Milainen olisi lempikahvilasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Löytyy googlaamalla. :)

Kaikki itsetehtyä, ihanat leivonnaiset, sämpylät ja lounaat. Viikonloppuisin brunssi. Laadukkaat erikoiskahvit. Tietää, ketä on tiskin takana ja keittiössä. Sisustus, musiikki jne. viimeisen päälle viihtyisää. Lapset tervetulleita muttei ärsyttäviä leikkinurkkauksia.

Ainoa miinus on, että saisi aueta aikaisemmin, jotta pääsisi aamukahville. ;)

Kahvilan tunnelma on tärkeä. Sellainen missä tekee mieli istuskella, jollain löhösohvalla lukea kirjaa tai pöydän ääressä mahdollisuus kavereiden kanssa pelata vaikka lautapelejä. Seinäjoella on muutama baari missä päivisin on tämä mahdollisuus. Siinä sivussa tulee kummasti tilattua kaakaota, leipää, leivos jne.

Sellanen "olohuone"-tyyppinen, jollaisia ainakin Usa:ssa on paljon.
On sohvia ja kirjahyllyjä ja ihmiset voi siellä oleskella ja viipyä eikä tule fiilis että nyt pitäs lähtee jo pois.
Ja tietysti reiluus hinnoissa, esim. santsikuppi edullisesti ja muutenkin hinta-laatusuhde kohdallaan.

[QUOTE="mmm";24993076]Tarkoitatko kunnollisella kahvilla hyvää espressoja ja muita "erikoiskahveja" vai hyvää normi suodatinkahvia (itse en juo suodatinkahvia ollenkaan)[/QUOTE]Tarkoitan kunnollista espressoa, en juo suodatinkahvia ollenkaan, enkä osaa sanoa saako sellaista hyvää suomalaisista kahviloista. Anteeksi epäselvä viesti:)

Kuopiossa on minun mielestä ihana kahvila Kaneli http://www.kahvilakaneli.net/ Kannattaa käydä ainakin kuva katsomassa, kertoo ehkä vähän siitä tunnelmasta. On juuri sitä olohuonefiilistä ja ihania herkkuja tarjolla. Miinusta tietysti hinnat ja se, että kahvila on todella pieni. On yleensä ihan täynnä juuri silloin kun sinne itse haluaisi mennä.

Hyvät tarjottavat, paikan päällä tehtyä, ehdottomasti tuoretta ja kunnon palat esim. kakuissa. Ei välttämättä mitään perusmunkki linjaa (vaikka ihan hyviä nekin on). Jotain vähän erilaista tarjottavaa kuin perinteisissä kahviloissa: mutakakkua, porkkanakakkua, juustokakkuja, Hyvät suolaiset leivät, bagelit ym. Hyvää peruspullaa ja esim croissantteja (käyvät lapsillekin) Mahdollisesti edullinen keittolounas (lapsille oma sopivan hintainen annos) ja salaatteja. Kahveista kaikkia perusjuttuja (ei välttämää liikaa kikkailua makusiirappeineen tarvitse ainakaan mulle) Ja tee voisi olla muuta kuin pussilinjaa. Jouluna glogiä ja kesällä jääteetä yms.

Avara tila ja esteetön pääsy rattaillakin. Rento, ehkä vähän boheemi sisustus. Paljon hyviä sisustuslehtiä yms selattavaksi. Kunnon tuolit ja pöydät, joista ei kahvit heti kaadu kun pöytä vähän tärähtää. Kiva pieni leikkinurkkaus lapsille. vessassa lastenhoitomahdollisuus. Kivaa rauhallista taustamusaa, ei uusiampia tanssihittejä.

Eli mulle lapsimyönteisyys plussaa. Itse tykkään esim. aina käydä siellä Mokon kahvilassa kun Helsingissä piipahdan täältä kehä kolmosen ulkopuolelta. Mutta tälläinen olisi mun lempparikahvila...

Kahvina TUORETTA Juhla-Mokkaa. Santsikuppi samaan hintaan. Itse tehtyjä suolaisia piirakoita, tuoreita sämpylöitä runsailla täytteillä, juustokakkua,makeita piirakoita, tuoretta pullaa. Karppaajille vaikka leipäjuustoa! Hyviä salaattiannoksia, jäätelöannoksia. Lapsille en kaipaa leikkipaikkaa, mutta voisi olla akvaario jota katsella..Ei musiikkia taustalla. Mukavat tuolit istua ja tarpeeksi iso pöytä. Iltapäivälehdet ilmaiseksi luettavissa.Kaunis sisustus, tauluja seinillä, viherkasveja, kristallikruunuja.. Ja kesäaikaan tietenkin myös viihtyisä terassi..

Alkuperäinen kirjoittaja minä79;25030776:
Meinaatko, että Suomesta ei löydy hyvää espressoa? Samoja laitteita ja espressopapuja täälläkin käytetään kuin Italiassakin!

Kyllä Suomessakin saa hyvää espressoa jos tietää mistä sitä hakea. Monissa kahviloissa sekin osataan pilata tekemällä se väärin.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja minä79;25030776:
Meinaatko, että Suomesta ei löydy hyvää espressoa? Samoja laitteita ja espressopapuja täälläkin käytetään kuin Italiassakin!
Muutamasta paikasta olen kyllä saanut hyvää espressoa, mutta suurimmassa osassa paikoista, joissa on kyllä suht hyvät koneet ja pavutkin kenties ok, ei osata käyttää konetta tai ole edes kiinnostusta siihen, että kahvi olisi muuta kuin lurua lientä. Kuka kumma on keksinyt esimerkiksi sen, että kahvi lasketaan metalliseen desin mittaan ja siitä kaadetaan kylmään kuppiin?

Muutamasta paikasta olen kyllä saanut hyvää espressoa, mutta suurimmassa osassa paikoista, joissa on kyllä suht hyvät koneet ja pavutkin kenties ok, ei osata käyttää konetta tai ole edes kiinnostusta siihen, että kahvi olisi muuta kuin lurua lientä. Kuka kumma on keksinyt esimerkiksi sen, että kahvi lasketaan metalliseen desin mittaan ja siitä kaadetaan kylmään kuppiin?
Missä tuollaista tapahtuu?
Mä olen sitä mieltä että kahvilaan ei kannata edes hankkia espressokeitintä jos ei riitä kiinnostusta selvittää ja opetella miten kahvia tehdään kunnolla ja opettaa se tieto myös kaikille työntekijöille. Paha espresso on ihan sama kun joisi huono suodatinkahvia.

Pitäis olla erilaisia kahveja, tarkotan että, perus kahvin maussa maistuis myös jotain muuta. Joku suklaa kahvi jne. Ois ihanaa maistella jotain uusia makuja kahvissa.

Ite tehdyt sämpylät ja leivonnaiset, myös jotain terveellisiä leipomuksia sais olla. Jotain eksoottisiakin makuja pitäis löytyä.

Tarjolla jotain suolaista, tapaksia, burgereita tjns. Musiikkina jazz, blues, soul, rock. Netti asiakkaitten käytössä. Kahvilaite josta saa tuoretta kahvia. Ei pannussa seisonutta kuraa. Päivän lehdet luettavissa ja vaikka image, voima, mondo ja viini-lehti. Paikassa olisi piano jota taitavat asiakkaat saavat soittaa ja joskus esiintyjiä. Tupakkakoppi sisällä. A-oikeudet viinilistaan panostettu. Hyviä drinkkejä ei pelkkää kossua ja mehua

Tästä kahvilasta pitäisin minäkin!!

Tarjolla jotain suolaista, tapaksia, burgereita tjns. Musiikkina jazz, blues, soul, rock. Netti asiakkaitten käytössä. Kahvilaite josta saa tuoretta kahvia. Ei pannussa seisonutta kuraa. Päivän lehdet luettavissa ja vaikka image, voima, mondo ja viini-lehti. Paikassa olisi piano jota taitavat asiakkaat saavat soittaa ja joskus esiintyjiä. Tupakkakoppi sisällä. A-oikeudet viinilistaan panostettu. Hyviä drinkkejä ei pelkkää kossua ja mehua

Eihän tuo ole enää kahvila vaan ravintola, pienellä ruokamenuulla.

Yhteistyössä