Uskomatonta miten tota karppausta dissataan nyt ihan huolella mediassakin :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24922739:
Mun kasvissyöjätyttärelleni tuo on ainoa, mitä se söis. Siis ihmisliha tuolla tavalla tuotettuna.

Syön tosiaan nykyään harvakseltaan riistaa, mutta periaatteessa ja kärjistettynä mulla vois olla kans.

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta minua lahinna naurattaa se kun joku vuosi sitten oli kyseltiin mita maitoa lapset juo, johon vastasin etta 'sita kaikkein rasvaista (rasvaa lahes 4%), mita muukin perhe juo', niin siitahan palstamammat villiintyi kuinka tuhoan lapsieni terveyden ja oljya pitaisi lisata puuroon eika tehda sita maitoon ja blaa blaa. Nyt olisi varmaan vastaukset toisin. Mutta pointtina siis etta Suomessa tuijotetaan liikaa jotain tutkimuksia, kunnes toinen tutkimus taas kumoaa taas sen edellisen ja taas kelkka kaantyy.
Ihan jarjella ajatellen, jos syo itse tehtya, mahdollisimman vahan kasiteltya ruokaa monipuolisesti ja kohtuudella ei voi eksya kovin kauas treveellisesta!

[QUOTE="vieras";24922791]En jaksanut koko ketjua lukea, mutta minua lahinna naurattaa se kun joku vuosi sitten oli kyseltiin mita maitoa lapset juo, johon vastasin etta 'sita kaikkein rasvaista (rasvaa lahes 4%), mita muukin perhe juo', niin siitahan palstamammat villiintyi kuinka tuhoan lapsieni terveyden ja oljya pitaisi lisata puuroon eika tehda sita maitoon ja blaa blaa. Nyt olisi varmaan vastaukset toisin. Mutta pointtina siis etta Suomessa tuijotetaan liikaa jotain tutkimuksia, kunnes toinen tutkimus taas kumoaa taas sen edellisen ja taas kelkka kaantyy.
Ihan jarjella ajatellen, jos syo itse tehtya, mahdollisimman vahan kasiteltya ruokaa monipuolisesti ja kohtuudella ei voi eksya kovin kauas treveellisesta![/QUOTE]Mun lapsillani on vain hieman yi 5 vuotta ikäeroa, mutta jo siinäkin ajassa neuvolan ohjeet ehtivät muuttua melkoisen päinvastaisiksi. Itse en uskonut viiden vuoden mutaatioon vaan ruokin lapseni maalaisjärjen mukaan.

Nykyisin vältän lisäaineita ja pyrin tekemään ruuan mahdollisimman puhtaista ja luonnonmukaisesti tuotetuista raaka-aineista.

• Tykkää
Reactions: persvakoonasana
[QUOTE="vieras";24922791]En jaksanut koko ketjua lukea, mutta minua lahinna naurattaa se kun joku vuosi sitten oli kyseltiin mita maitoa lapset juo, johon vastasin etta 'sita kaikkein rasvaista (rasvaa lahes 4%), mita muukin perhe juo', niin siitahan palstamammat villiintyi kuinka tuhoan lapsieni terveyden ja oljya pitaisi lisata puuroon eika tehda sita maitoon ja blaa blaa. Nyt olisi varmaan vastaukset toisin. Mutta pointtina siis etta Suomessa tuijotetaan liikaa jotain tutkimuksia, kunnes toinen tutkimus taas kumoaa taas sen edellisen ja taas kelkka kaantyy.
Ihan jarjella ajatellen, jos syo itse tehtya, mahdollisimman vahan kasiteltya ruokaa monipuolisesti ja kohtuudella ei voi eksya kovin kauas treveellisesta![/QUOTE]

Sinäpä sen sanoit, vähän käsitelty, monipuolinen ruoka, miten se onkin niin vaikeaa toteuttaa? Mutta, ei se kelkka ole mihinkään kääntynyt. Samalla tavalla ravitsemusalalla tehdään tutkimuksia kuin millä tahansa muulla alalla. Se onkin sitten eri asia, mitä media nostaa otsikoihin. Voihan sitä maalaisjärkeensä luottaa jos haluaa, eikä niihin, joilla on laajin näkemys alalta. Yhdysvalloissa tyydyttyneen rasvan saantisuositus on tiukempi kuin Suomessa, mutta on täysin eri asia, mitä ihmiset siellä syövät. Samoin kuin täällä Suomessa. Ravitsemussuosituksia on turha syyttää, kun ei niiitä ole noudatettukaan.

Mä en jaksanut lukea kuin aloitusviestin, mutta johan sen nyt sanoo järkikin, että terveellisin ruokavalio on monipuolinen. Karppaamalla kyllä varmasti laihtuu -hetkeksi- mutta pidemmän päälle se ei ole terveellistä. Terveellisintä on syödä monipuolista ruokaa ja LIIKKUA -kuluttaa saman verran kuin saa energiaa tai enemmän, jos on tarvetta laihduttaa.

Mä en jaksanut lukea kuin aloitusviestin, mutta johan sen nyt sanoo järkikin, että terveellisin ruokavalio on monipuolinen. Karppaamalla kyllä varmasti laihtuu -hetkeksi- mutta pidemmän päälle se ei ole terveellistä. Terveellisintä on syödä monipuolista ruokaa ja LIIKKUA -kuluttaa saman verran kuin saa energiaa tai enemmän, jos on tarvetta laihduttaa.
Perustelisitko tuon lihavoidun.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24922987:
Ei mitään tärkeää ainetta jää hyvin vähälle. Miten Atkinsin kuolema tähän liittyy? Hän nimittäin kuoli kaaduttuaan ja lyötyään päänsä.

:D Kaikkea te karppifriikit uskotte. Mutta ihanpa sama minulle. Toivon vaan, että sydän- ja verisuonisairauksien takia verovaroilla hoidettavat ihmiset eivät lisäänny vähitellen tämän karppi-innostuksen myötä. En meinaan haluaisi maksaa veroista ns. elintasosairauksia yhtään enempää kuin nyt.

Onko terveellistä, että pidemmän päälle yksi elimistölle tärkeistä aineista jää hyvin vähälle? Miten kävi Atkinsin?

mikä jää vähemälle? kuidut vai mitä tarkoitat? kuituja ja hiilareita saa myös marjoista,kasviksista..
onko epäterveellistä jättää valkoiset jauhot pois+peruna ja syödä kasviksia enemmän?
Atkins kuoli kun kaatui ja löi päänsä

:D Kaikkea te karppifriikit uskotte. Mutta ihanpa sama minulle. Toivon vaan, että sydän- ja verisuonisairauksien takia verovaroilla hoidettavat ihmiset eivät lisäänny vähitellen tämän karppi-innostuksen myötä. En meinaan haluaisi maksaa veroista ns. elintasosairauksia yhtään enempää kuin nyt.
Sinusta on siis kiva huudella täällä vaikket pysty mitään perustelemaan, mutulla on hyvä ratsastaa. Ja noita kivoja hymiöitä kun laittaa, niin tekee vielä älykkäämmän vaikutelman itsestään.

Et muuten kertonut, mikä se tärkeä aine on. Olisin myös kiinnostunut tietämään, miten Robert Atkinsin kuolema liittyy aiheeseen.

enpä usko et sun veroista maksetaan mitään sairauksia..

• Tykkää
Reactions: thetööt
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24922987:
Ei mitään tärkeää ainetta jää hyvin vähälle. Miten Atkinsin kuolema tähän liittyy? Hän nimittäin kuoli kaaduttuaan ja lyötyään päänsä.

Hah, täällä sä vaanit muita.

Atkinsin kuolemasta en tiedä mitään, enkä oikeastaan tässä yhteydessä siitäkään, mitä karpatessa elimistöstä jää puuttumaan, mutta sen tiedän, mitä karpatessa saa pitkäaikaisten tutkimusten valossa liikaa: tyydyttyneitä rasvoja, myös lihaa (ja lihavalmisteiden liitännäisiä).

Kas kun se nopeiden hiilareiden eli valkoisten jauhojen ja sokereiden poisjättäminen EI vieläkään OLE KARPPAAMISTA (minä vältän, olen "aina" välttänyt, en karppaa). Karppaamiseen kuuluu olennaisesti hiilareiden kokonaismäärän laskeminen ja rajoittaminen, myös niiden hedelmistä, marjoista, kasviksista ja juureksista saatavien sekä lihan, proteiinin ja kovan rasvan lisääntynyt käyttö.

• Tykkää
Hah, täällä sä vaanit muita.

Atkinsin kuolemasta en tiedä mitään, enkä oikeastaan tässä yhteydessä siitäkään, mitä karpatessa elimistöstä jää puuttumaan, mutta sen tiedän, mitä karpatessa saa pitkäaikaisten tutkimusten valossa liikaa: tyydyttyneitä rasvoja, myös lihaa (ja lihavalmisteiden liitännäisiä).

Kas kun se nopeiden hiilareiden eli valkoisten jauhojen ja sokereiden poisjättäminen EI vieläkään OLE KARPPAAMISTA (minä vältän, olen "aina" välttänyt, en karppaa). Karppaamiseen kuuluu olennaisesti hiilareiden kokonaismäärän laskeminen ja rajoittaminen, myös niiden hedelmistä, marjoista, kasviksista ja juureksista saatavien sekä lihan, proteiinin ja kovan rasvan lisääntynyt käyttö.
Minähän muuten en ole juurikaan mitään tässä keskustelussa väittänyt, mitä karppaus on. Tiedän silti, mitä se on.

Rasvateoriat on aikoja sitten ammuttu alas, joten se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24923010:
Sinusta on siis kiva huudella täällä vaikket pysty mitään perustelemaan, mutulla on hyvä ratsastaa. Ja noita kivoja hymiöitä kun laittaa, niin tekee vielä älykkäämmän vaikutelman itsestään.

Täytyy kyllä, hyvä Tööt, sanoa, että sä sen sijaan vaikutat näillä perustein oikein älykkäältä. Ja vielä hymiö :D noin, kerta kiellon päälle.

[QUOTE="öö";24923017]enpä usko et sun veroista maksetaan mitään sairauksia..[/QUOTE]

Ymmärrätkö lainkaan tämän solidaarisen hyvinvointivaltion veropolitiikkaa? Jokainen ihminen kartuttaa kykyjensä mukaisesti veropottia, josta sitten kustennetaan mm. elintasosairaudet.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24923071:
On hienoa todeta, että meillä on toisistamme varsin samankaltainen käsitys.

No se on sentään hyvä.

Mä olen kuitenkin perustellusti vastannut jokaiseen ketjussa itselleni esitettyyn kysymykseen - samaa ei voi valitettavasti sanoa sinusta tai oikeastaan yhdestäkään himokarppipuolustelijasta.

Sääli.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24923037:
Jokainen syököön mitä haluaa. Kansanterveydellisesti merkitystä on vain sillä, paljonko syö.

ja kommentoisin tähän vielä, että ravinnon laadulla oikeasti on merkitystä. Voi olla laiha, mutta terveydellisesti huonossa kunnossa ja kuormittaa siten kansantaloutta. Lihavuus tai syödyn ruoan määrä ei ole tae sairaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24923088:
Ihan vain Googleen hakusana rasvateoria. Sieltä putkahtelee linkkejä, joista joissakin mainitaan lukemisen arvoisia kirjoja aiheesta.

Sä voisit myös googlata esim. terveellinen ruokavalio. Johan sieltä putkahtaisi sinullekin tietoa päähän.

Yhteistyössä