Kertokaa mulle miten ihmeessä onnistutte käymään suihkussa parissa minuutissa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piituli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Avaan suihkun, kastelen hiukset ja samalla kastuu muutkin paikat. Shampoo päähän, ja vaahtoisilla käsillä kainalot puhtaaksi (en juuri hikoile, kainaloita ei tarvitse mitenkään jynssätä). Sit huuhtelu, kasvojen pesu pesuaineella, kasvojen huuhtaisu ja alapään vesipesu. Aikaa kuluu 2 minuuttia. Ihoni ei kestä eikä tarvitse saippuapesua päivittäin, max. kerran viikossa tai kuivuu liikaa. Ja kun en hikoa, enkä ole likaisissa töissä, ei ole tarpeenkaan. Alapäätä en koskaan pese saippualla, hiiva tulee.

Kiitoksia asiallisista vastauksista. Kyllä tiedostan että mulla on pakkoneuroosi kuten arvelittekin, kiitos myös ettei tullut veetuiluja. Ja haluan oppia käymään nopeammin, siksi kysyn tapoja miten teette.
Mutta eikö kukaan pese sitä "peppuvakoa" ihan saippuoimalla käsin? Ja kyllä oikesti kysyn, tähän tää neuroosi suurelta osin liittyykin. Olen siis suolistosairas ja vessakäyntejä päivässä voi olla useita ja tulee likainen olo. Ja tämän pesun (on aine joka sopii siis alapääpesuun) jälkeen siis pesen kädet hyvin, ennekuin siirrryn jalkoja saippuoimaan.
Voi olla tietysti vaikea ymmärtää tätä, mutta kun koko ikänsä on tämä suolivaiva ollut niin...en voi kuvitella etten pesisi erikseen. Ymmärsin nyt niin, että moni jättää kokonaan peppunsa pesemättä???
Eihän se riitä että selästä sinne vesi valuu...
Ja kyllä pyyhin aina niin etti paperiin enää jää mitään, joten, please ei veetuiluja p'skasesta p'rseestä. Sitä se ei ole, mutta haluan pestä tai olo likainen. Oikeesti ettekö pese koskaan erikseen?

Mä haluan eroon tästä, mutta sitä päivää tuskin tulee. Kun en kyllä vieläkään osaa ajatella että VOI peseytyä jossain 5min vaikka jättäsin koko alapään pesemättä.
Jos vielä saisi vastauksia, ja ei niitä veetuiluja, tiedän kyllä neuroosini :(

10 min jos on kiire ja 15 min jos ei ole. Sisältäen säärten ajelun.

Liatan shampopn hiuksiin, huuhtelen. Laitan hoitoaineen hiuksiiin ja saippuaa kainaloihin. Samalla kun huuhtelen ,ajelen kainalot. Huhtelen hiukset. Pesen alapääni VEDELLÄ. En käytä vartaloon saippuaa kun olen vain suihkussa, saunailtana (n. 2 kertaa/kk) pesen sitten sienellä ja saippualla.

Mulla on hyvin, hyvin kuiva iho, en tosiaankaan koskekaan saippuaan ennen kuin on pakko. Kasvoihin menee aina shampoota ja sen saa rasvata kolmasti ennen kuin lakkaa kiristämästä. OLEN kokeillut kaikkea.

Yksi mikä nopeuttaa merkittävästi on se, että olen vilukissa ja kylppärissä ei ole lattialämmitystä ja vain yksi pieni kämänen patteri. On niin kylmä, että on oltava ripeä. Näkyy muuten lämmityskuluissa. Meillä menee vähemmän sähköä ja vähemmän öljyä kuin keskimäärin tämän kokoisessa talossa ja perheessä yleensä.

En ole aikaa ottanut, pitääpä kokeilla joskus. Alle 10min nyt kuitenkin, ja omasta mielestäni otan pitkiä suihkuja. On siitä vähän huono omatuntokin, kun en usein sammuta suihkua välillä.

Ensin kastelen hiukset, sitten hieron shampoota hiuksiin ja annan vaikuttaa.
Laitan puhdistusmaitoa naamaan.
Pesen alapään vedellä.
Otan saippuaa ja pesen kädet.
Otan saippuaa ja pesen kainalot ja jalkaterät.
Huuhdon hiukset ja naaman.

Käytän nykyään hiuksiinjätettävää hoitoainetta niin jää yksi vaihe välistä.

Suihku päälle, koko kehon kastelu. Shampoon hieron tukkaan ja huuhtelen. Pesen kasvot kasvopesuaineella, huuhtelu. Suihkugeeliä vain kainaloihin ja ylävartaloon, pesu ja huuhtelu. Alakerran pesu, peppupuolelta myös suihkugeelin kera, huuhtelu. Lopuksi vielä käsien pesu, pepun pesemisen jälkeen. Ei jalkoja tarvitse erikseen hinkata pesuaineella puhtaaksi kuin jos on paljain jaloin kävellyt kesällä ulkona, pelkkä suihkutus riittää. Hanan suljen joka saippuointikerran ajaksi. Kokonaiskesto n. 5min.

Viimeksi muokattu:
En ole aikaa ottanut, pitääpä kokeilla joskus. Alle 10min nyt kuitenkin, ja omasta mielestäni otan pitkiä suihkuja. On siitä vähän huono omatuntokin, kun en usein sammuta suihkua välillä.

Ensin kastelen hiukset, sitten hieron shampoota hiuksiin ja annan vaikuttaa.
Laitan puhdistusmaitoa naamaan.
Pesen alapään vedellä.
Otan saippuaa ja pesen kädet.
Otan saippuaa ja pesen kainalot ja jalkaterät.
Huuhdon hiukset ja naaman.

Käytän nykyään hiuksiinjätettävää hoitoainetta niin jää yksi vaihe välistä.

Siis varpaiden pesusta hiusten ja kasvojen pesuun? Oletko koskaan kuullut siitä että kannattaisi pestä puhtaammasta paikasta likaisempaan päin?

Ekaksi kastelen itseni kokonaan, jonkinlainen esihuuhtelu tukalle ja muulle kropalle. Sitten laitan shampoon päähän ja huuhtelen sen pois, siinä ei kauaa nokka tuhise tällaisen lyhyen tukan kanssa. Seuraavaksi hoitoaine päähän vaikuttamaan. Sitten levitän saippuaa kainaloihin ja alapäähän ja sheivaan kummatkin kondikseen. Sitten pesen kasvot. Viimeiseksi huuhtelen hoitoaineen pois tukasta. Käyn keskimäärin kerran päivässä suihkussa - jos käyn illalla, en käy aamulla. Meniskö mulla koko suihkutoimituksessa 5-7 minuuttia.

Siis varpaiden pesusta hiusten ja kasvojen pesuun? Oletko koskaan kuullut siitä että kannattaisi pestä puhtaammasta paikasta likaisempaan päin?

"Huuhdon hiukset ja naaman" tarkoittaa että siirrän pään takas suihkun alle ja vesi huuhtoo käsin koskematta :) (mulla on tosi lyhyt tukka)

Sitä paitsi en oikeastikaan usko että varpaani ovat erityisen likaiset koska pesen ne joka päivä, eli voisin hyvinkin kosketella kasvojani varpaiden jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Eragon
Minä en ikimaailmassa saisi pitkiä hiuksia pestyäni vain parissa minuutissa. (Hieron pesuaineen huolella juuriin ja annan hoitoaineen vaikuttaa.)

Mutta muutoin suihkuun ei kyllä mene kovin kauaa. Syy: En saippuoi itseäni. Minulla hiki ja pöly (sen verran kun näitä on, teen siistiä sisätyötä) lähtevät kyllä vesipesullakin. Pelottaa ajatuskin, mitä ihoni pitäisi, jos hinkkaisin sen päivittäin saippualla.

Ja ei tarvitse kauhistella. Ihan varmasti en haise tai näytä likaiseltä.

Suihku päälle, koko kehon kastelu. Shampoon hieron tukkaan ja huuhtelen. Pesen kasvot kasvopesuaineella, huuhtelu. Suihkugeeliä vain kainaloihin ja ylävartaloon, pesu ja huuhtelu. Alakerran pesu, peppupuolelta myös suihkugeelin kera, huuhtelu. Lopuksi vielä käsien pesu, pepun pesemisen jälkeen. Ei jalkoja tarvitse erikseen hinkata pesuaineella puhtaaksi kuin jos on paljain jaloin kävellyt kesällä ulkona, pelkkä suihkutus riittää. Hanan suljen joka saippuointikerran ajaksi. Kokonaiskesto n. 5min.

Ah, tässä tuli samanmoinen tapa kuin minulla. Muuten ainoa koko ketjussa joka sanoo pesevänsä peppupuoleltakin pesuaineella! Hitsi kun osaisin typistää tuon ajan, vaikka 20min, niin olisin tyytyväinen.
Niin, muut ei siis pese sitä peppua? Kuin vain "värkin"?

Minunkin mielestäni ap:n teksti kuulosti siltä, kuin hän kärsisi pakko-oireisesta käyttäytymisestä.

Itse saan käytyä suihkussa viiteen minuuttiin, kun olen nopea. Siinä saan pestyä tukkani (lyhyen), saippuoitua pikaisesti itseni (lähinnä kainalot ja yläkropan) sekä pestyä alapään. Ja kasvot kasvojenpesuaineella. Ja lopuksi huuhdellaan. Miksi pesisin käsiäni joka välissä, suihkussahan siinä ollaan...?!

[QUOTE="piituli";24944251]Ah, tässä tuli samanmoinen tapa kuin minulla. Muuten ainoa koko ketjussa joka sanoo pesevänsä peppupuoleltakin pesuaineella! Hitsi kun osaisin typistää tuon ajan, vaikka 20min, niin olisin tyytyväinen.
Niin, muut ei siis pese sitä peppua? Kuin vain "värkin"?[/QUOTE]

No itse ainakin viittasin "alapäällä" sekä etu- että takapuoleen. Oletan että muilla samoin. Mutta pesunesteitä en siellä käytä, vedellä ja kädellä pesen.

Minunkin mielestäni ap:n teksti kuulosti siltä, kuin hän kärsisi pakko-oireisesta käyttäytymisestä.

Itse saan käytyä suihkussa viiteen minuuttiin, kun olen nopea. Siinä saan pestyä tukkani (lyhyen), saippuoitua pikaisesti itseni (lähinnä kainalot ja yläkropan) sekä pestyä alapään. Ja kasvot kasvojenpesuaineella. Ja lopuksi huuhdellaan. Miksi pesisin käsiäni joka välissä, suihkussahan siinä ollaan...?!

Peset siis persuksen (vedellä ja kädellä) ja sitten kasvot omg. Ilman käsienpesua välissä.
Ehkä ne kädet sen pyllyn jälkeen on ihan fiksua pestä :)

Kyllä minäkin pesen alapään jälkeen kädet ja jalkojen jälkeen kädet. Ihan normaalia, ovat kuitenkin aika likaisia paikkoja eikä tekisi mieli jatkaa muiden paikkojen pesua samoilla käsin, saati sitten lähteä suihkusta pesemättä käsiä noiden jälkeen.

Taitaa minulla sellainen 10 minuuttia mennä, koska en oikein osaa kiirehtiä. Yleensä menee kyllä kauemminkin koska nautin suihkusta. Se on omaa aikaa ja vielä fyysisesti miellyttävää.

Pesu menee jokseenkin näin: shampoot hiuksiin, naamanpesu, shampoon huuhtelu, hoitoaine hiuksiin, (karvojen ajelu/naamio,) kropan saippuiointi ja huuhtelu, hoitoaineen huuhtelu.

En käytä pesuaineita ollenkaan, pesen ihan vain vedellä ja hyvin riittää. Aikaa menee aamuisin sen minuutin verran kun huljautan itseni vedellä. Ihoni on hyvin herkkä eikä kestä mitään vahvoja kemikaaleja, joita kosmetiikka on pullollaan. Joten pelkkä vesi saa luvan riittää, ja hyvin onkin riittänyt =)

En käytä pesuaineita ollenkaan, pesen ihan vain vedellä ja hyvin riittää. Aikaa menee aamuisin sen minuutin verran kun huljautan itseni vedellä. Ihoni on hyvin herkkä eikä kestä mitään vahvoja kemikaaleja, joita kosmetiikka on pullollaan. Joten pelkkä vesi saa luvan riittää, ja hyvin onkin riittänyt =)

Hyh, hyh. Minuutissa ja ei millään pesuaineella! Nyt kyllä oikeesti OMG!

[QUOTE="vieras";24951664]Hyh, hyh. Minuutissa ja ei millään pesuaineella! Nyt kyllä oikeesti OMG![/QUOTE]

Niin siis käytännössähän ihoa ei tulisi pestä lainkaan, muuta kuin vedellä. Ainoastaan kainalot ja hiukset.

Yhteistyössä