Ostin ticketin tähtihaalarin pojalle 5v. Ja mies sanoi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oonko nyt ihan kamala :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24833817]

Vielä ap:lle nyt mies puhutteluun ja sanot, et kehuu haalaria lapsen kuullen, varmasti lapsikin siitä pitää, mutta jos isä sitä arvostelee negatiivisesti ja lapsi siitä pitäisi, niin voi olla ettei uskalla pukua käyttää kun ehkä haluaisi miellyttää isäänsä.[/QUOTE]

Ja PYH! Ihanaa, että on vielä olemassa isiä ja miehiä, jotka näyttävät miehen mallia pojille! Lapsemme ovat liikaa naisten armoilla päiväkodista lähtien ja isiäkään ei läheskään kaikilla ole. Pojat tarvitsevat asioita, jotka lisäävät miessukupuolen hormoneja, eikä päin vastoin.

Onhan tuo nyt ihan selvästi tyttöjen haalari. Satuitko katsomaan, millä puolella se huutiksessa oli, tyttöjen vai poikien? Sekin kertoo jo vähän. Olitko kysynyt pojan mielipidettä haalarista ennen kuin ostit sen? Mä kyllä kuuntelisin jo viisivuotiaan mielipidettä asiasta... Meillä on nelivuotiaasti saakka kysytty mielipidettä. Eli olen antanut vaihtoehtoja ja tyttö on saanut niistä valita. Tai jos jotain vaatetta on ollut useampaa väriä, on saanut valita värin itse.

Tuo tähtihaalari on kyllä sellainen, että saa todennäköisesti kuulla siitä päiväkodissa....

Ihana haalari. Sopisi hienosti pienelle pojalle, ehkä vielä 2-3-vuotiaalle, mutta ei enää 5-vuotiaalle mielestäni. Takkina tuo kuosi menisi vielä isommallekin, mutta haalarina jotenkin "vähän liikaa". Ei siis mielestäni ole kyllä mikään tyttöjen haalari, mutta pienten haalari kyllä.

Mä ostaisin ton ikäiselle jo takki+housut yhdistelmän ja antaisin lapsen itsekin vaikuttaa valintaan. Onhan toi punainen aika tyttömäinen ja noiden tikettien mallit on vielä sellaista pussittavaa "vauvamallia".

Nyt kun katsoin kuvan, olen AIVAN varma, että kukaan ei viisivuotiaalle pojalleen oikeasti tuota osta.

Eli aloittaja halusi provota ajankohtaisesta aiheesta. Onnittelut, onnistuit :D

No en ois kyllä ostanut 5 veelle tommoista, kaverit voivat nauraa sille. Ihan oikeasti. Noi ticketin haalarit on oikeesti hyvän nököisiä jollekkin pienelle lapselle, mutta 5 veelle laittaisin ihan jotain muuta. Noh ite ostanut pojalle haltin 2 osasen puvun viimeksi. Ja seuraavaksi haen myös jostain urheilu/retkeily liikkeestä. Saa halvemmalla ja ei ole sitä tusina molo ticketti kamaa mitä kaikilla näkyy päällä. Olkoot sitten merkkitiedoton muiden mielestä, mutta lapsi on tyytyväinen ja niin minäkin.

Voi vitsit :D Meillä oli tuo haalari pojalla aikoinaan. Olisikohan tuo ollut 4,5v. Ei kiusattu, eikä näyttänyt tytöltä. Kuopuksella on nyt ikää 5v ja syksyksi on punainen haalari. Ostin sillä perusteella, että nyt saattaa olla viimeinen mahdollisuus käyttää punaista ulkovaatteessa muutamaan vuoteen. Eskarivuosi tuntuu olevan aika ennakkoluuloista vaatevärien kanssa. Koulussa tuo vähitellen taas helpottaa ja siellä alkaa näkyä noita vaaleanpunaisia paitojakin pojilla. Mutta oikeesti, olette aika luutuneita, palstalaiset :D Ei ihme, että lapsille tulee ennakkoluuloja ja paineita eri näköisistä vaatteista. Hassuja olette.

[QUOTE="vieras";24834032] Ei ihme, että lapsille tulee ennakkoluuloja ja paineita eri näköisistä vaatteista. Hassuja olette.[/QUOTE]

No rajansa kaikella, koska ihmisten sosiaaliseen elämään kuuluu jossain määrin ottaa huomioon se, miten ympäristö suhtautuu. Jos on pientäkään riskiä, että lasta kiusataan äidin huonon vaatevalinnan takia, niin äkkiä vaihtoon sellaiset kuteet. Se on jokaisen vanhemman tehtävä, että lapsella on mahdollisimman hyvä olla.

No rajansa kaikella, koska ihmisten sosiaaliseen elämään kuuluu jossain määrin ottaa huomioon se, miten ympäristö suhtautuu. Jos on pientäkään riskiä, että lasta kiusataan äidin huonon vaatevalinnan takia, niin äkkiä vaihtoon sellaiset kuteet. Se on jokaisen vanhemman tehtävä, että lapsella on mahdollisimman hyvä olla.

Ei 5-vuotiaat tiedä punaisen tähtihaalarin gaymäisyydestä yhtään mitään, jollei joku aikuinen sitä niille kerro.

[QUOTE="vieras";24834066]Ei 5-vuotiaat tiedä punaisen tähtihaalarin gaymäisyydestä yhtään mitään, jollei joku aikuinen sitä niille kerro.[/QUOTE]

No kyllä mun 3v tyttö on jo ainakin huomannut että on tyttöjen ja poikien värejä vaikka sitä ei olla sanottu. Ihme jos 5v ei tajuisi että yleensä tietyt värit on tytöille, kun vaatekaupoissakin se erottelu menee sukupuolen eikä niinkään iän mukaan.

[QUOTE="vieras";24834066]Ei 5-vuotiaat tiedä punaisen tähtihaalarin gaymäisyydestä yhtään mitään, jollei joku aikuinen sitä niille kerro.[/QUOTE]

No viisivuotiaat tasan tarkkaan tietää, mitkä on tyttömäisiä tai tyttöjen vaatteita. Tosin hyvät kaverukset osaavat suhtautua sellaiseenkin, mutta läheskään kaikki eivät. Tottakai olen iloinen puolestasi että omaa lastasi ei ole kiusattu, mutta se onkin vähemmän todennäköistä kuin se, että nauretaan ja kiusataan. (Jos siis olet se "vieras", jonka pojalla tuollainen on ollut)

Aika jännä, että kaikki on niin vastaan tota haalaria. Mä oon sitten jotenkin ihan erilainen, koska mä en ostais tota haalaria varmaankaan tytölle. Tai just mustien asusteiden kanssa sopis ihan hyvin pojalle. Iästä en osaa sanoa mitään, kun ei paljoa kokemusta 5-vuotiaista, mutta niinkun joku jo sanoikin, niin kaikki gay-haukkumiset yms. lähtee nimen omaan vanhemmista. Ja karvahuppukin on musta ihan kiva ja ihan hyvin sopis myös pojalle.

[QUOTE="huu";24834087]Aika jännä, että kaikki on niin vastaan tota haalaria. Mä oon sitten jotenkin ihan erilainen, koska mä en ostais tota haalaria varmaankaan tytölle. Tai just mustien asusteiden kanssa sopis ihan hyvin pojalle. Iästä en osaa sanoa mitään, kun ei paljoa kokemusta 5-vuotiaista, mutta niinkun joku jo sanoikin, niin kaikki gay-haukkumiset yms. lähtee nimen omaan vanhemmista. Ja karvahuppukin on musta ihan kiva ja ihan hyvin sopis myös pojalle.[/QUOTE]

Mutta tärkein pointti on mun mielestä se että lapsi ei itse halua pitää haalaria eli 5v saa mun mielestä sanoa oman mielipiteensä vaatteista (tosin olisi kannattanut kysyä sitä jo ennen vaatteen ostoa).

[QUOTE="minä";24834096]Mutta tärkein pointti on mun mielestä se että lapsi ei itse halua pitää haalaria eli 5v saa mun mielestä sanoa oman mielipiteensä vaatteista (tosin olisi kannattanut kysyä sitä jo ennen vaatteen ostoa).[/QUOTE]

Tottakai jo vaikka 2-3 vuotiaata voi ja pitää kysyä mielipidettä, mutta oishan se voinut olla ihan mieluinen haalari, jos ei sitä olis toisen vanhemman toimesta haukuttu. Lapsi kun imee aika hyvin vaikutteita ja mielipiteitä muilta ihmisiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinäemo;24834164:
Tottakai jo vaikka 2-3 vuotiaata voi ja pitää kysyä mielipidettä, mutta oishan se voinut olla ihan mieluinen haalari, jos ei sitä olis toisen vanhemman toimesta haukuttu. Lapsi kun imee aika hyvin vaikutteita ja mielipiteitä muilta ihmisiltä.

No eikö juuri tästä syystä kannattaisi vaihtaa haalari toiseen, kun aika suurella todennäköisyydellä samanikäiset kaverit antavat tosta puvusta kommenttia. Parempi kai se kommentti saada isältä kuin joutua kiusatuksi? Siis mun mielestä pojalla voi hyvinkin olla punaista päällä, mutta toi haalarin malli yhdistettynä väriin on aika lapsellinen (ja en ostaisi tota 5v pojalle edes sinisenä). Sen sijaan esim. tollainen punatähtinen takki ja mastat housut olisi ihan ok tai kokopunainen takki ja mustat housut. Tuntuu vaan että nyt kaikilla pitää olla äitien mielestä tota tiketin tähtikuosia kun se on muotia.

En mä tiiä oonko mä jotenkin outo, mut meillä kysytään sekä käyttäjän että puolison mielipiteitä ton hintasissa ostoksissa. Ennen ostoa. Ainakin 4 v:n mielipiteellä on aika paljon väliä, koska se ei pistä päälleen epämiellyttäväksi kokemaansa vaatetta.

5dbd5870431da1d231b1492a4042c-orig.jpg

Minun mielestäni tuo sopii aivan hyvin 5-vuotiaalle pojalle. Olen oikeastaan aika järkyttynyt siitä miten tuomitsevia tämän ketjun mielipiteet ovat. En näe mitään pahaa siinä, etteikö myös poika voisi pitää punaista haalaria. Miksi pojat täytyy aina pukea tummanharmaaseen, tummansiniseen ja muihin tummiin ja tylsiin väreihin?

Kun näin kuvan punaisesta tähtihaalaristasi ajattelin; voi ei, järkkyä. Tytön haalari pojalle. Naurettavaa. Sitten luin ketjua eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että: lapsi on vasta 5, eiköhän sille ole ihan sama millanen sen haalari on. Kunhan on kunnollinen. Päälle vaan ja harmaat/mustat hanskat sun muut.

Paljonko maksoit?

[QUOTE="huu";24834087]Aika jännä, että kaikki on niin vastaan tota haalaria. Mä oon sitten jotenkin ihan erilainen, koska mä en ostais tota haalaria varmaankaan tytölle. Tai just mustien asusteiden kanssa sopis ihan hyvin pojalle. Iästä en osaa sanoa mitään, kun ei paljoa kokemusta 5-vuotiaista, mutta niinkun joku jo sanoikin, niin kaikki gay-haukkumiset yms. lähtee nimen omaan vanhemmista. Ja karvahuppukin on musta ihan kiva ja ihan hyvin sopis myös pojalle.[/QUOTE]

En minäkään tytölle ostaisi tähtihaalaria. Tulis vähän poikamainen fiilis tähdistä. Tytölle sopii sydämet!

Päälle vaan! Ihan hyvin voi pojalla pitää. Meillä ei enää 5v:lle ostettu haalaria, mut kyl vanhempi lapsi on haalariakin pitänyt tuossa iässä. 5v pojan lempiväri on juuri tuollainen kirkkaanpunainen, välillä on paita ja housut punaiset, ja takkikin on punainen. Talvitakki nyt sattui tulemaan sininen, mutta punaisen olisi varmaan halunnut jos oisi vapaasti saanut päättää. Poika on poika vaikka sen pukisi pinkkiin, ja "poikien ja tyttöjen värit" on vaan hömppää jota vanhemmat itse tällaisilla puheilla pitää yllä. :(