En yhtään ihmettele, että nuoria ihmisiä (naisia) ei kiinnosta tehdä lapsia ollenkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja sitten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ja sitten?

Vieras
Sen todisti taas tuo Rusasen puheenvuoro, jonka mukaan alle äidin tulisi olla kotona kunnes lapsi täyttää 3-vuotta. Huh. Päättäjien mielestä syntyvyys on aivan liian alhainen ja nuorten pitäisi lisääntyä enemmän. Lisäksi koko asia sälytetään naisten hartioille verukkeella, että "nainen nyt yleensä vaan on se, joka nämä asiat kokee ja kantaa vastuun kaikesta". Korkeakoulutettujen kohdalla vaatimukset ovat vielä ristiriitaisempia ja mahdottomampia.

Lapsia alle 25v, lapsia opiskeluaikana, nopeampi valmistuminen, opintoihin vauhtia ja samalla lapsia, naiset synnyttämään ja kotiin useaksi vuodeksi koulutuksen jälkeen ja sitten kuitenkin pitäisi olla työkokemusta ja mitä vielä? Näitä tuputetaan tehokkaasti naisille, jopa opiskelijaterveydenhuollossa kysellään, että jokos olisi aika jättää tämä ehkäisy pois?

Samalla miehiä ignoorataan yhä enemmän. Miehellä ei käytännössä ole mitään sanomista mihinkään. Esim. siihen, haluaako hän elättää perhettä yksin sen kolme vuotta.

Naurattaa. Onneksi on kuitenkin valinnanvapaus, mutta aina välillä miettii tällaisia juttuja lukiessaan, että mitä v*ttua. Enkä nyt viittaa vain tuohon Rusasen kirjoitukseen. Tuli vain mieleen kaikki viime aikoina esillä olleet asiat.

minä itse olen törmännyt tuohon tuputtamiseen korkeakouluopintojen ensimmäisellä vuosiluokalla nimenomaan terveystarkastuksessa. ensin kyseli ihan yleisellä tasolla että kauanko oon seurustellut ja että oonko ajatellut hankkia lapsia. olin että kyllä varmaan aiotaan yrittää joskus. tähän täti sitten että eikö jo kannattaisi jättää ehkäisy pois kun ei niitä lapsia sitten vältäämättä heti synny ja että opiskelijalle varmaan löytyis käyttöä myös niille pillereihin kuluville rahoille. Siis mitä??!! tokaisin veen että ajattelin nyt ensin hoitaa nää opiskelut...

minä itse olen törmännyt tuohon tuputtamiseen korkeakouluopintojen ensimmäisellä vuosiluokalla nimenomaan terveystarkastuksessa. ensin kyseli ihan yleisellä tasolla että kauanko oon seurustellut ja että oonko ajatellut hankkia lapsia. olin että kyllä varmaan aiotaan yrittää joskus. tähän täti sitten että eikö jo kannattaisi jättää ehkäisy pois kun ei niitä lapsia sitten vältäämättä heti synny ja että opiskelijalle varmaan löytyis käyttöä myös niille pillereihin kuluville rahoille. Siis mitä??!! tokaisin veen että ajattelin nyt ensin hoitaa nää opiskelut...

Heh, mielenkiintoinen näkökulma tuo, että löytyisi käyttöä niille pillereihin meneville rahoille. Eiköhän se lapsi vie kuitenkin enemmän rahaa kuin e-pillerit. :D

Täällä 27 v. lapseton. Ei todellakaan huvita jäädä kotiin siksi aikaa kun mies kartuttaa eläkettä käymällä töissä.

Tämä on myös yksi hyvä pointti. Varsinkin, jos lapsia tulee useampi kuin yksi ja jokaisen kanssa pitäisi olla vähintään se 3v kotona. Niin joopa joo. Ensin siis tietty pitkät opinnot opintotuella ja sitten useammaksi vuodeksi kotiin. Eipä kerry eläkettä, eipä tule myöskään työkokemusta. Tietyillä aloilla ei sitten enää tarvitse töihin mennäkään.

no mä oon 25v, kaks alle 3v lasta(ei kaksoset), lukion jälkeen yks ammattikoulu- ja yks AMK-tutkinto suoritettu ja vuoden päästä (jos kaikki mene suunnitelmien mukaan)valmistun toisesta ammattikoulusta. ja lapset on ollut ja tule olemaan vielä ainakin vuoden kotona. kiitos mun vanhemmille ja minulle itselleni! työkokemustakin löyty jonkun verran (kaikkatyöstä toki)

Yhteistyössä