Mun tukka on pilalla!:( Kampaajan mielestä "näin vanhalle" sopii tällainen tukka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh!

Vieras
Voi helvetti. Mulla oli vielä eilen aamulla kaunis, luonnontaipuisa ja paksu puoleen selkään asti pitkä kuparinvaalea tukka. Lähdinpä hakemaan jotain uutta ja halusinkin vaihteeksi vähän lyhyempää tukkaa.

En kuitenkaan näin lyhyttä ja rumaa! Tuloksena nyt siis ihan järkyttävä "aikuistukka". Takaa ihan lyhyeksi nyrhitty punasävyinen, tällainen, mut punaisilla junttiraidoilla:http://www.shorthair.net.au/shorthair_pics/short_wavy_hair.jpg

Mä näytän noin 40-vuotiaalta, vaikka ikää 28. Kun kampaajan mielestä kolmekymppisillä saa ollakin vähän räväkämpi, mut kuitenkin aikuismaisempi. Kiitti vaan, tunnen itseni tosiaan aikuiseksi nyt. Kampaaja pilasi mun tukan ja sai tuntemaan itseni ikälopuksi ja vielä näyttämään vanhalta:(

Tää ei ole yhtään mun tyyliä, ihmeellinen mammatukka:(

Auts. Tosiasia on, että kaikilla kampaajilla ei ole hyvää makua eikä silmää tyylille. Mutta asiakkaallakin on vastuu, pitää avata suu ja kertoa mielipide, kieltäytyä jos kampaajan suunnitelma ei tunnu omalta!

[QUOTE="vieras";25115360]Johtuu siitä että kuvassa oleva nainen on nätti. Keskiverto suomalaismammalla tuo näyttää ihan hirveältä.[/QUOTE]

No tämäkin on ihan totta. Mä olen ihan kaunis kasvoiltani, mut silti tuo ei vaan sovi mulle. Ja vaikka sopisikin, niin ei se ole minun tyyliä. Vanhenini oikeasti varmaan kymmenellä vuodella. Just joillakin 40v naisilla näkeeä tällaisia "nuorekkaita" kynittyjä hiuksia punaisilla radoilla.

Vierailija

APUA!!
Ton takia kannattaa ottaa kuva mukaan kampaajalle et millasen haluaa! Ja sanoa ettei maksa jos ottaa liian lyhyeks!
Mulla on pitkä tukka,vaikka oon yli 30 ja sellasena se tulee pysyy niin kauan ku tippuu pois.
Ja luotan vain ja ainoastaan yhteen kampaajaan, jolla on itsellä myös pitkä tukka!

eikös eilen ollut juuri ketju siitä kananpersetukasta? Siis kun en ymmärrä miksi se tukka pitää kyniä heti kun lapsia saa. Näin kun käy monelle naiselle. Ehkä kampaajat sitten ajattelevat, että aikuisella naisella kuuluu olla lyhyt tukka. Aina yrittävät omaanikin leikata ja kyniä. Siksi en enää käy kampaajilla. Kasvakoot.

Harmi, että sinulle kävi noin. Onneksi se kasvaa vielä.

Vierailija

APUA!!
Ton takia kannattaa ottaa kuva mukaan kampaajalle et millasen haluaa! Ja sanoa ettei maksa jos ottaa liian lyhyeks!
Mulla on pitkä tukka,vaikka oon yli 30 ja sellasena se tulee pysyy niin kauan ku tippuu pois.
Ja luotan vain ja ainoastaan yhteen kampaajaan, jolla on itsellä myös pitkä tukka!

ei auta kuvat kun yleensä kampaaja sanoo, että "kuule ei tuollainen sinulle sovi, tehdään näin" ja lopputulos onkin sitten ties mitä....

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Onneksi se kasvaa takaisin. :)

Annoitko kampaajalle vapaat kädet, kun hän niin radikaalisti uskalsi alkaa tyyliäsi muuttamaan? Jos esim. sanoo ettei halua kovin lyhyeksi, niin kyllä kampaajien pitäisi uskoa asiakasta.

Mulla ei mitään ihan kamalia järkytyksiä ole Suomen kampaamoissa tullut, mutta Virossa on. Monet kun siellä ymmärtävät suomea jotenkuten, ja sanovat ymmärtävänsä vaikka monta kertaa kysyisi että ymmärrätkö nyt millaisen haluan.

Vuoden takainen kampaamoreissu Viron keskustassa kaverini kanssa oli kyllä melko tragikoominen. Sanoin monta kertaa että EN halua mitään pallotupeerausta, käytin sanoja että EI TUPEERAUSTA EIKÄ PYÖRÖHARJAA, koska siellä ovat tupanneet hanakasti niitä käyttelemään aina kun asiakkaana on yli 30 v. nainen. Sanoin myös että EN halua että latvoja taivutetaan sisäänpäin. Kampaaja vaan nyökytteli että kyllä, kyllä, ei, ei. :D

Niinpä sitten lähdin sieltä tupeerattu pallokypärä päässäni, pää punaisena pidätellystä naurusta. Onneksi leikkaus sinänsä oli aika neutraali, hotellihuoneessa menin saman tien pesemään ja oikomaan kuontaloni. :cool:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
eikös eilen ollut juuri ketju siitä kananpersetukasta? Siis kun en ymmärrä miksi se tukka pitää kyniä heti kun lapsia saa. Näin kun käy monelle naiselle. Ehkä kampaajat sitten ajattelevat, että aikuisella naisella kuuluu olla lyhyt tukka. Aina yrittävät omaanikin leikata ja kyniä. Siksi en enää käy kampaajilla. Kasvakoot.

Harmi, että sinulle kävi noin. Onneksi se kasvaa vielä.

No kasvaahan se onneksi, mutta kyllä vaan harmittaa:( Kyllä tätä ainakin vuoden saa kasvatella, että alan näyttää taas itseltäni. Ja joo, on kyllä jännä ilmiö, että tukka yritetään kyniä miltei väkisin täss kolmenkympin korvilla. En mene kyllä kampaajalle pitkään aikaan.

[QUOTE="aapee";25115439]No kasvaahan se onneksi, mutta kyllä vaan harmittaa:( Kyllä tätä ainakin vuoden saa kasvatella, että alan näyttää taas itseltäni. Ja joo, on kyllä jännä ilmiö, että tukka yritetään kyniä miltei väkisin täss kolmenkympin korvilla. En mene kyllä kampaajalle pitkään aikaan.[/QUOTE]

Mulla on ikää 34v ja vieläkin mulla on ongelmana et jos haluan pitkän tukan leikkauttaa huomattavasti lyhyemmäksi, niin kampaajat ei meinaa suostua..kun en mä millään raaskisi näitä leikata, oletko nyt ihan varma et haluat niin lyhyeksi...

Mulla ollut 15-vuotiaasta lyhyt tukka, siihen asti pitkä, ja tykkään lyhyestä...Iästä ei ole kiinni, esim. yksi tuttu sukulaismummo yli 70 v ja pitkä tukka palmikoilla.

Kampaajien kanssa ei näköjään auta mikään. Ne leikkaa, miten tahtoo ja niillä taidoilla mitä on, ja se ei ole hääviä se.

Been there. Minun hiuksiani ei tunnu kukaan tajuavan, vaikka itseään ammattilaisiksi titueeraavat. "Leikataan tällai kivasti kerrostetusti tästä, että kasvot korostuu". Minä sanon, mikä on minimipituus, mihin suostun, ja kampaaja jatkaa: "ei kun tämä on tosi kiva sitten. Jätetään niin, että ylettyy korvan taakse". Sanon, että ihan sama jos ne ylettyy sinne, ne ei pysy siellä enkä nyt halua koko ajan haroa hiuksia pois silmiltä.

Kampaajan mielestä ratkaisu tähän on PINNI, vaikka nimenomaan sanoin etten halua mitään pinnivirityksiä nyt vähään aikaan :headwall:

Tuo ap:n linkittämän kuvan leikkaus ei kyllä ole pahimmasta päästä, siis tuollaisena yksivärisenä.

Muistan ikuisesti kun nuorena tyttönä halusin aina pitkiin hiuksiini permanentin. Kiharat taisivat olla sen ajan hitti, mutta pitkissä hiuksissa ne antoivat tuuheuden tuntua.

Nooo, mutta asiaan... menin sitten kerran toiselle kampaajalle, sillä vakikampaajalle ei just silloin saanut aikoja. Ja kiharat tehtiin... hyväthän niistä tuli, mutta herjee, kampaaja tupeeras mun pään ihan JÄRKYTTÄVÄKSI ja pisti pullollisen kiinnettä päälle - tulos oli sellainen iso pehko, möykky, joka heilui puolelta toiselle askelten tahtiin :x Itkuhan siinä oli silmään tulla. Ja mun piti vielä kävellä kotia kampaajalta, eikä edes ollut pipoaika.. se oli NOLOIN kotimatka ikinä!! Vieläkin muistan sen nolouden tunteen... hui!!

Mutta ap, hiuksesi kasvavat!! =)

mulla myös ystävä, noh lähes jo entinen ystävä, leikkasi "tuuman" verran hiuksista, eli puoleen selkään ulottuvasta tasapitkästä tuli kamala kananperse, siis sellainen millisänki, jossa oli takana häntä ja sivuilla hännät!! aivan hirvee, olin sanaton jälkeenpäin, ei leikkaa mun tukkaa enää... mulle ei sovi ollenkaan lyhyt, kun kulmikkaat kasvot, näytän pojalta ja olen sentään 36vee, silloin vitutti, nyt huvittaa, pitkin hampain :D

Oikeestiko te kiltisti istutte siinä kampaamotuolissa ja katsotte peilistä, kun kampaaja tekee hiuksillenne jotain mitä ette halua? Ei sit ole tullut mieleen vaikka lähteä kävelemään jos eivät muuten usko?

Jotkut kampaajat vaan ei osaa. Älä mene enää sille kampaajalle. Yritä keksiä joku erilainen tapa laittaa tli tukka, kunnes se kasvaa. Se tunne, kun kampaaja ei tajua, huh. Se on kauheeta.

Ihan uskomatonta, että kampaaja leikkaisi asiakkaan hiukset liian lyhyiksi! Mä sanon aina, paljonko korkeintaan saa ottaa pituudesta pois, eikä koskaan ole otettu liikaa. Ja kerran tosiaan kun halusin lyhentää radikaalisti, kampaaja kysyi varmaan kaksi kertaa, olenko varma? "Laitetaanko tosiaan niska ihan siiliksi, oletko varma?"

Ihmetyttää, missä tuollaisia kampaajia on jotka vaan leikkaa eikä välitä asiakkaan toiveista yhtään. Ellei sitten kampaajalle ole annettu vapaita käsiä, sittenhän on vähän turha valittaa.

Yhteistyössä