Milloinkohan tuo 3-vuotias oppii nukahtamaan ihan itsekseen ja ilman suurta showta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Nukahtaminen on tuolla vanhemmalle ollut aina vaikeaa. Tuossa välillä oli hieman parempi jakso, mutta nyt taas on mennyt ihan mahdottomaksi, kun toinen heittäytyy ihan mahdottomaksi kun pitäisi käydä nukkumaan, potkii ja riekkuu vaan ja joudun sitten pakolla ottamaan syliin, että rauhoittuisi. Sitten kun nukahtaa niin ei ole mitään ongelmaa ja nukkuu yleensä heräämättä aamuun asti tai sitten vaan herää kerran yön aikana huutamaan, kun näkee jotain pahaa unta.
Onneksi tuon nuoremman saa ihan helposti nukkumaan, se vaan laitetaan sänkyyn ja nukahtaa sinne sitten itsekseen, tosin eilen illalla sekään ei meinannut ensin rauhoittua, kun vanhempi oli ihan mahdoton, mutta sain kuitenkin nuoremman ensin nukahtamaan.
Tuo vanhempi nukkuu välillä päiväunia ja välillä ei, riippuen vähän päivistä, mutta en voi sille mitään, että yleensä nukahtaa autoon kun menemme vanhempieni luo tai tulemme sieltä pois ja kun tuo isompi nukahtaa, niin ei sitä noin vain herätetä.

1,5 vee nukahtaa, kun hänet vie sänkyyn. Itse sinä siitä nukahtamisesta olet shown tehnyt.

Peesi. Meiän 2-vuotias ei todellakaan tiedä milloin kannattaa mennä nukkumaan. Vanhemmat joutuu tässä auttamaan. Laitetaan lapsi sänkyyn, sanotaan hyvää yötä ja laitetaan valot kiinni. Joskus inisee vähän mutta nukahtaa kuitenkin itse. Jos itkee niin rauhoitan ja toistan iltarutiinin niin monta kertaa että nukahtaa lopulta. Periksi ei kannata antaa!

Onko lapsella muuten uhmaikää päällä? Mulla ollut poika tähän kesään asti helppo nukutettava. Täyttää marraskuussa kolme. Sänkyyn on vain saanut viedä ja on nukahtanut itsekseen. Nyt kuitenkin uhma painaa joka asiassa. Jos ei muuta niin höpöttelee tunninkin nukkumaan mennessä, mutta suurimmaksi osaksi nostaa metelin ihan mistä tahansa asiasta ja saattaa melskata tunninkin kevyesti. Isoveli oli samansorttinen, mutta ajan kuluessa on jäänyt turhat tinttailut pois nukkumaan mennessä. Toki joskus kiukkuaa, mutta tosi harvoin.

Lapsella on kyllä tällä hetkellä uhma päällä, kun tekee kiusaa koko ajan, mutta siis tuo nukahtaminen on ollut aina vaikeaa jollain tapaa ja tosin tän hetken uhma varmaan tekee siitä vaikeampaa.
Ja joku sanoi minulle, että minä siitä olen itse shown tehnyt ja saan itseäni syyttää, niin kuten sanoin, tämä on ollut tällaista ihan pienestä asti. Vauvana illat oli vaikeita, nukahti suht helposti syliin, mutta kun laskit sylistä pois niin heräsi lähes välittömästi.
Jostain syystä nukahtaminen on asia mitä pitää vältellä.

1,5 vee nukahtaa, kun hänet vie sänkyyn. Itse sinä siitä nukahtamisesta olet shown tehnyt.

Hmm...meillä on neljä lasta, joista yksi on nukkumaongelmainen...eli ei ehkä aina ole vanhempien aikaansaamaa...
Noin voi sanoa ne, joilla on se yksi lapsi joka nukkuu hyvin!!

5v meillä siis, eikä osaa/uskalla vieläkään nukahtaa yksi, nukkuu vanhempien makuuhuoneessa, oli n. 3v kun nukkui ekan kerran yön heräämättä ja muut lapset (isompia ja pienempiä!) ovat nukkuneet pienestä asti hyvin, nukahtaneet omiin sänkyihin ilman sen suurempia seremonioita.

Meillä ollaan kanssa hukassa tuon kolmevuotiaan nukkumaanmenon kanssa... Joskus tepsii joku keino mikä ei sitten seuraavana iltana tepsikään..

Ollaan tehty nyt niin että viedään nukkumaan, lapsi tulee pois huoneestaan erinäisten tekosyiden saattelemana varmaan sen 20 kertaa mutta viedään aina takaisin sänkyyn. Puolisen vuotta sitten lopetettiin tuo nukutushomma ja meinattiin josko tää keino alkais jossain vaiheessa toimimaan.. No ei toimi vieläkään.. Välillä leikkii sängyssä, välillä huutelee, laulelee jne. On pissahätää, halipulaa, "asiaa", ei voi nukka kun sitä ja tätä..

Ja niille joiden mielestä tämä on vanhempien syytä voin sanoa että meillä on myös vuotta nuorempi tyttö joka menee nukkumaan suunnilleen niin että laitetaan vaan sänkyyn ja siinä se.

Meillä 4,5 v nukutetaan ja nukkuu omassa sängyssä vanhempien huoneessa. Mulle ei tulis mieleenkään, että homma edes voisi toimia muulla tavalla. Meillä olisi ihan samanlaista showta aivan varmasti jos yritettäis laittaa yksinään huoneeseen ja hyvää yötä ja pois. Ehei, ei onnistuis tod. Näin mennään, koska illat sujuu hyvin ilman huutoja ja vanhemmilleki jää sitä omaa aikaa tosi paljon sit olkkarissa.

ap:n kantsii miettiä, että kuinka tärkeää on se, että lapsen pitää nukahtaa ja nukkua yksin?

[QUOTE="vieras";24703442]Meillä 4,5 v nukutetaan ja nukkuu omassa sängyssä vanhempien huoneessa. Mulle ei tulis mieleenkään, että homma edes voisi toimia muulla tavalla. Meillä olisi ihan samanlaista showta aivan varmasti jos yritettäis laittaa yksinään huoneeseen ja hyvää yötä ja pois. Ehei, ei onnistuis tod. Näin mennään, koska illat sujuu hyvin ilman huutoja ja vanhemmilleki jää sitä omaa aikaa tosi paljon sit olkkarissa.

ap:n kantsii miettiä, että kuinka tärkeää on se, että lapsen pitää nukahtaa ja nukkua yksin?[/QUOTE]

Siis meillähän ei tuo vanhempi nuku yksin vaan minun vieressä ja silti se on vaikeaa. Nuorempi nukkuu pinnasängyssä mun huoneessa. Olisi ihan kiva, jos kävisi nukkumaan ilman showta kun olen siinä vieressä. Nukuttaminen ei sinällänsä minua haittaa, mutta se haittaa, kun joudun jätkän ottamaan väkisin syliin ja pitämään siinä, ettei pysty potkimaan ja huitomaan minua ja sitten toinen huutaa "käsi pois". Maksimissaan minuutin kun noin pidän ja ns. pakotan toisen rauhoittumaan, niin sitten rauhoittuu nukkumaan.

Yhteistyössä