SATA tuntia kestänyt synnytys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinnistys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipa iloisesti kirjoitettu, ja niin suloisia kuvia!

Mulla kesti viimeisin synnytyksen kunnolla käynnistyminen viikon: kohdunsuu oli 2 cm auki ja supisteli säännöllisesti ja kipeästi mutta ne ei saanu mitään aikaan, passitettiin kotiin ja uusi aika viikon päästä jolloin lupailtiin mahdollisesti käynnistystä. Viikon päästä siis osastolle (auki 4 cm ja se viikko oli niin kipeä), jossa vielä yön kärvistelin ja seuraavana aamuna käynnistys, tabletit ei auttaneet joten kalvot puhkaistiin, vauva syntyi 2 tunnin kuluttua. Ja siis koko viikon kärsimyksistä synnytyksen kestoksi oli merkattu 2 tuntia!!!

tämä kun on vähän laskutavasta kiinni. mun latenssivaihe alkoi 5pv ennenkuin armahtivat kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. se 5 pv meni sit syömättä ja nukkumatta morfiinin avulla, olin tosi energinen kun h-hetki koitti...

Huh, aikamoinen tarina:
mami go go: 102 tuntia 25 minuttia - Synnytyskertomus

Ja minä kun luulin oman 31 tuntia kestäneen synnytyksen olleen pitkä.

Onko muita jotka synnytäneet pidemmän kaavan mukaan? Olisi kiva kuulla, ja ihanan koskettavaa oli lukea tämä juttu.

Virheellisesti kerrottu 100 tuntia synnytti :D

Montahan tuntia minullakin tulisi kun laskisin supistuksista jotka alkoi 3vrk aikaisemmin ja kaiken aikaa ne tuli 3 päivän ajan 20minuutin välein ja oli kipeitä.
4 päivänä supistusten väli olikin enään 10 minuuttia ja vasta 5 päivänä pääsimme sairaalaan kun ei omat jalat kantaneet unenpuutteet kivun ym vuoksi.
Siellä sitten olinkin jo niin uupunut että likellä oli ettei hätäsektiota jouduttu tekemään kun en enään pystynyt olemaan tajuissani :(
Lopulta vauva syntyi alakautta mutta minä nukahdin ja heräsin vasta osastolla 13tunnin unien jälkeen :D

Yhteistyössä