Vuokra-asunnon hakemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PöllöP.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PöllöP.

Vieras
Silkasta mielenkiinnosta, minkälainen mielikuva teillä on vuokra-asunnon hakemisesta? Valitsette sen itsellenne parhaan, vai otatte sen minkä saatte? Onko vuokra-asunnon saaminen mielestänne vaikeaa? Omia kokemuksianne?

No pari kertaa olen ottanut sen minkä olen saanut, mutta viimeisimpään vuokra-asuntoon muutettaessa valittiin se mikä miellytti..Aika paljon siihen vaikuttaa se onko kiire saada asunto vai ei.

Kyllä sitä yleensä jonkinlaisen asunnon aina saa ja minusta helpoiten saa noita pienempiä tai sitten tosi paljon isompia asuntoja, kovin kiven alla ainakin täällä tuntuu olevan nimenomaan kolmiot yms..

Me ollaan haettu aina vaan kaupungilta. Olen rajannut alue- ja muut kriteerit sellaisiksi, että melkein mikä vaan tarjottu asunto on käynyt.

Muoks. ja helposti ollaan asunnot saatu, myös Helsingistä.

Ensimmäistä kämppää etsein ajalla, eli oli muutama kuukausi aikaa etsiä sopiva. Nyt on taas haku päällä, sillä vaikka tykkäänkin nykyisestä asunnosta, sijainti ei ole parasmahdollinen (vaikka asunkin ydinkeskustassa :D ), joten haluaisin muuttaa kävelymatkan päähän keskustasta ja lähemmäs koulua. Mikään kiire ei kuitenkaan taaskaan ole, eli voi odotella mieluisaa kämppää.

No Helsingissä kaupungin kämpän saanti on todella epätodennäköistä + ne asunnot on yleensä todella järkyttäviä. Meidän kämppäkriteerit on aika tiukat; pitää olla alle 6km Helsingin ydinkeskustaan, talon pitää olla miellyttävä niin sisältä kuin ulkoa, hinnan edes jotenkin kohtuullinen ja alueen miellyttävä

Ollaan saatu asuntoja niin yksityisiltä kuin Satoltakin, kovan työn takana tosin kaikki on ollut ja asuntoa ei niin vaan valkata oikotieltä. Yksiöistä ja kaksioista on siis kokemusta.

Me olemme mieheni kanssa hieman tällaisia "hippityylisiä" ihmisiä, niin pukeutumiselta kuin elämäntavoiltammekin. Pukeudumme värikkäästi ja boheemisti, mutta siisteihin ja ehjiin vaatteisiin. Yksi vuokravälittäjä kerran sanoi meille, että teidän ulkonäkö vaikuttaa asiaan. Mitä ihmettä oikeesti? Meillä on molemmilla on vakiduunit ja luottotiedot kunnossa. Olemme ihan kunnon kansalaisia, emme käytä huumeita tai asuta kodittomia rapussamme. Rauhallisia naapureita, vietämme aika hiljaista perhe-elämää 99% ajastamme. Emmekä haise hielle tai paskalle, tai käytä hampunlehtipaitoja. Harmillista.

No Helsingissä kaupungin kämpän saanti on todella epätodennäköistä + ne asunnot on yleensä todella järkyttäviä. Meidän kämppäkriteerit on aika tiukat; pitää olla alle 6km Helsingin ydinkeskustaan, talon pitää olla miellyttävä niin sisältä kuin ulkoa, hinnan edes jotenkin kohtuullinen ja alueen miellyttävä

Ahaa- oletteko asunet monessakin stadin kämpässä?
Meillä ei ainakaan ole järkyttävä asunto, vaan oikein kiva kaksikerroksinen omalla terassilla. Kaiken lisäksi saatiin asunto todella nopeasti. Et ei kannata yleistää..

[QUOTE="Kerttu";24710054]Me olemme mieheni kanssa hieman tällaisia "hippityylisiä" ihmisiä, niin pukeutumiselta kuin elämäntavoiltammekin. Pukeudumme värikkäästi ja boheemisti, mutta siisteihin ja ehjiin vaatteisiin. Yksi vuokravälittäjä kerran sanoi meille, että teidän ulkonäkö vaikuttaa asiaan. Mitä ihmettä oikeesti? Meillä on molemmilla on vakiduunit ja luottotiedot kunnossa. Olemme ihan kunnon kansalaisia, emme käytä huumeita tai asuta kodittomia rapussamme. Rauhallisia naapureita, vietämme aika hiljaista perhe-elämää 99% ajastamme. Emmekä haise hielle tai paskalle, tai käytä hampunlehtipaitoja. Harmillista.[/QUOTE]

Tottakai se ulkonäkö vaikuttaa. Miksette voi pukeutua ns. normaalisti asuntonäyttöön?

[QUOTE="eee";24710071]Tottakai se ulkonäkö vaikuttaa. Miksette voi pukeutua ns. normaalisti asuntonäyttöön?[/QUOTE]

Koska se on meille aivan normaalia pukeutumista! Ei me mihinkään juuttisäkkehin tai vastaaviin pukeuduta, satsataan laatuun ja tyylikkyyteen ihan yhtälailla kuin muutkin, itse olen jopa todella tarkka nykyisin ulkonäöstäni. En vaan koe farkut+t-paita-tyyliä yhtään omakseni, joten en osta sellaisia vaatteita.

Ahaa- oletteko asunet monessakin stadin kämpässä?
Meillä ei ainakaan ole järkyttävä asunto, vaan oikein kiva kaksikerroksinen omalla terassilla. Kaiken lisäksi saatiin asunto todella nopeasti. Et ei kannata yleistää..

Järkyttävät mielikuvat asunnoista sen vuoksi, että moni tuttavani asuu Stadin asunnoissa, niin uusissa kuin vanhoissakin ja itse en kyllä kelpuuttaisi niistä yhtäkään.

Järkyttävät mielikuvat asunnoista sen vuoksi, että moni tuttavani asuu Stadin asunnoissa, niin uusissa kuin vanhoissakin ja itse en kyllä kelpuuttaisi niistä yhtäkään.

okei..Meillä on ollut stadin kämppä, niin työsuhde- kuin normivuokra- asuntokin, eikä ole ollut moittimista. Normaaleja vuokra- asuntoja ovat olleet. Eihän siellä tosin kivilattiaa ole tai hienoja tapetteja, mutta normaaleja koteja noista saa aikaiseksi omilla kalusteilla =)

Ainakin Helsingin Kaupungin vuokra-asunnot ja etenkin hyvät ja sopivat sellaiset ovat täysin kiven alla. Toisaalta, jotkut tuntuvat saavan niitäkin suhteilla ja vaihtavan kämppää kuin paitaa. Ehkä sitten keskinäisen vaihdon kautta?

Helsingissä on äärettömän vaikeaa saada kohtuuhintaista, hyväkuntoista asuntoa. Onnistuimme tutun välittäjän avulla nappaamaan ihan uuden kolmion (ei kaupungilta), joka oli alueen hintatasoon ihan ok. Jostain syystä työssäkäyvä, syntyperältään helsinkiläinen lapsiperhe ei ole irtisanottunakaan sellainen, joka saisi asuntoa kaupungilta...

okei..Meillä on ollut stadin kämppä, niin työsuhde- kuin normivuokra- asuntokin, eikä ole ollut moittimista. Normaaleja vuokra- asuntoja ovat olleet. Eihän siellä tosin kivilattiaa ole tai hienoja tapetteja, mutta normaaleja koteja noista saa aikaiseksi omilla kalusteilla =)

Juu, uskon että niistäkin löytyy varmasti ihan siistejä, asumiseen hyviä asuntoja. Itse olen niin sisustusfriikki, että kodin ulkoasulla on minulle ihan hurjasti merkitystä, että tää vuokra-asuntojen haku on aina vähän hankalaa :)

Yhteistyössä