Miksi juuri SUOMI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisuuskysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24816757]En minä väittänytkään, että kaikki ulkomailla asumisessa on ihanaa. Se ei ole ihanaa, että Suomessa on paljon ihmisiä ja asioita, joita kaipaa. Kuitenkin minulle ulkomailla asumisessa on enemmän ihania asioita kuin Suomessa asumisessa, joten ulkomailla olen ja tänne jään.[/QUOTE]

Mulle ei mikään muu ole niin tärkeää kuin läheiset ihmiset ja heitä en vaihtaisi mihinkään muuhun.

[QUOTE="vieras";24816783]Mulle ei mikään muu ole niin tärkeää kuin läheiset ihmiset ja heitä en vaihtaisi mihinkään muuhun.[/QUOTE]

Hyvät sulle. On mullekin mun läheiset tärkeitä. Heitä nyt vaan sattuu olemaan monessa eri maassa ja menee pitkiäkin aikoja että emme näe vaikka muuten yhteyksissä ollaankin.

Tee niin kuin minä: muuta ulkomaille. En ole koskaan viihtynyt Suomessa kovin hyvin enkä tunne itseäni suomalaiseksi. Täällä on ihan kiva käydä lomilla, mutta en oikeastaan halua tänne enää asumaan.

Suomi ON tylsä maa. Kun aamulla laittaa lapsensa koulutielle, ei tarvitse koko päivää hermoilla, tuleeko se sieltä vielä takaisinkin. Kun menee bussipysäkille, bussi tulee joko aikataulussaan tai 5-10 minuuttia myöhässä. Ei tarvitse ottaa eväitä ja makuupussia pysäkille mukaan. Kun on töissä, palkka napsahtaa tilille palkkapäivänä. Olisihan se paljon jännempää arvuutella, tuleeko palkka tänään, huomenna, ensi viikolla vai ei koskaan. Pankit, virastot, kaupat, terveyskeskukset, urheiluhallit jne noudattavat aukioloaikojaan. Suomessa monet asiat ovat tylsästi ennalta arvattavissa. Mulle se sopii oikein mainiosti. Jos kaipaan elämääni äksöniä, niin haluan itse päättää, milloin ja millaista äksöniä.

Mun käsitykseni kotimaasta on muuttunut paljon parin viime vuoden aikana. Oikeastaan viimeisen vuoden aikana. Monet asiat ovat olleet niin itsestäänselvyyksiä, että niitä ei ole osannut arvostaa. Ennenkuin tulee maapallon toiselta puolelta joku, joka riemuitsee niinkin arkisesta asiasta kuin iltakävely. Että voi lähteä kotiovesta ulos kävelylle ilman, että tarvitsee pelätä tulevansa ammutuksi. Ettei ulkona liikkuessaan tarvitse koko ajan kurkkia olkansa yli. Mutta onhan se tietysti aika tylsää, että ei tarvitse.

Mksi olemme syntyneet juuri tänne pohjoiseen Suomeen? Miksi, oi miksi pitää olla kaikista maailman maista se tylsin maa? Miksi oi miksi?
Olisin halunnut olla australialainen. Australia on ihana maa. : /

Kaikista maailman maista tylsin maa? Voisi ap:llekin tulla "mukavat" oltavat jos olisi syntynyt jonnekin köyhään maahan, jossa tytöt ympärileikataan ja elämä olisi sitä, että kotikylässä eletään köyhyydessä eikä minnekään päästä sieltä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24820524]Suomessahan ei muuten ole sallittua sanoa, että haluaisi asua jossain muualla. Sillä saa heti toisten vihat niskaan.[/QUOTE]

En ole huomannut, ettei ole sallittua, mutta usein perustelut ovat huonoja. Ihannoidaan sokeasti ulkomaita.

Niin ja jos ei ole rahaa matkustella ulkomaille, niin kokeileppa reissata täällä Suomen rajojen sisäpuolella, kyllä täälläkin kokemuksia saa ja näkee erilaista elämää ja maisemia. Helsingissä on aivan eri meno, kuin pohjosessa tai itärajalla...

• Tykkää
Reactions: Akaatti
En ole huomannut, ettei ole sallittua, mutta usein perustelut ovat huonoja. Ihannoidaan sokeasti ulkomaita.

Kyllä se vaan yleensä saa muut puolustuskannalla. Saa kuulla kuinka Suomessa on asiat niin paljon paremmin kuin muualla ja kuinka minä vihaan Suomea kun en halua siellä asua tai sitten ihmiset alkavat selittelemään miksi he haluavat asua Suomessa aivan kun olettaisin heidänkin haluavan asuvan ulkomailla.

[QUOTE="vieras";24820583]Kyllä se vaan yleensä saa muut puolustuskannalla. Saa kuulla kuinka Suomessa on asiat niin paljon paremmin kuin muualla ja kuinka minä vihaan Suomea kun en halua siellä asua tai sitten ihmiset alkavat selittelemään miksi he haluavat asua Suomessa aivan kun olettaisin heidänkin haluavan asuvan ulkomailla.[/QUOTE]

Minä ainakin olen huomannut useimmiten aivan toista.

[QUOTE="vieras";24815765]Niin, minäkin olen miettinyt miksi juuri Suomi, mutta kun en kerran ollut tyytyväinen niin muutin pois. Kannattais sunkin tehdä niin.[/QUOTE]
Mun mielesta on paras [paikka olla lentokoneessa menossa Suomeen tai tulolla tanne takaisin.

Yhteistyössä