa kävellessään tms niin ei mitään hätää sen suhteen.
sitä en ymmärrä, mitä hemputtaminen on.