Kertokaa vinkkejä miten jaksaa kuumeisena ja väsyneenä hoitaa vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nukahtelen vähän väliä vauva sylissä ja herään aina vauvan itkuun. Yritän nukuttaa sitä, muttei nuku varttia kauempaa. Sitten otan tissille ja taas nukutan ja nukun itse sen vartin. Viiteen asti pitäisi jaksaa, sitten tulee mies töistä kotiin. Olisko kellään vinkkejä miten pysyn hereillä siihen saakka? Kahvia en pysty juomaan kun on huono olo. Ei ole ketään jolta pyytää apua, joten pakko yrittää jaksaa.

Se vain on tosi asia, että ei auta kuin koittaa jaksaa. Oletko mitään kuumetta alentavaa lääkettä ottanut? Voisitko imettää makuuasennossa, siinä vauva voi imeä ja sinä torkkua?
Voimia sinulle!!

En minä koskaan keksinyt tuohon muuta hyvää keinoa, kuin riittävästi särkylääkettä, jotta kuume laskisi. Tästä tosin seurauksena kerran makasin sydän jyskyttäen huimauskohtauksessa lattialla, kun ei kroppa jaksanutkaan sitä mitä tuli särkylääkkeitten uskoi jaksavansa.

Eli yritä ajatella minuutti tai 10 minuuttia kerrallaan. Pitkä raskas päivä, mutta niin minä pärjäsin, etten edes yrittänyt ajatella edes tuntia eteenpäin.

lääkettä naamaan ja makuultaan imettään/torkkumaan - ilmeisesti ihan pieni vauva?
Miehelle soitto että nyt et jaksa? Meillä mies on pari kertaa jättäny työpäivän kesken kun oon soittanu et migreenin ennakkooireet on päällä (halvaannuttava, eli en niiden aikana kykenisi hoitamaan)

juu eikai tuon ikäisen kanssa tarvi ku laittaa tissi suuhun jos itkee,, jos ei sillä kerta mitään hätää oo. laita sinä kone kiinni ja painu nukkumaan.
toista se on sitten kun lapsi on vaikka 9kk ja makaat peiton ja tyynyn kanssa lattialla ja koitat lla torkahtamatta kun lasta pitää kuitenkin koko ajan vahtia..

Omasta kokemuksesta samanlaisessa tilanteessa voin kertoa että sleviysyin juuri näillä keinoilla mitä täällä saitkin paitsi mulla ei kuume laskenut lääkkeistä huolimatta. Eli vauvan kanssa sänkyyn ja tissi sen suuhun. On aika pitkälle tyytyväinen näin. Ja soita toki miehenllesi jos työt voisi yhtäään joustaa. Paljon jaksamisia!

Yhteistyössä