Te jotka viette lapsenne 9kk-2v päiväkotiin, lukekaa tuo pe iltalehti niin tajuatte miten idiootteja olette!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvottavat vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvottavat vanhemmat

Vieras
Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!

Ei tarvitse noita juttuja lukea, mutta omiani en ole vienyt, enkä vie. Se minne muut vievät lapsensa, on sitten ihan heidän asiansa. Jos taas neuvoa tulevat kysymään, sanon mielipiteeni. Keskityn omien lasteni hyvinvointiin tässä asiassa.

en ihan noin rankasti. mä en voisi kuvitellakkaan vieväni poikaa hoitoon noin pienenä. Poika täyttää nyt 10kk ja aijon olla kotoan niin kauan kuin vain mahdollista eli siihen 3 ikävuoteen asti.

[QUOTE="vieras";24929960]Eli sun mielestä suurin osa maailman vanhemmista on idiootteja? Selvä...[/QUOTE]

Todellakin! Tunnen monta alalla työskentelevää ihmistä, ja niin empatian puutteessa olevia. Eivät omiakaan osaa kasvattaa niin miten toisten lapsia sitten kohdellaan. Eli vastaukseni on kyllä, niin paljon itsekkäitä vanhempia suomessa jotka eivät välitä hevon vi#¤#ttua lapsistaan.

Itse päiväkodissa jo 10v työskennelleenä en veisi kun ihan pakosta, ja vasta kun lapsi isompi. Mutta jollekkin lapselle se päiväkoti on todella hyvä ratkasu sen lapsen kannalta ja perheen jaksamisen kannalta

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Todellakin! Tunnen monta alalla työskentelevää ihmistä, ja niin empatian puutteessa olevia. Eivät omiakaan osaa kasvattaa niin miten toisten lapsia sitten kohdellaan. Eli vastaukseni on kyllä, niin paljon itsekkäitä vanhempia suomessa jotka eivät välitä hevon vi#¤#ttua lapsistaan.

Kummallista, mä muistan omista päiväkotiajoista vain yhden negatiivisen kokemuksen ja sekin oli kun mua toruttiin, nyyh. :D
Ehkä olin sitten niin traumatisoitunut etten muista. :'(
Mieheni meni jo 11kuisena, missä jäljet näkyvät?

Jos päiväkodissa on noin järkyttävän kamalaa niin miksi on ok laittaa 2v sinne?

Mä vein enkä kadu :) Toinen vaihtoehto olisi ollut menettää unelmiensa työpaikka ja elää elämäänsä kyllästyneenä kotiäitinä - ei varmasti lapsillekaan paras ratkaisu. Nyt rakastan arkeani ja varmasti olen lapsilleni parempi ja jaksavampi äiti. Tokikaan en tee mitään 10 tunnin päiviä ainakaan työpaikalla, mutta vuoden vanhoina molemmat lapset olemme tarhaan laittaneet.

Millas ap selitat sen etta taalla Hollannissa lapset ovat tutkitusti onnellisempia kuin Suomessa, vaikka hoitoon laitetaankin jo kolmen kuukauden ikaisina?

Entas suurin osa muista Euroopan maista, ilmeisesti idiootteja vanhempia taynna? Suomessahan pidetaan lapset kauan kotona verrattuna muihin maihin.

• Tykkää
Reactions: emppu75 ja mincha
Millas ap selitat sen etta taalla Hollannissa lapset ovat tutkitusti onnellisempia kuin Suomessa, vaikka hoitoon laitetaankin jo kolmen kuukauden ikaisina?

Entas suurin osa muista Euroopan maista, ilmeisesti idiootteja vanhempia taynna? Suomessahan pidetaan lapset kauan kotona verrattuna muihin maihin.

Ei ole mahdollista, pk on helvetti. Heti kun täytät sen maagisen 2v vai onko se 3v niin se muuttuu hyväksi paikaksi.

Kun oli pakko... koulu+oppari työpaikalla ja aika rupes loppumaan. Kävin töissä sen vuoden mitä piti ja jatkoin hoitovapaata. Näin esikoisen aikaan, eikä meillä ollut siellä ongelmia, mutta nyt aioin pysyä kotona siihen kun tuo 4. on 3vuotta :)

Tätä mieltä on ne, joilla ei ole mielekästä työpaikkaa johon palata. Ovat muutenkin tottuneet saamaan erilaisia tukia yhteiskunnalta jne.

Ja mikä maaginen ikä se 3-v on? Ainiin, kun yhteiskunnan tuki loppuu! Luuletteko, että se on siksi, että lapsi on valmis silloin tarhaan, vai olisko jostakin muista syistä? AP, ilman kaltaisiani työssäkäyviä vanhempia ei kukaan olisi sinunkaan kotona olemista rahoittamassa. Mieti sitä.

Suomessahan on nimenomaan epaitsekkaita vanhempia (aiteja kaytannossa). Taalla Hollannissa tuttuni ja kolleegani sanovat etteivat kestaisi olla vuotta lapsen kanssa kotona... Ja se tuntuu olevan ihan yleinen mielipide taalla.

[QUOTE="vieras";24929960]Eli sun mielestä suurin osa maailman vanhemmista on idiootteja? Selvä...[/QUOTE]

Suurin osa maailman vanhemmista? :D Vai länsimaiden vanhemmista, jos nyt niistäkään...?

[QUOTE="vieras";24930069]Suurin osa maailman vanhemmista? :D Vai länsimaiden vanhemmista, jos nyt niistäkään...?[/QUOTE]

En kirjoittanut tuota.... Mutta nykypaivana on Kiinankin ja Intian kaupungeissa aitien palattava hyvin nopeaan toihin.

[QUOTE="vieras";24930082]Ei se ole iästä kiinni, sopeutuuko lapsi päiväkotiin vai ei.[/QUOTE]

Oikeasti fiksu kommentti. Ei todellakaan ole iasta kiinni, vaan yksilosta. Kivahan se on vaan ajatella mustavalkoisesti, kun se on niin helppoa.

En ymmärrä minäkään, sori. Ja mä rakastan mun työtä, silti en veisi ikinä ainakaan alle 2-vuotiasta hoitoon. En voi myöskään sanoa että veisin hoitoon juuri kun täyttää 3 mutta johonkin on raja vedettävä joten sanon että 2.
Mutta eipä ne onneksi minun lapsia olekaan :)

Luulenpa että kyseiseen lehteen on koottu nämä pahimmat jutut ja sitten hieman yleistetty.Ihan noin hurjaa ei kuitenkaan taida olla joka pkssa ja onhan se paljon hoitajasta kiinni,millaisen hoidon lapsi saa. Ja sitten vielä, eikös lapsesta kuitenkin huomaa jos esim. pelkää mennä hoitopaikkaan tms, eikös silloin ole vanhempien aika puuttua huonoon hoitoon ja tällä tavoin mahdollisesti saada aikaan parempaa hoitoa?????

Yhteistyössä