Miksi otatte vauvat mukaan lomamatkoille????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rentoutuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rentoutuja

Vieras
Olen monta kertaa istunut lentokoneessa ja samalla kuunnellut jonkun vaippaikäisen kirkumista ja huutoa koko lennon ajan!!!
Vanhemmat, miksi otatte aivan pienet lapset mukaan lomamatkoille kun he eivät osaa käyttäytyä, eikä heille jää matkasta mitään muistikuvaa??

Ajatelkaa muitakin, ettekä vain itseänne ja huutavia p*skamoottoreitanne.

Tohon enempää kantaa ottamatta funtsittiin just kun on nykyään näitä (hyvin suosittuja) lapsettomia hotelleja, miksei niihin lomiin liitetä osaksi lapsetonta charterlentoa? ;)

Olen monta kertaa istunut lentokoneessa ja samalla kuunnellut jonkun vaippaikäisen kirkumista ja huutoa koko lennon ajan!!!
Vanhemmat, miksi otatte aivan pienet lapset mukaan lomamatkoille kun he eivät osaa käyttäytyä, eikä heille jää matkasta mitään muistikuvaa??

No lapset on hei elämää! :) Älä nipota..

No siksi, että pienen lapsen ei ole hyvä jäädä pitkäksi aikaa hoitoon. Tai siksi, että jotkut ajattelevat lapsen tulon jälkeen elämää perheenä ja tekevät asioita pääasiassa perheenä.

Aika lyhyillä lennoilla ap on matkustanut, jos lapsi jaksaa koko matkan huutaa. ;) Ehkä ap:lla on jokin käytöskouluneuvo, jonka avulla alle puolivuotiaatkin "osaavat käyttäytyä"? ;)

Miksi ihan pieniä lapsia ei jätetä kotiin? Koska alle vuoden vanhat eivät osaa itse lämmittää äidinmaidonkorviketta mikrossa.

Mene bisnesluokkaan, siellä on rauhallisempaa. Turha vinkua jollain täyteen tupatulla tilauslennolla, paitsi että harmittaahan se varmaan, jos ei ole varaa muuhunkaan:(

Yksinkertaisesti siksi, että vauva sattuu kuulumaan perheeseemme.

Itse emme ole matkustelleet vauvan syntymän jälkeen juurikaan lentokoneella, mutta meillä on ystäviä, joilla on sattuneesta syystä hieman laajempi elämänpiiri. Lentäminen on jokseenkin väistämätöntä, jos lapsen isovanhemmat sattuvat asumaan vaikkapa Japanissa. Aika kohtuutonta ajatella, että isompien lasten pitäisi olla näkemättä isovanhempiaan koko vauvanvuoden ajan, eivätkä isovanhemmat saisi nähdä vauvaa vauvana vain siksi, ettei jonkun loma satu menemään pilalle.

Charter-lentoihin en ota kantaa, koska sellaisella en ole koskaan ollut enkä ajatellut mennä.

Se on todella ikävä juttu, mutta sen sijaan että odottaa maailman muuttuvan, voisi kasvaa aikuiseksi...
Minä tahtoisin että kaikki muut kansalaiset lakkaisivat ajamasta autoa, jotta saisin ajella rauhassa. Ja sitten olisi kiva kun kukaan ei koskaan vetäisi kaatokännejä. Ja sekin olisi mukavaa kun voitaisiin rakentaa sellaset ajotunnelit teiden päälle, ettei pääse hirvet ja säät haittaamaan. Ja kaikki vois ptää lapsensa kotona noin 18v asti, ettei tarvi kattella teinejä jne, ja sit tietysti kun minä sain lapseni niin kaikki vois vaan opetella suhtautumaan vähän avoimemmin ja tajuumaan et pakkohan se mun on ottaa mukaan ihan kaikkialle.

Ja sitten on tietty se todellisuus, missä tuo kaikki on kohtuutonta (myös ajatukses siitä, että kaikilla lomailijoilla on aina mahdollisuus lapsenvahtiin, tai siitä että että niin pientä lasta voi laittaa hoitoon, tai siitä että kaikkien pienten vanhempien pitäis evätä itseltään lomat) ja äärimmäisen naiivia ajattelua, jonka jokainen täyskasvuinen yleensä ymmärtää sanomattakin.

Siksi, koska

1. en raaskisi jättää sitä pientä p*skamoottoria kotiin viikon-kahden ajaksi
2. ja vaikka raaskisinkin, niin ei ole ketään kuka ottaisi!
3. siksi onkin parhain meidän perheelle ottaa nuo kakkamoottorit mukaan, jotta päästään ennen eläkeikää lomailemaan ;)

Juu, todellakin, voisit olla vielä aikapaljon vähemmän ilonen ihminen jos äitees ois jättäny sut joskus kuukauden ikäsenä yksinäs (hoitoon) ja hilpassu iskän kaa vähän lomalle...

Ei pientä lasta voi jättää, ja sen kanssa on viisainta matkustaa, taaperoita kun ei jaksa viihdyttää kukaan lentomatkoilla. Onko sulla taukilla edes lapsia?

Luulisi aikuisen ihmisen tajuavan, että lennoilla on monenikäistä ja monenlaista porukkaa. Kannattaa ensi kerralla ottaa vaikka mukavaa lukemista ja korvatulpat mukaan. Niillä selviää paitsi vauvoista ja lapsista, myös humalaisista turisteista ja valittavista nipottajista.

Ku olisikin vaan lomamatkalle, mut ei. Myös kauppaa, lenkille, apteekkiin, ravintolaan, virastoihin, suihkuun, kirjastoon, elokuviin, kylään, jumppaan, vessaan... Valitsin vanhemmuuden ja samalla seuralaisen jokaiseen hetkeen about vuodeksi pariksi. Että sä jouduit kuuntelee yhden lennon sitä huutoa ja ne vanhemmat ehkä monta kuukautta. Valinta sekin. Kuten lomalentokin.

Pari kanssamatkustajaa oikeesti valitti mun lapsen itkusta viime kesänä lennolla. Musta oli aivan uskomatonta! Lento oli myöhässä ja vöissä kiinni piti odottaa, että päästään ilmaan. Eihän lapsi tästä tykännyt ja kun alkoi muutenkin olla väsynyt niin huusi ehkä vartin verran. Kamalaa se oli toki minunkin mielestäni:( Mutta siis kesti sen vartin ja sitten lapsi nukahti ja nukkui matkasta loput. Vahvasti epäilen yhdenkään lapsen koko matkan kestävää huutamista....

Lapset ovat mukana matkalla koska kuuluvat perheeseen ja normaaliin elämään. Aika kohtuutonta odottaa että lapsen kanssa ei tyyliin 5 ekaan vuoteen saisi tehdä mitään: matkustaa, käydä ulkona syömässä.... joskus sattuu huono hetki, sille ei mitään mahda. Mutta yleisesti ottaen musta lapset menee koneessa ihan hyvin.

Meillä on keväällä Thaimaan lento tiedossa 2,5v lapsen kanssa, saas nähdä kuinka sujuu;)

ja opettele sinä kanssa ajattelemaan myös muita. ja jättämään haukkumiset tekemättä. sinun kaltaisesi kannattais pysyä kotona. ja toivottavasti sun lennoille sattuu aina monta huutavaa tenavaa

Ymmärrän kyllä aloittajan pointin.
Käytiin raflassa syömässä viikonloppuna. Oli täyttä (oma moka kun siihen väärään aikaan mentiin), ja jouduttiin istumaan lapsiperheen vieressä. Heillä oli superaktiivinen kouluikäinen ja kirkuva vauva jotka hakivat kilpaan huomiota (äänekkäästi) vanhemmiltaan.

Nopeina syöjinä (ei siinä hirveästi tehny mieli alkaa romanttisiksi ja hidastelemaan syömistä) oltiin valmiita ennen heitä. Kuultiin että olivat istuneet siinä jo yli 2 tuntia, myö jaksettiin vain 40min istua siinä, hermot aika riekaleina loppuvaiheessa.

Vähän siinä oli tyhjä olo, oli niin turha reissu kaikin puolin. Ei mitään nautintoa tai hauskaa, pelkkää rahantuhlausta. Ja toki oltais yhtä hyvin voitu jäädä kotiin mököttämään, mutta haluttiin nyt jotain spessua. Harvemmin kun ravintolassa kuitenkaan käydään.

Mutta pointti siis oli, että ei noista asioista "saa" valittaa, lapsiperheillä on sama oikeus käydä syömässä kuin muillakin. Eikä etenkään kannata vauvapalstalle tulla valittamaan noista asioista :D Varmasti on netti pullollaan palstoja joista saa sympatiaa, mutta ei ehkä täältä.

Jos et kestä muita (esim. pieniä) ihmisiä lähelläsi, voithan aina soutaa ylhäisessä yksinäisyydessä lomakohteeseesi.

:D

Mä harkitsin suunnilleen tälläistä viimeksi kun lennettiin. Vauvassa ollut mitään vikaa, se ei inahtanutkaan. Äiti sen sijaan hyssytteli pari tuntia vauvaa. Niiden suunnalta kuului tasaseen tahtiin "hys, hys, shyhs, shys" :laugh:

Lapsella ja koiralla on huomattava ero, lapsi otetaan mukaan reissuun ja kaikkeen mitä elämässä tapahtuu, koira voi jäädä välillä kotiin tai pidemmäksi aikaa hoitoon...

Yhteistyössä