Olen kauhuissani, kaveri 22v menee naimisiin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis nämähän on vaan mielipideasioita, mutta en voi ymmärtää, mitä hän ajattelee kun menee noin nuorena naimisiin! Haluaa kuulemma ensin naimisiin ja sitten lapset eikä toisinpäin. En käsitä miksi kukaan haluaisi vielä tuossa vaiheessa lyödä loppuelämäänsä lukkoon ja sitoutua yhteen mieheen! Mulle ainakin on ihan selkeetä, että nää kaks lasta ei velvoita mua silti sitoutumaan mieheeni, mutta avioliitto velvottais. Yritinkin puhua kaverille järkeä, mutta ei ota sanojani kuuleviin korviinsa.

Miksi ei siis voi vaan tehdä lapsia miehen kanssa (ilman avioliittoa), sehän olisi paljon vapaampaa!

Mä olen mennyt naimisiin 21 vuotiaana ja ollaan oltu nyt 10 vuotta onnellisesti naimisissa. Kun kuule on vain niin, että toisen haluaa lapset tehdä avioliitossa ja sitoutua..tämä nykyaika on just tollasta "haluan olla vapaa ja villi, naida kaikkien kanssa, ja tehdä lapsia tuolle ja tälle ja vanhoille ja uusille, jos vaikka mieli viikon päästä sitte vaihtuu, ni en halua sitoutua." mun mielestä on hienoa, et vielä löytyy noita nuoria, jotka haluaa sitoutua.

enemmän ne lapset sitoo kuin avioliitto joka on sopimus, jonka saa purkaa :) minusta on vähän hölmöä sitten taas tehdä lapsia ilman avioliittoa, joka tuo turvaa ihan juridisella kannalla.

Itse olin 19v kun menin naimisiin, en mä tiiä, miten se olisi asiaa muuttanut, jos olisin odottanut vaikka tossa vielä 11v ennen alttarille kävelyä, kun saman miehen kanssa olen edelleen, avioliitto vuosia takana nyt reilu 9, eli jos vaikka 30v olis sopiva ikä mennä naimisiin niin ei oltais miehen kans vieläkään naimisissa. Minulle oli itsestäänselvää, että menen naimisiin ensin ja vasta sitten lapset.

Mää olin 23 kun menin ja päivääkään en oo katunu...
Ei se avioliitto oo nykyjään sen kestävämpi tai sitovampika ku avoliitto - ikävä kyllä.

jospa ystäväsi menee rakkaudesta eikä siinä vaiheessa mitään erotilannetta mietitä, en mä ainakaan miettinyt.

Aina voi erota jos meneeki pieleen... Paitsi jos sattuu kuulumaan tiettyihi uskonnollisiin piireihi.

Oon kyllä silti sitä mieltä, että naimisiinmenolle pitäis olla hieman korkeampi ikäraja. Vaikka joku 22-24v. Ainaki siinä tapauksessa jos avioero on poissuljettu.

(Ite oon menny 19-vuotiaana naimisiin.)

Minä menin 20 vuotiaana ja nyt ollaan oltu 7 vuotta naimisissa. Meillä oli periaate molemmilla, että lapset avioliitossa. Ei kauhistuta tuot 22 vuotias.

Mutta se kauhistuttaa, että naapurin tytöllä 17 vuotias menee alku vuodesta naimisiin. Mun mielestä tuo 17 vuotias on kyllä aika nuori menemään naimisiin.

Mitä sitten?? Mä menin naimisiin 23 vuotiaana ja olen ainakin toistaiseksi edelleen naimisissa.. Mun äiti meni naimisiin 17 vuotiaana ja on edelleen 38 vuoden jälkeen saman miehen kanssa naimisissa.

Ja mä olen kyllä sitä mieltä, että ne lapset sitoo sua siihen mieheen paljon enemmän kun avioliitto!

Yhteistyössä