Miksi ihmisten on ihan pakko pitää autoa vaikka se nielisi perheen rahoja liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Autostani en luovu! Tosin se onkin maksettu roppana, lällällää :D

Vaikka asunkin kaupungissa, niin nuo julkiset on jostain niin syvältä, eikä sekään ilmaista liikkumista ole. Tästä meiltä keskustaan lapsen kanssa; 5,70€/suunta! Mieluummin tankkaan senkin summan tankkiin. :whistle:

Eipä tuota voi yleistää. Meilläkin raha tiukassa mutta aamulla menee bussi varttia vaille 9 keskustaan ja tulee sieltä takaisin iltapäivällä varttia vaille 5 ja matkaa 15 km:a joten auto on pakko olla.

Vaikka mäkin olen asunut monta vuotta Jyväskylässä, niin mulla oli sinä aikana 1 ainoa työpaikka johon olisin päässyt jollain muulla kun omalla autolla, muutoin työajat ja sijainnit oli sellaisia ettei linkulla olis päässy tekemälläkään..Et ei se kaupungissakaan helppoa ole..

Ja mitä tulee yksilapsiseen perheeseen ja kävelyyn niin en minä ainakaa saa tuotua kävellen meidän ruokaostoksia, pakko se on autolla mennä. Jotain maitoa nyt hakee pari litraa tms. mut jos oikeasti meinaa ruokaa ostaa, on turhaa mennä kävellen niitä eväitä hakee..

Ei pakollisia, mutta kyllä meillä ollaan valmiita panostamaan siihen, että on mielekästä tekemistä.

Mun mielestä on vähän ontuvaa perustella pakollista peltilehmän pitoa harrastuksilla. Harrastaa saa ja kannattaakin mutta pitää myöntää itselleen, että autoilun kulut johtuvat osin harrastuksista ja ovat siten vapaaehtoisia.

Meillä seiso pihassa kaks autoo, jotka syö yli puolet rahoistamme. Syy on yksinkertanen, miehen työmatka on 40km, julkisia ei ole mahdollista tätä väliä kulkea ja mun on päästävä vauvan kanssa keskustaan asioille ja kauppaan. Keskustaan on noin 8 km matkaa. Eri tilanne kun alotuiksessa, mutta kerroimpa silti.

Yhteistyössä