Yrittääkö vielä vauvaa vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymysmerkkinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymysmerkkinä

Vieras
Jos vaivaa krooninen vauvakuume ja mä haaveilen jo lapsenlapsista, vaikka nuorin on vasta 4 v. Ja eihän sitä edes tiedä tuleeko lapsenlapsia koskaan... Miten ihmeessä sen tietäis, onko oma lapsiluku täynnä vai ei.
Mä viime vuosina olen haaveillut, että lapset kasvais ja olisi enemmän omaa aikaa. Mutta nyt en edes tiedä mitä sillä omalla ajalla tekisin, kun haluais vaan hoivata vauvaa :/.
Siltikin mietin, onko hullua taas aloittaa ns. alusta vauvan kanssa... Tää on niin vaikeaa.

Montako lasta sulla on? Minkä ikäisiä? Onko teillä varaa kaikkien ruokiin, vaatteisiin ja harrastuksiin, vai eletäänkö sitten kaurapuurolla ja kotona kökkien, jos lapsia on enemmän? Paljonko teillä on aikaa kullekin lapselle erikseen?

[QUOTE="poppana";24878035]Montako lasta sulla on? Minkä ikäisiä? Onko teillä varaa kaikkien ruokiin, vaatteisiin ja harrastuksiin, vai eletäänkö sitten kaurapuurolla ja kotona kökkien, jos lapsia on enemmän? Paljonko teillä on aikaa kullekin lapselle erikseen?[/QUOTE]

2 lasta on, 9 ja 4 vuotiaat (tosin kohta 10 ja 5). Uskoisin, että aikaa vielä kolmannellekin riittäis. Sittenhän vois taas olla 3 vuotta kotona joten siinäkin mielessä aikaa olisi muillekin lapsille, kun nythän työ vie ison osan ajasta. Tosin töihin paluu kyll häämöttäis sitten edessä taas kuitenkin...

Kyllä mä luulisin, että rahaa kolmenteenkin lapseen olisi. Tällä hetkellä ainakin on rahaa panostaa ruokaan (ostetaan vain luomua), matkustellaan ulkomailla pari kertaa vuodessa, on velaton kesämökki, talosta on lainaa kyllä vähän. Ja vakituiset työpaikat molemmilla, itsellä valtiolla joten en usko, että kovin nopeasti se lähtee alta, vaikka kukapa sitä koskaan tietää.

Montako lasta sulla on? Onko varaa elättää? Mitä mies sanoo (jos sellainen on)? Oletko ajatellut asiaa rationaalisesti?

Löytyy mies, ollaan avioliitossa oltu 10 vuotta. Mies pohtii asiaa kuten minäkin siis enemmän tämä ehkä mub "päätös" on eli mies on kyllä ollut vauvan kannalla kun siitä ollaan puhuttu.
Mutta tietty lapsille tulis taas iso ikäero ja se vähän hirvittää. Mutta on sekin väärin, että elän sitten haaveillen lapsenlapsista... sillä lapsethan elää omaa elämäänsä ja tekee omat valintansa eli tavallaa joko mun on hyväksyttävä se, että lapset on nyt tässä tai sitten yritettävä vielä sitä omaa vauvaa.

Samaa mieltä karman kanssa. Tehkää nyt kaksi putkeen, niin teillä on sit lapsia lyhyelläkin ikäerolla. Ei sit tarvii myöhemmin katua ja harmitella, kun olisi halunnutkin vielä elää vauva-arkea. Kahden lyhyellä ikäerolla saadun lapsen jälkeen varmaan se krooninen vauvakuumekin hellittäis. Hyvältähän toi teidän tilanne muutenkin vaikuttaa. Itselläni on kolme lasta ja haaveilen vielä neljännestä.

Vanhin lapsistanne alkaa olla murrosiän kynnyksellä, joten kannattaa ottaa sekin huomioon. Kotiintuloajat venyy riippuen tietty missäpäin asutte....aamulla kuitenkin pienokaiset herää aikaisin.

[QUOTE="tiitu";24878359]Vanhin lapsistanne alkaa olla murrosiän kynnyksellä, joten kannattaa ottaa sekin huomioon. Kotiintuloajat venyy riippuen tietty missäpäin asutte....aamulla kuitenkin pienokaiset herää aikaisin.[/QUOTE]

Hmm... toi on kyllä totta. Ja onko 10 vuotta vanhimman ja nuorimman välillä "liian" iso ikäero?

Yhteistyössä