Onko Pikku Kakkonen sopivaa katsottavaa 2,5vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No o En aio ostaa mitään tärkyhintasta junioria josta tulee kauheeta sittiä, joten meillä lapset tosiaan kattoo pikkukakkosta sitten. Miksen antas?

Itse Pikkukakkosessa ei mielestäni ole pelottavia juttuja ollut. Ennen tuli aamun pikkukakkosen jälkeen jonakin päivänä Syrhämä, jota likka pelkäsi ihan tolkuttomasti. Juoksi pois tv:n ääreltä ja huusi kuin syötävä. Opin aika nopeasti, minä päivänä tuo kauhuohjelma tulee, ja kävin äkkiä sammuttamassa telkkarin ennen sen alkamista. Enää sitä ei taida tulla.

Meillä alettiin suunnilleen 2,5-vuotiaana katsoa Pikku Kakkosta. Suosikit Pikku Kakkosen jutuista nyt 3-vuotiaalla on Sammakko ja Kasper & Liisa. Itse en kestä lainkaan katsoa Purkkikansaa enkä Ota banaania.

• Tykkää
Reactions: soja
Annan, Meillä katsoo alle 2v. pikku kakkosta ja tykkää kovasti. Katsotaan yhdessä ja ei ole vielä ollut mitään pelottavaa. Siis sitä aamun pikkukakkosta. Katsokaa yhdessä jos epäilyttää, että siellä on jotain, joka lasta pelottaisi.

Meidän 2,5 -v katsoo pikkukakkosta joskus iltaisin. Joskus on ollut joku mistä sanoo että pelottava, laita pois. Siis joku sellainen hahmo tai joku. En niin tarkkaan ole katsonut, luen sohvalla kirjaa. Eli olen vieressä kyllä, mutta en itse katso =)

[QUOTE="vieras";25002992]Annan, Meillä katsoo alle 2v. pikku kakkosta ja tykkää kovasti. Katsotaan yhdessä ja ei ole vielä ollut mitään pelottavaa. Siis sitä aamun pikkukakkosta. Katsokaa yhdessä jos epäilyttää, että siellä on jotain, joka lasta pelottaisi.[/QUOTE]

Onko tuo aamun pikku Kakkonen sama joka tulee arki-iltaisinkin?

Ei kannata yksin ehkä antaa katsoa, eikä varsinkaan jos lapsi ei vielä osaa tunteitaan ilmaista. Aikuinenhan ei voi päättää, mikä lapsen mielestä on pelottavaa. Meillä 2v2kk poika, yhdessä katsotaan. Ehkä kolmannes ohjelmista on sellaisia, joista lapsi sanoo "Tämä on pelottava, laitetaan pois" Purkkikansa on hänenkin mielestä pelottava.

Meillä näkyy myös Subin juniori. Minusta siellä on kivasti värikoodeilla merkitty, mikä sopii perheen pienimmille. Toki nämäkin täytyy katsoa yhdessä, mutta on paljon ihan hauskaa ohjelmaa.

Ylipäätään television/videoiden katsomisaika on enintään puoli tuntia päivässä ja usein ei lainkaan. Enempi tuijotus, varsinkin samaan putkeen aiheuttaa levottomuutta ja ärtyisyyttä. (Passivoi?!?)

[QUOTE="milla";25002558]Annatteko jo alle 3-vuotiaan katsoa Pikku Kakkosta?[/QUOTE]

liian paha katsottavaks? siis oot nuori äiti(20) joka ei pienenä saanut katsoa pikku kakkosta! Itse kuitenkin katoit kaikki vihmerät elokuvat? en muista nimeä kun en jaksanut niitä teini paska elokuvia loppuun asti kahtoa. "Survoin munan piirakkaan"! kyllä nauratti!

Yhteistyössä