Oletteko te miettineet kuka niitä teidän jäämistöjänne tonkii, kun kuolette?

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;24800061:
Anna ne jollekkin, se voi sitten aikanaan antaa ne eteenpäin =)

Ne itse asiassa olivat pitkään isälläni. Sitten siskon ex muutti isän kämpille ja sitä myöten siskonlapsetkin viettävät siellä aikaa. Ei tuntunut hyvälle ajatukselle pitää niitä siellä säilössä enää. Isään luotan 100%:sti. Uteliaat teinit taasen... Joo, ei onnistu. Parempi polttaa varmasti kuin levittää niitä eteenpäin. Tiedä mitä kaikkea sieltä oikeastaan löytyykään.

Meillä ei oikeastaan ole muuta "salattavaa" kuin meidän nauhoitetut paneskelut. Niitä en haluais ainakaan lasten tai mahdollisten lastenlasten katselevan vahingossa... Vois olla järkytys...

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24800110:
Kannattaa muistaa tyhjentää myös sähköpostia, ainakin nettioperaattorit luovuttavat kuolinpesille salasanoja :D

Se on vain välillä kamalan työn takana, ainakin oliko se niin, että piti kuolintodistuksia toimitella ja muuta (yritän tässä muistella viime kesäistä selvittelyä). Ei se kuitenkaan ihan helposti käynyt, mutta onnistui lopulta. Sekin täytyy tehdä. Olen jo jotain tyhjennellytkin.

Mietin tuota asiaa aika usein. Siis että missä iässä ja milloin alan raivata täällä kun paperia on niin sairaasti. Sanotaanko että noin 10 vuotta asiaa ajatellut jo, siitä lähtien kun sain lapset.

Itse säännöllisesti hävitän kaiken epäilyttävän juuri tämän takia. Koskaan ei voi tietää millon kuolo korjaa.
Noi seksilelut on vaan sellanrn juttu että niitä en voi hävittää :D

Mitä joku tekee seksileluille, yksikseenkö niillä leikitään? Meillä riitti tavan esileikki ja pano 20-vuotta. Nykyään pari kertaa vuoteen itseni tyydyttelen, ilman leluja.

Lapset, lapsenlapset ja ehkä mies.
Ja oikeastaan juuri heille, eikä niinkään itselleni , säästän kaikki vanhat kirjeet, krijoitukset ja päiväkirjat.Ehkä joukkoon joskus tulee joku kaltaiseni joka kokee omien isovanhempiensa ja isotätiensä päiväkirjat arvokkaaksi lahjaksi aikojen takaa.

:)

Se on vain välillä kamalan työn takana, ainakin oliko se niin, että piti kuolintodistuksia toimitella ja muuta (yritän tässä muistella viime kesäistä selvittelyä). Ei se kuitenkaan ihan helposti käynyt, mutta onnistui lopulta. Sekin täytyy tehdä. Olen jo jotain tyhjennellytkin.

Kuolinpesän todistus riittää, se toimitetaan operaattorille joka tapauksessa siinä vaiheessa kun omaiset ottavat yhteyttä operaattoriin liittymän sulkemista tai muutoksia varten.

Lapset, lapsenlapset ja ehkä mies.
Ja oikeastaan juuri heille, eikä niinkään itselleni , säästän kaikki vanhat kirjeet, krijoitukset ja päiväkirjat.Ehkä joukkoon joskus tulee joku kaltaiseni joka kokee omien isovanhempiensa ja isotätiensä päiväkirjat arvokkaaksi lahjaksi aikojen takaa.

:)

Mekin raivasimme äitini asunnon. Lahjoitukseenhan sieltä paljon meni, kun ei kukaan mitään tarvinnut. Isäni piti aina kalenteria, oli mukava lueksia vanhoja kirjoituksia vuosien takaa. Lähinnä ilmoista, lapsista ja mitä tehnyt.

Yhteistyössä