V
"vieras"
Vieras
Ja mikä siinä on niin kauheaa, jos jotkut meistä "pakenee" Suomea muualle? Ihmiset on erilaisia ja haluaa erilaisia asioita ja tykkää erilaisista asioista. Toiset haluaa asua Suomessa, toiset ei.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24922824:Mä en tiedä, mitä khatia sä illat pitkät pureskelet, mutta et ainakaan lue, mitä kirjoitan. Tai ymmärrä, mitä kirjoitan. Mitkä vitun autot? Jos olet kirjoituksiani huuruiltasi lukenut, niin kummallakaan lapsistani ei ole edes ajokorttia ja sen olen useasti tehnyt palstalla selväksi. Varaa elättää puoli sukua? Mä olen viime aikoina kertyonut useammankin kerran, että mulla on suuri suku ja viiskymppisiini olisi pahimmillaan ollut tulossa toistasataa ihmistä.Olen kertonut, että mulla on serkkujakin noin 30. Mä elätän itseni lisäksi kotona asuvaa poikaani sekä kotoa jo pois muuttanutta tytärtäni puolisoineen. Puoli sukua? Millä matematiikalla? Mistä sä revit näitä juttujasi? Luet vain jotain yksittäisiä lauseita, mitä kirjoitan? Millon mä muuten olen valittanut asuntovelastani? Voi olla, että joskus olen, mutta linkitä tähän nyt edes yksi ketju, jossa niin olen tehnyt. Omasta mielestäni - ja myös pankin mielestä - asuntolainani on varsin maltillinen. Toki se nyt pitää maksaa ja sossupummina voisin ilman moista rasitetta elää.
No aika harva pakenee kuitenkin. Paetkoon ne ketkä tykkää. Mitä niitä dissaamaan.
Kyllä Suomessa ainakin saa paskaa niskaansa, jos ei tee tukka limassa duunia koko elämäänsä. On niinku yhteiskunnan varoilla elävä luuseri. Tai miehen elätti. Luuseri joka tapauksessa. En ihan usko, että näin ajatellaan kaikkialla.
Erilaisuus on edelleen vähän tabu.
Jep, mutta ei ole perimässä niitä kämppiä minulta. Syytön minä exäni varallisuuteen olen ja niistä kertyy hyvää vain exäni lapsille eikä esim mun tyttärelleni. Tytöllä kun on eri isä kuin pojalla.Minä taidan muistaa yhden ketjun, jossa kehuit, että lapsesi on perimässä useamman (olikohan niitä nyt noin 5 kpl) rivitaloasunnon. Pahoittelut jos sekoitan johonkin toiseen palstalaiseen!
Minulla ei ole vertailupohjaa, joten en voi sanoa mikä maa olisi tässä asiassa parempi paikka asua, mutta Suomi on monelta osin todella ikävä maa.
Sen näkee tämän keskustelun kommenteista ja varsinkin Helsingin Sanomien kommenteista. Mitään hyvää ei toisille voi toivoa eikä suoda, ellei se toinen mene normien mukaisesta ja maksa ne vitun veronsa.
Maksan mielelläni, kun tietää että raha menee päivähoitoon, koulutukseen, terveydenhuoltoon, luonnonsuojeluunkin jopa. Mutta ihmiset täällä... sanat ei riitä kuvailemaan teitä joitakin, jotka olette kuin katkeria pieniä kurttuisia mummoja. Kel on onni on se onnen kätkeköön. Kellä on varaa merenrantavuokra-asuntoon, se on kaikkein pahin. Kuka on kaunis, on paha, kellä on kaunis on koti on muuten jotenkin ihan kiero.
Missään ei nähdä mitään hyvää :headwall:
Ja kyllä, lähtisin ja lähdemmekin, vaikka Suomi on luontoineen ja historioineen minulle rakkaantakin rakkaampi paikka.
Minä en ymmärrä tuota, että heti jos kritisoi jotain niin se nähdään katkeruutena. Kun ei siitä todellakaan ole kyse.
Ei minulla nyt tähän muuta, mutta tuo downshiftaaminen on hirveä sanahirviö. :O Miten ja missä vaiheessa se on tullut suomen kieleen? Ilmeisesti aika uusi sana täällä päin?
Luin kaikki Hesarin uutiseen kirjoitetut kommentit, ja se sana mikä niistä mieleen tuli, oli katkeruus. Pahansuopaisuus, ilkeys.
Miksi sinä koit tarvetta kritisoida? Ovat maisteri ja tohtori ja rahaa tileillä riittää. Mitä sitten? Eivät tällä hetkellä tee töitä Suomessa eivätkä maksa tänne sitä kautta veroja, mutta mistä me tiedämme miten paljon he ovat jo maksaneet? Lunastaneet ns. taivaspaikkansa täällä meidän paratiisissamme. Heilllä on varaa tehdä jotain, mitä monella muulla (itseni mukaanlukien) ei ole, ja heistä tehtiin juttu Helsingin Sanomiin.
Mitä hiton väliä?
Minulla ei ole vertailupohjaa, joten en voi sanoa mikä maa olisi tässä asiassa parempi paikka asua, mutta Suomi on monelta osin todella ikävä maa.
Sen näkee tämän keskustelun kommenteista ja varsinkin Helsingin Sanomien kommenteista. Mitään hyvää ei toisille voi toivoa eikä suoda, ellei se toinen mene normien mukaisesta ja maksa ne vitun veronsa.
Maksan mielelläni, kun tietää että raha menee päivähoitoon, koulutukseen, terveydenhuoltoon, luonnonsuojeluunkin jopa. Mutta ihmiset täällä... sanat ei riitä kuvailemaan teitä joitakin, jotka olette kuin katkeria pieniä kurttuisia mummoja. Kel on onni on se onnen kätkeköön. Kellä on varaa merenrantavuokra-asuntoon, se on kaikkein pahin. Kuka on kaunis, on paha, kellä on kaunis on koti on muuten jotenkin ihan kiero.
Missään ei nähdä mitään hyvää :headwall:
Ja kyllä, lähtisin ja lähdemmekin, vaikka Suomi on luontoineen ja historioineen minulle rakkaantakin rakkaampi paikka.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921774:Yhteiskunnallisesti valveutuneena yksilönä kyllä keksit - joo vaan vähänkään mietit - hyviä tulevaisuuden liikeideoita. Sitäpaitsi yrityksen perustamiseen ei tarvita nuuta kuin hommata ly-tunnus. Mitään liiketoimintasuunnitelmia tai muita sellaisia ei tarvita. Perustat firman, rekisteröit sen ja alat hommiin. Exä osasi perustaa firman ihan vaan kansalaiskoulupohjalta. Ei yrityksen perustaminen mitään rakettitiedettä ole.
Tietääkö kukaan mistä sitä blogia voi lukea? Eikös tuo nainen sellaista sanonut kirjoittavansa, vai ymmärsinkö väärin?
Minusta tuo juttu on taas kirjoitettu ikävään sävyyn. Tuokaan pariskunta tuskin olisi lähtenyt minnekään ellei heillä olisi varallisuutta ja elleivät olisi ensin kouluttautuneet ilmaiseksi Suomessa. En tosin tiedä missä ovat kouluja käyneet, mutta useimmiten on juuri kyse siitä, että ensin otetaan kaikki hyöty ilmaiseksi ja sitten lähdetään halvan hintatason maahan kehuen kuinka nyt kaikki on niin ihanaa ja kivaa. Kehutaan kuinka ei olla oravanpyörässä, mutta samaan aikaan nämä halvan hintatason maat pyörivät moninkertaisesti raskaammalla oravanpyörällä kuin esimerkiksi Suomi.
Yllättäen myös se matkailu loppuu usein siihen pisteeseen, kun tulee ikää tai terveyshuolia ja silloin se Suomen sosiaalihuolto ja oravanpyörä yllättäen alkaa taas houkuttaa.
Itse en siis oikein pidä tuosta ihannoivasta asenteesta aina näissä vastaavissa jutuissa. Aina unohdetaan kertoa se toinen puoli niin Suomesta kuin näistä maista, joissa nämä ihmiset oleskelevat.