Mitenköhän sitä olis varaa opiskella? Työelämässä olon jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höh"

Vieras
Kun on lapset ja asuntolainaa :(. Ei kai mitenkään? Haaveile amk-tutkinnosta, alasta joka tuntuu omalle mutta kaatuu kai taloudelliseen ongelmaan.

Mitä olin niin tyhmä, etten opiskellut kunnolla ennen lapsia. Amis siis käyty, mutta ala ei tunnu omalta, ei todellakaan... työ pelkkää pakkopullaa, välillä olen niin loppu että vain itkettää ja ahdistaa. Ja silti en keksi pakotietä tilanteeseen.

Asun pienessä kunnassa, lapsilla tutut kaverit, koulu ja harrastukset täällä joten ei niin helppo muuttaa pois jonnekin vuokralle opintojen ajaksi. Tässä kunnassa ei sellaisia asuntoja ole. Ei yhtä ainoaa kerrostaloakaan.

Kumpa jostain saisi raha opiskeluun mutta sehän on nyt utopistinen haave vain.

[QUOTE="Höh";25108799]Kun on lapset ja asuntolainaa :(. Ei kai mitenkään? Haaveile amk-tutkinnosta, alasta joka tuntuu omalle mutta kaatuu kai taloudelliseen ongelmaan.

Mitä olin niin tyhmä, etten opiskellut kunnolla ennen lapsia. Amis siis käyty, mutta ala ei tunnu omalta, ei todellakaan... työ pelkkää pakkopullaa, välillä olen niin loppu että vain itkettää ja ahdistaa. Ja silti en keksi pakotietä tilanteeseen.

Asun pienessä kunnassa, lapsilla tutut kaverit, koulu ja harrastukset täällä joten ei niin helppo muuttaa pois jonnekin vuokralle opintojen ajaksi. Tässä kunnassa ei sellaisia asuntoja ole. Ei yhtä ainoaa kerrostaloakaan.

Kumpa jostain saisi raha opiskeluun mutta sehän on nyt utopistinen haave vain.[/QUOTE]

Hae opintovapaata ja Koulutusrahastosta (Koulutusrahasto) aukuiskoulutustukea. Saat opiskella max 18kk ansiosidonnaisella riippuen työvuosista.

[QUOTE="Tiina";25108805]Hae opintovapaata ja Koulutusrahastosta (Koulutusrahasto) aukuiskoulutustukea. Saat opiskella max 18kk ansiosidonnaisella riippuen työvuosista.[/QUOTE]

Mulla on työvuosia takana 6 ja ymmärsin, että minimissään pitää olla 8 vai jopa 10 että saa tota tukea? Ymmärsinkö ihan väärin?

Paljonhan tuolla amk:ssa on niitä joilla on lapset ja asuntolainaa.

Osa-aikatyö opintojen ohella, opintolaina, aikuisopintotuki (tms)...vaihtoehtoja on monia.

Mitä alaa sä opiskelet? Itse haaveilisin hoitoalasta ja mietinkin, että millaisia ne päivät mahtaa olla, onko tiivistä kokopäiväopiskelua? Eli kuinka osa-aikatyö onnistuu, kun aikaa pitäisi jäädä myös lapsille?

[QUOTE="a p";25108825]Mulla on työvuosia takana 6 ja ymmärsin, että minimissään pitää olla 8 vai jopa 10 että saa tota tukea? Ymmärsinkö ihan väärin?[/QUOTE]

Niinpäs näyttää, että 8v, mutta siihen lasketaan ilmeisesti kaikki tehty työ. Tulisiko kesätöistä yms. vaaditus 8v täyteen?

Yhteistyössä