Millainen kakku teillä on huomenna? Tai mitä muuta hyvää mikä olisi itse tehty?

Pikkuinen Jättiläinen

Aktiivinen jäsen
24.08.2008
2 948
5
38
Viime vuonna itse tekemäni kakku epäonnistui täydellisesti joka suhteessa :D Suklaakuorrutuksenkin onnistuin jotenkin pilaamaan ja sen sijaan että se olisi levinnyt täydellisesti kakuntekeleen päälle niin sain siitä kaavittua vain sellaisia koirankakan näköisiä nökäreitä kakun päälle :D

Nyt sitten mietin, että ostanko jotain valmista vai uskallanko kokeilla jälleen leipoa jotakin. Millaisia kakkuja muut teette? Millä täytteillä? Mikä olisi sellainen takuuvarma, mikä maistuu hyvälle? :)

Minä ja mies ei kumpikaan tykätä kovinkaan täytekakuista, joten ostin viennettaa. Saa lapset aamulla viedä kakkukahvit iskälle sänkyyn. Papoille leivoin ihan perinteisen täytekakun, jonk alapset koristelivat. Pappoja mennään juhlistamaan jo tänään.

Mä en huomiseksi tee mitään. Leivoin viime viikonloppuna mutakakun ja "kokeilukakun" joka epäonnistu. :D Pakastimessa on kahdensorttista jäätelökakkua ja keksejä löytyy myös. Ollaan menossa mun vanhemmille ja äiti on kuitenkin tehnyt ison kakun, joten se kelpaa myös miehelleni. Vohveleita tai american pancakeseja vois kyl iltapalaks laittaa. :P

Meille ei tule kakkua, kääretorttu saa riittää ja sitten leivon ehkä suppilovahveropiirakan. Gluteeniton kakku on sen verran vaativa, etten viitsi sellaista alkaa vääntämään tai sitten pitäisi tehdä charlotta, mutta siitä tulee yleensä aina liian iso.

Mulla on tekeillä miehen toiveesta ihan perustavallinen kermatäytekakku vaalealla pohjalla. Täytteeksi laitan mansikkaa ja situunavaahtoa. Päällisen meinaan koristella ruusu-pursotuksilla - siinä saa olla miehen kukat ;)!

Meille ei tule kakkua, kääretorttu saa riittää ja sitten leivon ehkä suppilovahveropiirakan. Gluteeniton kakku on sen verran vaativa, etten viitsi sellaista alkaa vääntämään tai sitten pitäisi tehdä charlotta, mutta siitä tulee yleensä aina liian iso.

Eikö niistä perunajauhoista tehdyistä kääretorttupohjista voi tehdä kakkua myös? Siis pellillinen puoliksi ja sulla on suorakulmion muotoinen kakku, jossa on kaksi pohjaa, väliin kermat ja muut. Ja jos ei kaksi pohjaa riitä kakkuun, niin teet kaksi kertaa kääretorttutaikinan ja siis kaksi pellillistä = neljä kakkupohjalevyä. Avot.

Appelsiinijuustokakku ja mokkapaloja.
tasty.gif

[QUOTE="vieras";25012971]Eikö niistä perunajauhoista tehdyistä kääretorttupohjista voi tehdä kakkua myös? Siis pellillinen puoliksi ja sulla on suorakulmion muotoinen kakku, jossa on kaksi pohjaa, väliin kermat ja muut. Ja jos ei kaksi pohjaa riitä kakkuun, niin teet kaksi kertaa kääretorttutaikinan ja siis kaksi pellillistä = neljä kakkupohjalevyä. Avot.[/QUOTE]

Tervetuloa vaan leipomaan meille. Itse en nyt jaksa mitään ihmeellistä väsätä, kun helpommallakin pääsee. Eikä siitä kakusta kuitenkan kukaan välitä, niin kuin ei mistään muustakaan.

Karppaavalle iskälle tehdään karppiversio juustokakusta. Laitan varmaan jotain suklaata ja maustan vaikka viskillä (eli jotain irish coffee-tyypistä). Katsotaan mitä tulee :P

[QUOTE="mie";25013162]Tämä on muuten todella hyvä! On tullut monesti tehty synttäreille ja kaikille aina kovasti maistunut. Ei liian makea, mutta suklainen. Njams![/QUOTE]

No kiva kuulla! En oo nimittäin itse tehnyt ikinä, mut tykkään kokeilla erilaisia ohjeita ja tää valikoitui tällä kertaa :)

Yhteistyössä