Päiväkodista. Onko mun asia sanoa asiasta vai olenko hiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyttö 3 v aloitti päiväkodissa elokuun alussa. Samalla aloitti myös toinen tyttö, sanotaan vaikka Anna. Tuota Annaa taidetaan kiusata. Lähinnä niin, ettei oteta mukaan leikkeihin. Oma tyttöni sanoo, ettei Anna halua leikkiä heidän kanssaan, Anna haluaa leikkiä yksin. Mutta tänään, kun hain tyttöni ja oltiin portista menossa ulos, niin kuulin muiden tyttöjen sanovan Annalle, että mene pois, me ei leikitä sun kanssa. Joten en varmasti tiedä, pitääkö paikkansa, että Anna haluaa leikkiä yksin, luultavasti ainakin väliin haluaisi leikkiä muiden kanssa.

Annaa käy sääliksi ja olen yrittänyt tytölleni sanoa, että kaikkien kanssa leikitään, ottakaa Anna mukaan, mutta vastaus on, että Anna haluaa leikkiä yksin. Puhunko asiasta hoitajille vai onko tämä asioihin sekaantumista ja asia ei minulle kuulu? En tiedä, paljonko hoitajat asiasta tietävät ja koittavat korjata tilannetta.

en mä oikein tiedä pitääkö toisten lasten asioihin puuttua, varsinkaan kun hoitajat ovat vaitiolovelvollisia toisten lasten asioista : /

No ei taida vaitiolovelvollisuus koskea lasten vanhempia? Tietenkään hoitajat eivät kerro havainnoista, mutta toiseen suuntaan tieto voi hyvin kulkea. Vai tehdäänkö maailmasta parempi paikka siten, että annetaan syrjinnän jatkua, koska yksityisyydensuoja on tärkeämpi?

Mä törmäsin samaan asiaan silloin kun tyttäreni oli tuolla n. 3v ryhmässä. Mun piti ihan kysyä asiasta, mutta näin kuulemma on; jo 3v vanhat tytöt aloittavat tuon rallatuksen; me ei leikitä sun kanssa.

Puhu vaan hoitajille, he kyllä normaalisti pyrkivät ohjaamaan kaikki mukaan leikkiin.

Mä ainakin kertoisin mitä kuulin ja näin pihalla. Toivon että asiaan puututaan ja haluan että lapselleni opetetaan että ketään ei saa jättää yksin ilman leikkikaveria.

Yhteistyössä