Sain hyvän työpaikan, mies aloitti ilkeilyn, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroko?

Vieras
Joo, olin työttömänä jonkin aikaa. Nyt sitten sain hyvän työpaikan, jota voi sanoa aika "haastavaksikin". Olen iloinen, se vastaa koulutustani ja palkkakin on ok.

Tämän jälkeen miehestä on tullut mua kohtaan ilkeä. Hän haukkuu työtäni, vanhempiani, kavereitani, sukulaisiani. Aluksi hän kannusti ja näytti olevan iloinen puolestani, mutta nyt tuntuu että kaikki on kääntynyt päälaelleen. En tiedä jaksanko tätä kauan. En voi uskoa, että olisi kateutta tms., koska miehellä on hyvä työ ja asiat kunnossa.

Mustis..Mulla oli sama tilanne kun olin aviossa.Sain työn,jossa viihdyin ja joka perjantai jo odotin maanantaita,että pääsisi töihin.Silloinen mies veti herneet nenäänsä - pihisti kaikki mun palkan ja sit soitti suutaan seeitä,kun en kotona tee mitään,juoksen vieraissa jne...No se on nyt historiaa..

Erottiin kyllä,mutta aivan eri syistä..

Ootko sä kysynyt mieheltäsi,miksi ilkeilee?

Tuntuu vain niin oudolta, kun sillä itsellä on kuitenkin asiat hyvin. Outoa sekin, että haukkuu ystäviäni ja vanhempiani, jotka eivät mitenkään liity mihinkään :(. Tietysti oon nyt ollut työn takia ehkä vähän etäinen - on tullut muutakin ajattelemista kuin parisuhde, joten ehkä sitten epävarmuutta...

Mustis..Mulla oli sama tilanne kun olin aviossa.Sain työn,jossa viihdyin ja joka perjantai jo odotin maanantaita,että pääsisi töihin.Silloinen mies veti herneet nenäänsä - pihisti kaikki mun palkan ja sit soitti suutaan seeitä,kun en kotona tee mitään,juoksen vieraissa jne...No se on nyt historiaa..

Erottiin kyllä,mutta aivan eri syistä..

Ootko sä kysynyt mieheltäsi,miksi ilkeilee?

Kauheaa :( Olen, mutta ei siihen kysymykseen tuu mitään järkevää vastausta. Vastaukseksi saan vaan vihanpurkauksia. Ne syö voimia ja energiaa!

Mun mies kalus muo vuosia... en tajunnut edes, että näin tapahtuu, kun totuin niin siihen. Sitten mies jätti mut, ku sille tuli se vihoviimeinen itsekkyyskriisi päälle, ja piti saada vapaus ja päästä perhevelvotteita eroon ennen kuin kuolema korjaa.

Silloin itkin ja taistelin eroa vastaan, kun en halunnut tulla jätetyksi. Meillähän oli hyvä suhde ja kaikki? Nyt parin vuoden päästä olen huomannut, ettei meillä mitään hyvää suhdetta ollut. Olin alistettu parikymmentä vuotta - huomaamattani. Olin aina väärässä, tein kaiken aina väärin, kukaan ei minusta pitänyt jne. En osannut töissä mitään, en tehnyt riittävästi kotona. Sukulaiset ja tuttavani olivat kaikki mitättömiä ja tarpeettomia. Yhdessä tekemistämme päätöksistä tuli minun huonoja valintojani, jos valinnat aiheuttivatkin ylimääräisiä haasteita jne.

Nyt minulla on tilaa hengittää ja olla oma itseni. Perheenäkin voimme paremmin, sillä lapsetkin saavat vapaasti olla sellaisia kuin ovat. Ei tarvitse hissutella hiljaa puolille päivän ettei isä herää eikä tarvitse kuunnella vain "isä osaa parhaiten" -juttuja, joten lapsetkin pikku hiljaa kokevat osaavansa jotain.

Mies pelkää tulevansa jätetyksi - kai. Lähipiirissä on tällainen tapaus. Avovaimo sai hyvän työpaikan. Sitten yhtenä päivänä he menivät ravintolaan juhlimaan yhdessä. Mies hävisi ravintolassa omille teilleen. Kun vaimo löysi miehen, tämä istui naisen kanssa, jonka ilmoitti vaimolleen olevan hänen uusi tyttöystävänsä. Mies varmaan ajatteli, että on viisainta jättää ennenkuin tulee jätetyksi. - En tiedä, oliko asia oikeasti näin, mutta muutakaan selitystä en ole tapahtumalle keksinyt.