Mä en käsitä miten joillain muka menee vain 20-50 euroa/vuosi rahaa lastenvaatteisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä ei mene kun muutama satanen (jos sitäkään ) omaa rahaa vuodessa lasten vaatteisiin, lapsia siis 2 ( 13- ja 9-v ). Selitys: saan työkavereilta heidän lastensa pieniksi jääneitä vaatteita. Anoppi koluaa kirppareita ja kantaa lapsille jatkuvasti vaatteita. Mun pikkusiskoni antaa omia pieneksi jääneitä vaatteita tuolle teinille. Lisäksi appivanhemmat antavat joka syksy ja kevät lapsille vaaterahaa.

Mitään en ole pyytänyt, mutta en myöskään kieltäydy jos annetaan. Joten ei meillä omaa rahaa mene juurikaan lasten vaatteisiin.

Minun täytyy kyllä tunnustaa, että meillä varmaan menee tuon verran vuodessa omia rahoja lasten vaatteisiin. Sukulaiset kantaa uusia kaupasta ostettuja vaatteita selkä vääränä. Ja mikä parhainta, vaatteet ovat kauniita vielä, meidän makuun sopivia :) Tietty joskus tulee jokin, ei niin kaunis, mutta käytettyä nekin tulee.

Meillä lapset kulkee henkselitynnyrissä. Löydettiin tynnyrit hylätyltä tervatehtaalta ja henkselit saatiin perinnöksi. Talvella laitetaan lasivillaa tynnyriin ja kesällä otetaan pois. Hyvin on pärjätty.

20-50e on mahdoton, jos ihan ok vaatteita tahtoo pitää eikä saa lahjoituksia.
100e voi jo saada, mutta kyllä toikin hinta takuulla näkyy laadussa. 200e voi saada jo vuodeksi ihan ok:t jos on tarkka.

Mun mielipide.

[QUOTE="Anni";24917187]Mulla on kouluikäinen poika. Kirppareilta ei hänelle saa mitään. Kaikki pitää ostaa uutena. Pikkutyttöjen äidit varmaan löytääkin kirppareilta paljon kaikkea, mutta 7v-> pojille siellä ei hirveesti oo tarjontaa...[/QUOTE]

Onkohan poikien äidit luopuneet kiertelystä ,kun kirppiksellä näyttää monesti olevan siistejä poikien vaatetta kouluikäisten koossa mutta ne menee kaupaksi varsin hitaasti? Meillä siis sekä tyttöjä että poikia, pojat on jo niin isoja että niille harvemmin löytyy (160cm ja ylöspäin) mutta pienempiä poikien vaatteita näkee paljonkin.

Selitys:
Kun odotin esikoista, siskon lapsiluku oli täynnä, saatiin valehtelematta niin paljon vauvakamaa, ettei tarvinnu ostaa muistaakseni mitään piti hankkiutua monista tulleistakin tavaroiista eroon. Tai no, anoppi osti uudet vaunut siksi kun halusi. Ja muutenkin meidän suvussa on aina kiertäny lastenvaatteet. Miehen puolelta tämä on eka lapsenlapsi, joten isovanhemmat sekosi ja anoppi alkoi harrastaa käsittämätöntä shoppailumäärää, kun kerrottiin raskaudesta. Ja se jatkuu nyt edelleen, kun lapsia on useita (meidän lapset on heille edelleen ainoat lapsenlapset, miehen sisaruksilla ei ole lapsia siis)

Kaverit on myös antanu kaiken mitä ei itse tarvitse (samoin itse annan pieneksi jääneet, kyllä tämä toimii joka suuntaan). Ainoastaan turvaistuimet on tarvinnu ostaa itse, turvakaukalo taisi tulla muilta.

Ja kirpputorilta en todellakaan maksa kengistä mitään 5 euroa. Myyn itsekin 1-2 eurolla kaiken reimatecin haalareista alkaen (ihan siksi, kun on ällöttävää jos kaikki paikat on täynnä tavaraa. Olen myös päässy tavaroista eroon tolla tyylillä, ja kyllä usein näkee myös itseni kaltaisia hinnoittelijoita muitakin). Tosi vähän olen ostanut vaatteita, mutta olen löytäny tosi halvalla kirppikseltä tai poistomyynneistä uutena. Kun pitää silmät auki, löytää hyviä tarjouksia. Ostin esimerkiksi tämän talven haalarit jo keväällä kun näin sopivat sopivaan hintaan. Nyt jos rupeais vasta etsimään kun tarvekausi lähenee, ei varmasti löydä pilkkahintaisia

En mä kyllä tajua mten saisi menemään vaan 20e lasten vaatteisiin vuodessa vaikka kuinka saisi lahjoituksia. tai pitää olla tosi paljon tuttuja ja sukulaisia jotka kantaa tavaraa sisään.
Mä koitan metsästää tarjouksia ja ostaa käytettynä, mutta joitain lasten vaatteita ostan kyllä ihan uutenakin (puhtaasti laiskuuttani) kaupasta normi hinnalla. äkkiseltään laskien esikoisen pelkät ulkoiluun liittyvät hankinnat tälle vuodelle on maksanut vajaan 200e ja siihen summaan mahtuu tasan yksi normi hinnalla ostettu tuote. + päälle sitten sisävaatteet. kuopuksen hankinnat on olleet hieman halvemmat johtuen isomman vanhoista käytökelpoisista vaatteista.

Mulla menee viikossa tuo 20-50e lapsen vaatteisiin, vuositasolla useita satoja... Mitään ei olla saatu käytettynä, ja vapaa-ajan oolen mieluumin lapsen kanssa kuin kierrän kirppiksiä. Ostan lähes kaiken kaupasta uutena, toki aleja hyödyntäen, mutta esim, pelkkiin toppakamppeisiin on mennyt n.300e (sis puvutx2 kengätx2 parit pipot ja hanskat)

Mulla menee viikossa tuo 20-50e lapsen vaatteisiin, vuositasolla useita satoja... Mitään ei olla saatu käytettynä, ja vapaa-ajan oolen mieluumin lapsen kanssa kuin kierrän kirppiksiä. Ostan lähes kaiken kaupasta uutena, toki aleja hyödyntäen, mutta esim, pelkkiin toppakamppeisiin on mennyt n.300e (sis puvutx2 kengätx2 parit pipot ja hanskat)

Etkö olisi mieluummin lapsen kanssa senkin ajan mitä käytät kauppoja kierrellessä vaatteita etsiessä tai netissä istuessa?

[QUOTE="haha";24918015]kauppojen kiertely ei haittaa lasten kanssa olemista, mutta kirppisten haittaa?[/QUOTE]
Ero lienee se, että kaupppaan mennessä voi tietää melko varmasti löytävänsä sen mitä on tullut hakemaan, mutta kirppikseltä sitä ei välttämättä löydy ja näin ollen joutuu kirppiksellä käydä useamin metsästämässä sitä tarvittavaa tavaraa.

Ero lienee se, että kaupppaan mennessä voi tietää melko varmasti löytävänsä sen mitä on tullut hakemaan, mutta kirppikseltä sitä ei välttämättä löydy ja näin ollen joutuu kirppiksellä käydä useamin metsästämässä sitä tarvittavaa tavaraa.

Ei kai se nyt niin ehdotonta ole? Jos vaikka kerran kuussa käy kirppiksellä ja jos näkee, ostaa mitä tarvii, jos ei näe, niin seuraavalla kauppareissulla sitten. Ei kirppikseltä ostaminen tarkoita, että siellä pitää asua jotta voi löytää jotain, mutta voihan sitä sillon tällön katsoa

meillä ei mene omaa rahaa korkeintaan kuin parikymppiä vuodessa kahden muksun vaatteisiin kun sadaan kavereilta ilmaiseksi vaatteita ja isovanhemmat, kummit ja muut sukulaiset ostaa sitten uusia synttärilahjoiksi ja jouluna

Ei kai se nyt niin ehdotonta ole? Jos vaikka kerran kuussa käy kirppiksellä ja jos näkee, ostaa mitä tarvii, jos ei näe, niin seuraavalla kauppareissulla sitten. Ei kirppikseltä ostaminen tarkoita, että siellä pitää asua jotta voi löytää jotain, mutta voihan sitä sillon tällön katsoa
Siis mä kyllä itse käyn satunaisesti kirppiksellä. Omalla kohdalla tympäisee se etten oikein koskaan löydä mitään, joten kierrän sitten aleja ja koluan huuto.nettia :)

Mutta siis joku voi kokea kirppiksellä käymisen vaivaloiseksi jos tietää että kaupasta vähän kalliimmalla suuremmalla todennäköisyydellä löytää hakemansa asian. Eihän kaikkien nyt tarvitse edes tykätä kirppiksillä kiertelystä.

[QUOTE="vieras";24917106]
Tässä esimerkkejä, mitä pitää ostaa.

Sukkia 10 paria: 10 euroa (tarjouksessa)
alushousuja 3 paria 5,99, näitä 3 settiä: 18 euroa
sukkahousuja 2,99/pari, näitä 5 kpl: 15 euroa
trikoohousuja tarjouksessa 3,99 2 kpl: 8 euroa
kahdet farkut tarjouksessa 9,90: 20 euroa
collegehousuja kirpparilta kolmet a 2 euroa: 6 euroa
kirpparilta löytyneet samettihousut: 4 euroa
Huuto.netistä kosteussuojahaalari postareineen: 40 euroa
varahaalari kirpparilta: 10 euroa
toppahaalari huuto.netistä kosteussuojalla postareineen noin: 50 euroa
2 vedenpitävät välikausihanskat (ei löytynyt käytettynä hyviä): 30 euroa
2 vettähylkivät toppavälikausihanskat: 25 euroa
villahaalari käytettynä: 15 euroa
toppatakki kirpparilta: 8 euroa
toppahousut HM alerekki kosteussuojalla: 9.90
vettähylkivät talvikengät alesta: 24 euroa
talvikumpparit kirpparilta: 7 euroa
kesäkumpparit kirpparilta: 5 euroa
2 yöpaitaa kirpparilta yht: 4 euroa
2 pyjamaa kirpparilta yht: 7 euroa
uimapuku alesta: 5 euroa
lenkkarit alesta: 10 euroa
tennarit alesta: 5 euroa
juhlamekko kirpparilta 9 euroa
pari arkitunikaa kirpparilta yht: 5 euroa
7 pitkähihaista hinta keskimäärin 5 euroa: 35 euroa
t-paitoja 7 kpl, hinta keskimäärin 3 euroa: 21 euroa
valekroksit: 5 euroa

Joten, hinta menee 300-500/vuosi... Miten te jotkut ostatte halvemmalla!?!?

Meillä tyttö kohta 6v.[/QUOTE]

Näistäkin saa vielä hyvin tingittyä, jos mielenkiitoa ja aikaa riittää =).
Itse suosin lähetyskirppareja. Niissä on paljon edullisemmat hinnat kuin itsepalvelukirppiksillä. Siellä saa säkillisen vaatetta muutamalla eurolla. Olen löytänyt sieltä sukkakoreista uudenveroisia tai jopa uusia sukkia, samoiten yöpukuja, kenkiä, sisähousuja ym todella halvalla.
Ulkoiluhaalareita sieltä harvemmin löytää, mutta esim noille kerran tai kaksi käytetyille sukille tulee hintaa parhaassa tapauksessa 0,05 € kpl, jos sitäkään. Myös sukkiksia löytää hyvin.

Kaikissa kaupungeissa ei ole näitä kirppiksisä, mutta itse olen tavaksi ottanut kirppispäivän vaikkapa kerran kuussa. Ajelen naapurikaupunkiin ja kierrän 8 tuntia kirpputoreja. Olen laskenut, että ihan selvää säästöä.

Eli ap, sinulla on vielä varaa nipistää noista ostoksistasi. Toki se vaatii aikaa ja vaivaa hiukan enemmän kuin kaupasta hakeminen ;).

[QUOTE="vieras";24917106]Ollaan opiskeleva perhe ja pitää olla hyvin tarkkana raha-asioissa. Olenkin ostanut tytöllemme kaiken alesta ja kirppareilta, vaan silti hintaa kertyy...
Olen pitänyt kirjanpitoa ja väkisin menee 300-500e/vuosi tytön vaatteisiin. Yksi vaatekoko menee keskimäärin juuri vuoden ajan.

Tässä esimerkkejä, mitä pitää ostaa.

Sukkia 10 paria: 10 euroa (tarjouksessa)
alushousuja 3 paria 5,99, näitä 3 settiä: 18 euroa
sukkahousuja 2,99/pari, näitä 5 kpl: 15 euroa
trikoohousuja tarjouksessa 3,99 2 kpl: 8 euroa
kahdet farkut tarjouksessa 9,90: 20 euroa[/QUOTE]

ihan varmasti farkkuja löytyy halvemmallaki jos pitää silmät auki jo seuraavaa kokoa varten, eikä aina osta vain sitä mitä tarvii just nyt

[QUOTE="vieras";24917106]collegehousuja kirpparilta kolmet a 2 euroa: 6 euroa
kirpparilta löytyneet samettihousut: 4 euroa
toppahaalari huuto.netistä kosteussuojalla postareineen noin: 50 euroa[/QUOTE]

herrajumala sentäs! Käytetyistä haalareista monta kymppiä? Johan sä saisit reiman poistomyynnistä 50e:llä ihan tuliterät. Niitähän myydään kirppiksellä muutamalla eurolla. Tai jotkut maksaa enemmän, mutta on edullisiakin.

[QUOTE="vieras";24917106]2 vedenpitävät välikausihanskat (ei löytynyt käytettynä hyviä): 30 euroa
2 vettähylkivät toppavälikausihanskat: 25 euroa
villahaalari käytettynä: 15 euroa
toppahousut HM alerekki kosteussuojalla: 9.90[/QUOTE]

ylihintaa olet noistaki maksanu. Toppatakki KÄYTETTY 8e. Vaikka ois laput tallella, niin kirppiksellä en maksa kuin kirppishintoja. Ja aina löytyy fiksuja myyjiä jotka ei rahasta vaan haluaa päästä tavaroista eroon (itse teen niin, koska ollaan saatu ihan liikaa lahjaksi uusia, samaten olen löytänyt halvalla jos olen jotain muuta tarvinnu)

[QUOTE="vieras";24917106]vettähylkivät talvikengät alesta: 24 euroa
talvikumpparit kirpparilta: 7 euroa
kesäkumpparit kirpparilta: 5 euroa[/QUOTE]

Tarviiko olla sekä vettähylkivät talvikengät että talvikumpparit? Kumppari + villasukka tai se vettähylkivä talvikenkä. 7e sijoitit ihan turhaan

[QUOTE="vieras";24917106]2 yöpaitaa kirpparilta yht: 4 euroa
2 pyjamaa kirpparilta yht: 7 euroa
uimapuku alesta: 5 euroa
lenkkarit alesta: 10 euroa
tennarit alesta: 5 euroa
juhlamekko kirpparilta 9 euroa
pari arkitunikaa kirpparilta yht: 5 euroa
7 pitkähihaista hinta keskimäärin 5 euroa: 35 euroa
t-paitoja 7 kpl, hinta keskimäärin 3 euroa: 21 euroa
valekroksit: 5 euroa[/QUOTE]

valekroksit on huonot jalalle. Jos lapsi juoksee, vääntyy nilkat ku kompastuu. ja niitä saa parillakin eurolla jos sellaiset haluaa. 7 paitaa... yhdelle lapselle? Vaikka miten sotkisi, niin 7 paitaa ei tarvitse, vähemmälläkin pärjää jos pesukonetta joka toinenkin päivä käyttää. Sitä paitsi uudenveroisia saa kirppikseltä parilla eurolla jos katsoo oikeasta kohtaa.

Mistä saa 20 eurolla sekä farkut että tpaidan??

Mä en kirppareilta paljoakaan löydä mitään sellasta mitä kelpuuttaisin lasteni päälle. En halua nukkaantunutta, kulahtanutta, venyttynyttä enkä haalistunutta. Ja sitten ne, mitkä ei jotain edellisistä ole, on sitte tosi kalliita kirppisvaatteiksi. Jonnkun kerran oon ostanu sieltä jotain ja sitte ne vaatteet on hajonnut parin käyttökerran jälkeen. Kyllä mulle käytetty kelpaa jos saa hyväkuntoista halvalla, täälläpäin sellasta ei näy paljon olevan. Poikien kohdalla on käyny niin että 1v+ ikäiselle ei löydy enää juuri mitään, tytölle löytyy jonkin verran.

H&M myy 20 eurolla sekä farkut, että t-paidan. 9,90€ on siellä edullisimmat farkut ja 4 eurolla taitaa jo saada t-paidan, jos tyytyy siinäkin halvimpaan.

toppahaalari huuto.netistä kosteussuojalla postareineen noin: 50 euroa
toppahousut HM alerekki kosteussuojalla: 9.90

Siis tässä on lapselle jo 4 haalaria? Miten tommonen voi olla välttämätöntä?

Ja neljät hanskatkin olet ostanut? Taas mä kysyn samaa, onko ihan välttämätöntä?

Puhumattakaan 14 paidasta...

Meillä tytär saa kaikki vaatteensa mun pikkusisko puolilta, siis nuorimmaiselta. Talvivaatteet hommataan ite ja kengät myös. Mut muuten ei juurikaan tarvi vaatteita ostaa ollenkaan, ainakaan vielä :D

No esim. päiväkodissa meillä on lapsi jolla on varmaan 4 eri paitaa, 2 housut, 1 haalari (sama kesät talvet), kahdet kengät (jotka 3 numeroa liian isot) ja sama pipo samat lapaset kesät talvet. Eipä niistä paljon kustannuksia taida tulla, nekin äidin itse tekemät tai saatu lahjoituksena.

Eli voi olla totta juu, mutta vähän surullista mahdollisesti.

[QUOTE="vieras";24918838]No esim. päiväkodissa meillä on lapsi jolla on varmaan 4 eri paitaa, 2 housut, 1 haalari (sama kesät talvet), kahdet kengät (jotka 3 numeroa liian isot) ja sama pipo samat lapaset kesät talvet. Eipä niistä paljon kustannuksia taida tulla, nekin äidin itse tekemät tai saatu lahjoituksena.

Eli voi olla totta juu, mutta vähän surullista mahdollisesti.[/QUOTE]

ja se toppapuku sitte puetaan kesälläkin, ja mahtuu vielä talvella? Hyvä provo...

Eikö teillä ole sukulaisia tai isovanhempia? Meillä on toiset isovanhemmat ostaneet talvipuvun, toiset vk-haalarin ja varahaalarit siskoni perheeltä (käytettyjä). Joululahjaksikin saatu paljon vaatteita. Meillä varmaan menee se 50 eur.vuodessa vaikka ollaan molemmat töissä. Itse olen myös neulonut paljon ja suku neulonut villasukkia ylimäärin. Se 50 euroa taitaa mennä kenkiin joita bongailen kirpparilta. Esim. eilen uudenveroiset kuomat 5 eur ja niihin uudet huopapohjalliset 2,70 prismasta. Noilla mennään talvi :)

Minä en ainakaan maksata lasteni vaatteita muilla!

Alkuperäinen kirjoittaja selvä;24924661:
Minä en ainakaan maksata lasteni vaatteita muilla!

En itsekään ole mitään pyytäny, mutta mitäs sitte pitäs tehä kun anoppi ja äiti pyyhältää paikalle reimatecit kainalossa? Käskee palauttamaan ne kun mä en maksata muilla?

Meillä on suvussa paitsi hyvin kiertäny lastenvaatteet seuraavalle pienelle, myös uutena ostettu sellaista mitä tarvitsee. Merkkipäivälahjoiksi ei niitä iänikuisia pentikin kynttilöitä, vaan mieluummin semmoista mikä ei jää kaappiin mätänemään

Uusimmat

Yhteistyössä