aivan turha kysymys mässyistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun ihmisten kirjoituksia lukee niin olen ihmetellyt kun aina puhutaan karkkipäivistä, herkuista tms. Oikeastikko on tavallista että teillä aikuisetkin mässyttää karkkeja, sipsejä, suklaata ja jäätelöitä? Meillä niitä syö vain lapset karkkipäivinään JOS niitä haluavat kaupasta. Valinta on aina joko 5 €/naama karkkeja tai 5 € lehtiä/leluja/kiiltokuvia.. mitä nyt sitten katselevatkaan ja aika usein valitsevat hekin just jotakin muuta kuin mässyt.

juu, meillä vanhemmatkin syö välillä just sitä mitä mieli tekee! Olkoon se sitten juustoja, sipsejä, hampurilaisia, karkkia you name it. Samoin lapset saa vähän herkkuja silloin tällöin, mutta ei joka päivä tai aina viikkokaan.

Pitääkö tästäkin tehdä näin ankara asia..voivoi :(

Meillä ei enää aikuiset syö karkkeja, koska me karpataan. Lapsilla on karkkipäivä lauantaisin, jolloin karkkeja saa 1-3 euron arvosta. Karkit lapsi voi halutessaan vaihtaa 5 euroon, jolla ei saa ostaa karkkeja eikä muuta herkkua. Aikuiset herkuttelevat itsetehdyllä jäätelöllä tai kermaherkuilla.

:p :p :p

...mulla on vaan noita salmiakkiturkinpippureita nyt, ja suklaavarasto, tietty.
mutta lähinnä vaan tummaa suklaata tossa, ja se ei oikein mässyksi käy, kun terveysruokaa on.

Totaalinen Vahinko onneksi kyllä vältetty, tuli popsittua tässä neljässä päivässä 300g "tavallisia" suklaita
- eli homma hanskassa kuitenkin.

:ashamed: :ashamed: :ashamed:

Olenko nyt sitä pohjasakkaa - ja puolustus: on kuivempiakin kausia ollut mulla, oikein paljonkin, mutta kun nyt on semmoinen riisi päällä että en voi muuta kuin ajautua tilanteesta toiseen horrow shown viemänä, kuin tulva-aallossa tai jotain. :(

Ei kun tajusin lähettämisen jlk että sipsejä sun tekis mieli. Niitä ei valitettavasti nyt ole. Sitä iän ikuista samiakkia rouskuttelen. Ostin sellaisen ison eldoradon salmiakki ämpärin. Siinä on kunnon salmiakkia, ja tuo låda kestää pitkään.

...*jatkaa rouskuttamista*
No hyvää sekin. Mut en mä salmiakin takia taida vaivautua.... Herkullista illanjatkoa:popcorn:

No en siis mitenkään tuomitakseni kysynyt, ihmettelen vaan koska meille kummallekaan mieheni kanssa ei vain maistu mässyt. Eikä tutuissakaan ole aikuisia joista olisin pitänyt tätä merkille.

Ja se on meillä ollu se maksimi lapsille 5 € koska lehdet on aika kalliita. Eikä lapset tosin sitä laske että se 5 € tulee täyteen jos mässyjä ottavat, ottavat usein jonkun suklaapatukan tms. joka on alle sen 5 €.

Enkä nyt mielestäni mikään tiukkis ole jos mieluummin otan lasin punaviintä tai yhden oluen kuin syön karkkipussillisen ;D

No en siis mitenkään tuomitakseni kysynyt, ihmettelen vaan koska meille kummallekaan mieheni kanssa ei vain maistu mässyt. Eikä tutuissakaan ole aikuisia joista olisin pitänyt tätä merkille.

Ja se on meillä ollu se maksimi lapsille 5 € koska lehdet on aika kalliita. Eikä lapset tosin sitä laske että se 5 € tulee täyteen jos mässyjä ottavat, ottavat usein jonkun suklaapatukan tms. joka on alle sen 5 €.

Enkä nyt mielestäni mikään tiukkis ole jos mieluummin otan lasin punaviintä tai yhden oluen kuin syön karkkipussillisen ;D
Kas kun sen punaviinilasin voi mainiosti ottaa hyvien sipsienkin kera kyytipojaksi (kuola valuu jo :p ) Eikä kai täällä kukaan sun ihmettelystä itteensä ottanut?

...se voi olla se vanha kunnon sokeriaddiktio taustalla, ainakin minulla :ashamed:
vaikka parempi ehkä sekin, kuin armoton viinanhimo.

Joskin kyllä se viinakin maistuu, joskin tod. harvoin.
Mutta tosiaia on kyllä sekin, että jos oikein vimpan päälle hyvin syö, ei ole ehkä ihan niin kova sokerihimo.

Tuli mieleen eräs julkkisnainen, hänen tyttärensä olivat ostaneet hälle 50 vee-lahjaksi 50 kg suklaata.
Ei aikaakaan, kun suklaat oli popsittu.
kaikki ei pystyis tuohon varmaan, minulta kyllä sujuisi :D
Ja tämä syntympäiväsankaritar on siis hoikka ja hento kuin kaislanvarsi ... :)

Yhteistyössä