taaperon imettäjät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jopsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä lasketaan taaperoksi????
Minä imetän 1v2kk ikäistä lastani.
Olen suunnitellut lopettavani puolen vuoden sisällä.
Lähipiiristä monenlaista palautetta. Suurin kritisoija on oma äitini, jolla maito riitti vain 3kk. Hän jaksaa ihmetellä ja kauhistella sitä, että imetän vielä näin "isoa poikaa".

Lapsi on ihan pian 1v6kk. Imetän enää nelisen kertaa päivässä; heti aamulla, päiväunille mennessä, nukkumaan mennessä ja aamuyöllä, eli aina kun lapsi haluaa.

Sen verran olen päättänyt, että 2 vuotta on takaraja minulle, ihan hienosti tuo imetys on tosin jo vähentynyt lyhyessä ajassa, noin kk sitten imetyskertoja oli jopa kahdeksan päivässä.

Palautetta en ole saanut, tosin eipä tuosta imetyksestä ole tullut muille puhuttua (paitsi toki läheisille, joille se on tietty ok). Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa on kyllä tullut ilmi, että taaperon imetys on pedofiliaa/insestiä.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Esikoista imetin hilkkua vajaat 2v. touhu loppui kun uusi raskaus pääsi puoleen väliin. Olisin muutoin imettänyt pidempäänkin, vaikka tandemina kumpaakin mutta tuolloin se sattui ihan liikaa. Palaute oli enimmäkseen kauhistelua. Lähipiirissäni kukaan ei ole imettänyt pitkään. Ekan vuoden appi jaksoi ihastella ja ehkä kauhistellakin miten mun rinnoista riittää maitoa. Viimeisen kerran sai tietää imetyksen jatkuvan kun lapsi oli 1v8kk ja oli oikeasti kauhistunut.

Neuvola kannusti korvikkeelle heti ensikäynnistä, kun lapsi oli 5kk (muutimme silloin Suomeen). Ainoat kannustajani on ollut mieheni, sekä muut taaperoimettäjät.

Tätä uutta tulokasta toivon että voin imettää vähintään 2v, pidempäänkin voin jos lapsi haluaa eikä minulla tule mitään terveydellisiä esteitä, p*skat siitä mitä muut ajattelee :)

Esikoista imetin pari vuotta. Lopetin pojan ollessa 1vee9kk hetkeksi, lopetettiin yöimetys ja samalla sitten jäikin koko tissittely pois. Noin kuukauden kuluttua aloin imettää uudelleen, kun lapsi sitä niin pyyteli... Kokonaan imetys loppui pojan ollessa vähän yli kaksi, tulin uudelleen raskaaksi ja olin muutenkin lopettamassa koko touhua. Sitten piti vielä syödä lääkekuuri ja se ei sopinut imettämisen kanssa.

En imettänyt julkisilla paikoilla, vaan kotona lähinnä illalla ja ehkä kerran päivällä ennen unia. Lähipiiri kyllä tiesi imetyksestä, meillä suvussa kaikki ovat imettäneet pitkään. Ainoa ääneen kommentoija oli miehen sairaanhoitajaäiti, josta homma ei ollut terveellistä.

Nyt imetän toista lastamme, ikää on kohta vuosi. Lopetan sitten kuin lopetan, mutta kyllä tässä varmaan vuosi vielä menee.

Lapsi on 13,5 kk. Imetän 6-10 vuorokaudessa ja olen suunnitellut lopettavani siihen mennessä kun lapsi on 1,5 v. Suurin syy on, että maitoa tulee vain toisesta rinnasta ja rinta on aika kovilla kun lapsella on kunnon hampaat jo (siis lapsi ei pure ikinä, mutta kun toinen rinta ei toimi niin isomman lapsen napakka imuote kyllä tuntuu yhdessä rinnassa).

Yksi läheinen ystäväni jaksaa aina kauhistella, on tosin jo kauhistellut 7,5 kuukautta. Hänestä se on ihan kamalaa. Enpä kyllä välitä hänen sanomisistaan... muut eivät ole kommentoineet, äitini joskus kysyy että jaksanko ihan hyvin. Olen kaveripiirissä ainut joka on imettänyt näin kauan.

En enää ole taaperoimettäjä, mutta olin vielä keväällä.. Imetin lasta hieman yli 2-vuotiaaksi, siinä vaiheessa uusi raskaus oli puolivälissä ja maidontulo hiipui ja imetyksen lopetus sujui itseni ja lapsen kannalta yllättävän helposti. Lapsellakin tuntui mielenkiinto lopahtavan, kun se maito väheni..

Kyllä jo vähän yli vuoden imetyksen jälkeen asia herätti sukulaisissa/tutuissa ihmetystä ja siitä myöhemmin tuli "ei kai *** enää tissimaitoa syö?" kyselyitä, vaikka imetinkin enää vain kotona, lähinnä aamulla ja illalla. Lopulta sovin miehen kanssa, että ei edes kerrota muille, että vielä imetän vaikka joku kysyisi.. En vain jaksanut sitä ihmettelyä, vaikka itelle pitkä imetys ei ollut mikään rasite! Lapsentahtisesti ajattelin asian kanssa edetä, vaikka se uusi raskaus nyt sitten asiaan vaikuttikin.. ;)

Mä imetän kohta 1v3kk ikäistä poikaa. Syö 3-6 kertaa päivällä ja 2-4 kertaa öisin.
Aion jatkaa vielä mahdollisesti pitkäänkin, jos poika vain haluaa. Itselläni ei ole vielä halua lopettaa.
En ole vielä ainakaan saanut kauhistelua osakseni, harvoin tosin imetän muualla kuin kotona. Sukulaiset joskus kyselee olenko miettinyt vieroittamista, kun poika nukkuu välillä tosi huonosti, mutta kaikki kyllä ymmärtää pidemmänkin imetyksen, moni on imettänyt itsekin pitkään.
Mun äiti ei taida ihan ymmärtää, mutta osaa pitää suunsa kiinni ;)

Meillä tyttö lopetti itse viime viikonloppuna. Söi vielä kesällä öisinkin, mutta siitä vieroitin. Sitten vähensin niin että sai varmaankin kaksi kertaa päivässä, ennen päiväunia ja illalla ennen nukkumaan menoa. Ja sitten siitä vähennettiin vielä päiväimetys, koska tyttö meni päivähoitoon syyskuussa.

Tarkoituksena oli jatkaa kerran päivässä imetystä 2v ikään asti, mutta tyttö päätti toisin. En siis ole häneltä kysynyt haluaako maitoa,kun hän ei ole pyytänyt. Toisaalta hyvä näin, tämä oli kivuton tapa lopettaa vaikka äidille onkin haikeaa kun tuli jossakin määrin yllättäen.

Ja tyttö täyttää ensi viikolla 1v9kk.

Lapsi on 1v 1kk ja haluaa maitoa yleensä kerran päivässä, iltapäivällä. Joskus hän saa vielä iltapalan päälle "unimaidot", jonka jälkeen pestään hampaat, luetaan sadut yms.

Alun perin en halunnut imettää ollenkaan, mutta päätin kestää vähintään ne pakolliset 6 kuukautta. Ajan mittaan imetys alkoi kuitenkin tuntua aivan luonnolliselta, ja aionkin jatkaa niin kauan kuin lapsi itse tahtoo. Sen verran radikaalisti hänen maidontarpeensa on parin viime kuukauden aikana vähentynyt, että luulen imetyksen loppuvan ennen puolitoistavuotispäivää...

Palautetta on tullut vain neuvolasta, missä alkujaankin suhtauduttiin imetykseen aika väheksyvästi. Kuulemma 10-kuisen lapsen ei ole enää mikään tarvis saada äidinmaitoa, kun voi käyttää jo kaupan hapanmaitotuotteitakin...