MInkä ihmeen takia mammaporukoiden on aivan pakko tukkia kaupoissa ja kahviloissa kulkureitit vankkureillaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijja

Vieras
Kaupassa pitää ilmeisesti madella kolmen mamman rintamana pääkulkureitillä vaunujen kanssa eikä tietenkään kannata väistää yhtään muita. Ärsyttää myös, jos vaunut parkkeerataan hyllyn eteen poikittain pitkäksi ajaksi, kun äiti itse tutkii jotain tuotesisältöä. Silloin on käytännössä mahdotonta muiden päästä hakemaan haluamaansa tuotetta, kun äiti on parkkeerannut itsensä ja vaunut kaiken eteen. Yleensä hän ei myöskään huomaa antaa tilaa, vaikka pyytäisikin, kun on niin ajatuksissaan.

Sama toistuu kahviloissa. Eikö niitä vaunuja voisi jättää ulos, jos vain mahdollista? Tai jos tuo ne sisälle, niin onko aivan välttämätöntä jättää ne vankkurit sille reitille, jota piktin ihmiset kuljettavat kahvejaan paikoilleen. Mä ymmärrän, että joskus on hankalaa löytää sopivaa paikkaa ja vanhempienkin pitää päästä kahvilaan, mutta usein näkee, että ei kyllä ole yhtään otettu muita huomioon, vaikka tilaa olisi asetella fiksumminkin.

Ja jos esim. kahvila on aivan täynnä, niin kannattaako sinne välttämättä silloin tunkea vaunujen kanssa ja tuhahdella mielenosoituksellisesti, kun joutuu jatkuvasti siirtämään vaunuja ihmisten tieltä?

Se ärsyttää kyllä aivan saatanasti mutta kun ämmät pelkäävät että joku varastaa heidän kallisarvoiset hyökkäysvaununsa joiden ostopäätöstä on pähkäilty ja analysoitu palstalla vähintään puoli vuotta ennen ostopäätöstä. Ikäänkuin jotain jotkut haisevat lastenrattaat kiinnostaisivat niin paljoa että joku keikkaisi ne lennosta jostain kaupan eteisestä.

mua ärsyttää kaikkein eniten päivällä kaupassa ne mummot, joilla on kärryt ja niissä kärryissä 2 pakettia kahvia ja yks maito.... sitten ne jättää niitä kärryjä miten sattuu, eikä tajua väistää kun ihmiset yrittää kulkea omillä kärryillä ohi :/

varmaan epähuomioissa, mutta aina kaikki on siirtynyt kun sanoo, että anteeksi, pääsiskö tästä ohi.
kahviloista en osaa kommentoida, en oo käyny niin pienissä kahviloissa.

mua ärsyttää kaikkein eniten päivällä kaupassa ne mummot, joilla on kärryt ja niissä kärryissä 2 pakettia kahvia ja yks maito.... sitten ne jättää niitä kärryjä miten sattuu, eikä tajua väistää kun ihmiset yrittää kulkea omillä kärryillä ohi :/

Usko tai älä mut mä meinasin jäädä tänä aamuna kaupassa parin papan alle kun veivät jotain keskinäistä rallia kaupassa! :O Ihan huoletta tönivät kärryt edestänsä jos yhtää oli kulma tiellä tms. ja mulkoilivat mennessää, pelottavaa.. :D Ja samalla pääsin todistaa kun yks pappa veti yhden naisen eteen kassajonossa ihan pokalla, se vaan suikkas sinne väliin eikä se nainen sit kehdannu oikein mitään sille sanoa...

Kyllä vanhukset on hyvä käytöksisiä... :saint:

Mjoo oli mamma tai ei kyseessä, niin raivostuttava tapa. Ihan yhtälailla nähnyt tätä tekevän muidenkin kuin lapsen omaavat henkilöt.

muoks. niin siis käytävien tukkimista kärryillä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Usko tai älä mut mä meinasin jäädä tänä aamuna kaupassa parin papan alle kun veivät jotain keskinäistä rallia kaupassa! :O Ihan huoletta tönivät kärryt edestänsä jos yhtää oli kulma tiellä tms. ja mulkoilivat mennessää, pelottavaa.. :D Ja samalla pääsin todistaa kun yks pappa veti yhden naisen eteen kassajonossa ihan pokalla, se vaan suikkas sinne väliin eikä se nainen sit kehdannu oikein mitään sille sanoa...

Kyllä vanhukset on hyvä käytöksisiä... :saint:
Kokeilepa matkustaa joskus paikallisjunilla, vanhukset tönivät ja tuuppivat ihan häikäilemättä koska haluavat ensimmäisenä parhaille paikoille ja työntävät sinut täysin säälittä vaikka junan alle vain päästäkseen ensimmäisenä sisään. Joskus tekisi mieli tuupata takaisin ja kunnolla.

Mua ei jostain syystä tämä ärsytä läheskään niin paljon kuin nuori ihminen niiden lastenvaunujen kanssa. Ehkä se on mun mielessä vanhuksille "sallitumpaa", kun vanhana se liikkuminen alkaa olla heikompaa ja ajatuksenjuoksukin voi olla vähän rapistunutta. Mutta nuorelta ihmiseltä se on ärsyttävää itsekkyyttä.

Kyllä sitä samaa harrastaa muutkin ostoskärryillään. Ärsyttävää joka tapauksessa. Kaikkia ei vaan kiinnosta ottaa muita huomioon. Ärsyttävintä on, kun joku näkee keskellä ahdasta kaupan käytävää jonkun tutun ja molemmat parkkeeraa siihen yhtäkkiä niin että perässä tulevat meinaa törmätä, ja sit jäävät siihen turisemaan. Kun koitat päästä ohi, ne ehkä vähän liikahtaa ja jatkaa kuulumisten vaihtamista ja taas seuraava joutuu huomauutamaan että pääsisi ohi jne. Luulis että jo ekan ohi haluavan jälkeen tajuaisi siirtyä sivumpaan juttelemaan, mutta ei...

[QUOTE="vieras";24716401]Se ärsyttää kyllä aivan saatanasti mutta kun ämmät pelkäävät että joku varastaa heidän kallisarvoiset hyökkäysvaununsa joiden ostopäätöstä on pähkäilty ja analysoitu palstalla vähintään puoli vuotta ennen ostopäätöstä. Ikäänkuin jotain jotkut haisevat lastenrattaat kiinnostaisivat niin paljoa että joku keikkaisi ne lennosta jostain kaupan eteisestä.[/QUOTE]

arvaa miksi? siksi että niitä keikkaajia on jotka nyysii. En tukkinu kärryillä mutten jättäny pöllittäväksikään hyviä vaunuja.

Ihan samasta syystä kuin vanhusten pitää sanoa käsipäivää toisilleen marketin ahtaimmassa ja ruuhkaisimmassa risteyksessä ostoskärryineen ja jäädä siihen vielä vaihtamaan kuulumiset. Ihan samoin kuin niiden, jotka jättävät sen ostoskärrynsä juuri siihen kapeimpaan kohtaan, missä on jotain muuta tavaraa tukkimassa käytävää, ja lähtevät hakemaan jotain hyllystä. Tai niiden, joiden on lähes typötyhjällä parkkipaikalla tultava ihan sen toisen auton kylkeen kiinni, vaikka se olisi jätetty vähän kauemmas.

Itse en helsingissä jätä vaunujani ulos missään, koska ne lähtee samantein jonkun matkaan ihan varmasti. Pyrin kuitenkin katsomaan, ettei ne ole kenenkään tiellä.

Kaupassa saatan jäädä hyllylle lukemaan pakkausselostetta, mutta pyrin siinäkin parhaani mukaan olemaan olematta tiellä. Siirrän rattaita heti kun huomaan, että olen tiellä. Monesti olen saanut tuhahduksia ym. mutta hyvin harvoin kuulen sanaoja "anteeksi, pääsisinkö tähän/ohi?" - tällaisen lauseen käyttö saattaisi joissakin tilanteissa nopeuttaa huomaamistani. Itsekin käytän tuota aina silloin kun joku matelee / on parkkeerannut eteeni jossakin - sitä kun tekee myös ilman vaunuja liikkuvat ihmiset yllättävän (?) paljon.

Minulla vaunujen kanssa olevalla on ihan yhtäläiset oikeudet liikkua lähes tulkoon kaikissa paikoissa kuin sinullakin, ilman vaunuja liikkuvalla. Ei se mitään herkkua ole raahata moisia joka ikiseen paikkaan - mielummin liikkuisin ilman - mutta pakko mikä pakko, reilun kymmenen kilon lasta kun ei jaksa millään kantaa joka paikkaan sylissäkään varsinkaan minä pienikokoinen ihminen..

Mitä tulee vankkuriryhmittymiin niin itsekään en ymmärrä miksi jokapaikkaan pitää liikkua rinnakkain kun voisi mennä myös peräkkäin.

p.s. "vieras", kyllä ne lastenrattaat yllättävän paljon kiinnostaa ihmisiä. Ne on kiva leikkikalu, pyromaanihalujen toteuttamiskohde tai muuten vaan hauska rikkoa etc...

ja edelliseen vielä lisäisin, että varkaita kiinnostaa myös vaunuissa oleva tavara jota minulla valitettavasti usein on paljon - enempi se tavarakasa siellä kahvilassa ihmisiä haittaisi kuin ne rattaat..

Minä ainakin vien vaunut sisälle ihan siksi, että niissä nukkuu yleensä jotain KALLISARVOISTA. Et varmaan tullut moista ajatelleeksi.

[QUOTE="vieras";24716401]Se ärsyttää kyllä aivan saatanasti mutta kun ämmät pelkäävät että joku varastaa heidän kallisarvoiset hyökkäysvaununsa joiden ostopäätöstä on pähkäilty ja analysoitu palstalla vähintään puoli vuotta ennen ostopäätöstä. Ikäänkuin jotain jotkut haisevat lastenrattaat kiinnostaisivat niin paljoa että joku keikkaisi ne lennosta jostain kaupan eteisestä.[/QUOTE]

En kyllä muista että olisin koskaan ärsyyntynyt lastenvaunuista mutta ostoskärryillä noita ap:n mainitsemia manöövereitä näkee tehtävän jokaisella kauppareissulla. Pahin on juuri se että kärryt ovat tasan keskellä käytävää poikittain kun joku tihrustaa e-koodeja paketin kyljestä. Yleensä jyräytän kärryillä kylkeen ja murahdan vaan että "oho".

Ja miksi helvetissä se maitohyllyjen edusta on aina joku saatanan kokouspaikka jossa vaihdetaan kuulumisia oikein leveällä rintamalla muita huomioimatta?

Alkuperäinen kirjoittaja iänikuinen juttu;24716498:
Minä ainakin vien vaunut sisälle ihan siksi, että niissä nukkuu yleensä jotain KALLISARVOISTA. Et varmaan tullut moista ajatelleeksi.

Voi pyhä yksinkertaisuus! Tätähän tässä varmasti tarkoitettiin. Tuskinpa kukaan nyt sitä lasta jättääkään vaunuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24716508:
Yleensä jyräytän kärryillä kylkeen ja murahdan vaan että "oho".

Mä varmaan sovellan tätä seuraavan kerran kaupassa, kun se mammarintama länkyttää turhia juttujaan rintamana hyllyn edessä vaunuineen.

Tietenkin siksi, että synnytyksen jälkeen mammojen aivot muuttuu nestemäiseksi ja valahtaa tisseihin, joista lapsi imaisee sitten ne ulos. Sitä ei tiedetä mihin ne sen jälkeen joutuu koska pipanat ei siitä kyllä yhtään fiksuunnu.

[QUOTE="vieras";24716509]Ei niitä kukaan kaupan eteisestä keskellä päivää vie ellet asu jossain Itä-Helsingissä joka on lähes kokonaan pelkkää ghettoa mutta eihän siellä nyt kukaan vastuullinen ihminen jolla on pieniä lapsia tietenkään asu.[/QUOTE]

Keskellä päivää hyvinkin. Ja mitä vauraampi alue, sen ammattitaitoisemmat varkaat siellä pyörii--->vauraammalla alueella on arvokkaammat välineet, esim. ne lastenvaunut.

Ja tosiaan niistä vaunuista saa helposti sen 600-700e kun myy eteenpäin.
Aika naiivia kuvitella, että niitä haisevia lastenvaunuja ei tosiaan KUKAAN vie.
Hah hah. :D

Kaikenlaiset ihmiset jää liukuportaiden päähän ihmettelemään minne menis. Portaat lappaa koko ajan ylös uusia ihmisiä, ja siinä on sitten pian valmis keko komea, niin kuin lasten laulussa lauletaan.

Yhteistyössä