Meidän typyllä on talveksi Jonathani kaksiosainen asu, Reiman kaksiosainen asu, "hienostelutakki", ticketin talvitakki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta siis kaupunkireissu, joka sisältää paljon ulkonaolemistakin, niin kyllähän siihen tarvitaankin sään mukaiset varusteet. Mutta tarkoitin sitä, kun ostetaan hienostelutakki (juurikin vaan kaupassa käyntiin!) niin wtf?

Lapsi kuskataan autolla kauppaan, päällään kallis hienostelutakki, ja tekniset ominaisuudet juurikin on sitä hintaa nostanut + se ticketin merkki hihassa, niin mikä ihme? No joo.
Mulle hienostelutakki = villakangatakki, kelsitakki, tms. Eli ei ulkoiluun vaan nimenomaan "kaupunkikäyttöön" tarkoitettu vaate, jota ei käytetä toppahousujen kanssa.

[QUOTE="a p";24722078]Siis luitko sä edes mun vastausta? Ei tiketillä ole mitään tekemistä tuon hienostelutakin kanssa. Ja hei, se tiketin takki maksoi 6 euroa että ei mun maailma siihen kaadu.[/QUOTE]

Luin, mutta luitko sinä minun aiempaa kirjoitusta? Kirjoitin, että ei koske nyt sinua, vaan yleisesti.

Ulkoillaan enenmmän kuin kerran päivässä.

Pissavahinkoja.. nyt täytyy sanoa että muistan yhdet pissavahingon silloin kun esikoinen oli vajaa 2v (nyt 7v), joten ei pissavahinkoja ei satu ulkona. Vessassa käydään ennen kuin mennään ulos, siitä ei jousteta.

Edellisessä osoittessa asuessa käytiin päivittän puistossa, jos siellä sattumoisin tuli pissahätä sai puiston mökin vessassa käydä tarpeillaan. Tai kun ulkoiltiin omalla pihalla niin äkkiäkös siitä nosti lapsen sisälle pissalle jos hätä yllätti.

Vaikka tähti Jonathan ja Reimat on ollut ulkoapäin märät, ei ne kostu sisältä. Pieni kosteus ulkopinnalla ei siis ole este ulosmenolle. Tosin silellä kylppärin lattialla housut kuivaa hetkessä.

Jos on täytynyt pestä, ne laitetaan pesuun illalla, kun ei ole enää tarkoitus mennä ulos ja vaatteet on kuivat aamulla.

En näe siinä mitään ongelmaa, enkä tosiaankaan pidä sitä minään "säätämisenä"

[QUOTE="vieras";24722060]Ovatko ne ostamasi vaatteet oikeasti hyviä vai onko ne ostettu pelkkien tuotemerkkien vuoksi? Sama kysymys koskee kyllä kaikkia muitakin.[/QUOTE]

Mitä luulet? :) Jos ostaisin vain tuotemerkkien perusteella niin multa ei varmaankaan löytyisi lassieta, jonathania tai merkitöntä? ;) Reima ja jonathan on todettu aiemmin hyviksi, varsinkin jonathan on hinta-laatusuhteeltaan loistava. Lassien housut ostin kun olivat kympillä alesta, niistä en osaa sanoa vielä mitään ja sen tiketin takin kun oli niin halvalla. Ja sitten tuon kolmospuvun kun oli 3 euroa :D Ostinpa muuten tänään jo ensi kevääksi vaaleanpunaisen trenssitakin :)

Kun me asuimme paikassa missä oli vielä oikea talvi me pärjättiin vallan mainiosti kosteussuojattomilla halpispuvuilla. Mutta nyt kun on niin märkää ja ulkoilua enemmän niin pakko olla ensinnäkin kosteussuojatut puvut ja vielä ainakin yhdet vaihtovaatteet.

[QUOTE="vieras";24722093]Ihan oikeasti, yksillä haalareilla pärjää kyllä talven. :) Pesukoneet on keksitty, ja ei siellä ulkona tarvitse välttämättä olla 2 kertaa joka päivä ;)[/QUOTE]

Hmm.pitäskö mun sanoa lapsen hoitotätille että eivät saa ulkoilla kuin kerran päivässä kun ei ole tarpeeksi vaatteita? Ja siitä vasta show nousisi kun tuolle kouluikäiselle sanoisi että nyt pysyt kotona kun ei ole vaihtovaatteita :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";24722103]Meidän 1 kk tytöllä on äitiyspakkauksen haalari :) Ja välikausille nallehaalari. Ei hävetä pitää![/QUOTE]

Meilläkin oli aikanaan äitiyspakkauksen puvut ja ne oli iiiihanat vaikka niitä paljon parjataankin.

Meilläkin on hienosteluvaatteina kosteussuojattomia tai niiltä ominaisuuksiltaan heikompia vaatteita, joiden tarkoitus on vain lämmittää ja näyttää hyvältä, kun mennään autolla jonnekin, kuten kylään tai kauppaan. Ticketit ja Reimatecit on pihalla leikkimistä varten, siellähän sitä kosteussuojaa tarvii.

[QUOTE="vieras";24722093]Ihan oikeasti, yksillä haalareilla pärjää kyllä talven. :) Pesukoneet on keksitty, ja ei siellä ulkona tarvitse välttämättä olla 2 kertaa joka päivä ;)[/QUOTE]

"Sori lapset, ette pääse ulos enää iltapäivällä kun haalari on märkä". Juu ei tule tuota lausetta koskaan kuulumaan mun suustani.

Mikään pakkohan ei ole ulkoilla ollenkaan. Meillä lapset vaan viihtyvät ulkona hyvin, säällä kuin säällä.

Mulla pyörii nyt päässä niin villejä ajatuksia lapsista jotka tarvii useat ulkovaatteet talvella ettei tosikaan :)

Siis jos meidän lapset pyörii, ryömii, laskee pyllymäkeä, rämpii hangessa upoten välillä reisiään myöten lumeen ja kaikkea muuta mahdollista (ja mahdotonta) niin muut lapset täytyy olla vieläkin "hurjempia" ulkoilijoita..
(Oli sitten pakkasta -25 tai +-0.)

Meillä oli lapsella kaksi talvihaalaria silloin kuin koira söi toisen :D (eli oikeastaan vaan yksi käyttökelvollinen).
muuten on märempiin keleihin sellanen "kumipuku". joka pikkupakkasellakin käy kun laittaa enempi vaatetta alle. toppahaalari ja kaksiosainen esim. kaupungille menoa varten

Eiks sen takia satsata siihen kosteussuojattuun haalariin, että se kosteus ei pääse sisälle?
Käytättekö te sit niitä kosteussuojattuja pukuja, jos saatte ne sisältäkin päin kastumaan?
Jos haalari on päällisin vain kostea, niin kyllä se ainakin meillä on hyvin nopeasti aamupäivän ulkoilujen jäljiltä kuivunu, että iltapäivällä pääsee uudestaan..

• Tykkää
Reactions: KiiajaVille
Mikä on merkitön vaate? Muistaakseni kaikissa vaatteissa mitä kaupoista saa, on jokin merkki..
Vai tarkottaako tää nyt jotain mainittuja merkkejä halvempaa ja huonompaa vaatetta?

Siis käyttekö te näitä haalarikeskusteluja myös irl?? Kun tää on mulle niin ihmeellistä että jaksetaan näistä vääntää päivästä toiseen. Yksistä haalareista.

Eiks sen takia satsata siihen kosteussuojattuun haalariin, että se kosteus ei pääse sisälle?
Käytättekö te sit niitä kosteussuojattuja pukuja, jos saatte ne sisältäkin päin kastumaan?
Jos haalari on päällisin vain kostea, niin kyllä se ainakin meillä on hyvin nopeasti aamupäivän ulkoilujen jäljiltä kuivunu, että iltapäivällä pääsee uudestaan..

Meillä ainakin pestään ulkoiluvaatteita suhteellisen usein. Ne kun tuppaa paskaantumaan loskassa ja paskassa :/ Siis toki kosteussuojatut voi huuhtasta mutta konepesuakin tarvii melko usein.

Ja joo, "merkitön" puku on halpispuku. Piti oikein tarkistaa niin merkki on fix active :D

Eihän se vaadi kuin pari loska/vesilammikkoloikkaa, että haalariin pääsee vettä sisään lahkeensuusta, hihansuusta, tai ehkäpä kauluksesta.

Näillä leveysasteilla on ikävän usein märkää talvella.

Pakkassäällä ei olekaan ongelmaa. Mutta siitä pääsemmekin siihen, että onko lämmin kovan pakkassään puku sopiva myös +3 c keleille, vai tuleeko lapselle hiki.

[QUOTE="piitu";24722179]Siis käyttekö te näitä haalarikeskusteluja myös irl?? Kun tää on mulle niin ihmeellistä että jaksetaan näistä vääntää päivästä toiseen. Yksistä haalareista.[/QUOTE]

En todellakaan :D

Ja sitten vielä tuohon että on useammat vaatteet. En tiedä onko meidän poitsu jotenkin poikkeuksellinen mutta sillä ei vaan voi olla liikaa sisä- tai ulkohousuja. Ainoat täysin kulumattomana pysyneet on olleet Jonathanin cordurahousut mutta kaikki muut on kuluneet enemmän ja vähemmän ja viime talvena kokeillut Ciraftecin housut meni puhki hetkessä. Mieluummin hamstraan halvalla vaikka kaapin täyteen kuin ostan aina uudet. Sama kenkien kanssa.

[QUOTE="vieras";24722206]Niin meilläkin. Ja siitä huolimatta olemme pärjänneet seitsemän vuotta yksi haalari/lapsi. :) Usko tai et;)[/QUOTE]

Mitä teet jos puku on niin paskainen että pitäisi pestä / märkä ja lapsi haluaa mennä ulos?

Tässä se ero varmaan sitten onkin.
Kun satsaa laatuun niin ei haittaa vaikka lapset konttaa asfaltilla niin polvet ei mene puhki.

Mulla tärkein vaatimus talvivaatteille oli se että vesipilari on 10000, ja kyllä se kulutuskin täytyi olla kohtuullisen korkea.
Ei tosiaan haittaa vaikka loskassa ulkoilee tai menee pitkin poikin asfaltilla.

[QUOTE="vieras";24722206]Niin meilläkin. Ja siitä huolimatta olemme pärjänneet seitsemän vuotta yksi haalari/lapsi. :) Usko tai et;)[/QUOTE]
Kyllä mä uskon että te olette pärjänneet, mutta me ei pärjättäisi kuten jo totesin.

Sitäpaitsi, on kivaa kun on valinnanvaraa vaatteissa. En itsekään käytä samaa talvitakkia nollakelillä ja -30 c pakkasessa, tai pulkkamäessä ja baariin mennessä :)