Nimi apuja tarvitsen teiltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimettömänmutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimettömänmutsi

Vieras
Meillä tytön ristiäiset edessä kahden viikon päästä. Ja olemme jo suvun tavankin rikkoneet. Ei ollut kertoa synnärillä lapsen nimeä, koska sitä emme tieneet. Koko raskausaika meni nimen miettimiseen ja kalenterin selaamiseen.

Miten minulla ja miehellä voikin olla niin eri nimimaku? Yksi nimi oli sitten molempien mieleen: Sanna Adessa. Mutta eihän tuo meidän nyytti näytä Sannalta. Emme halua Adessaa ensimmäiseksi nimeksi, mutta toisena ja kolmantena nimenä se olisi ihan passeli.

Minä tykkään itse seuraavien tyylisistä nimistä:
Lidia/Lilian
Linnea
Mette
Maaria
Anna

ja mies taas:
Jessica
Janica
Moona
Alexandra
Saga

Inhoon yli kaiken, että nimessä on k kirjain korvattu c kirjaimella. Joten sellaisia nimiä ei tule meiän lapselle.

Eli nyt otetaan ehdotuksia vastaan.

Miusta olisi nätti nimi Lilian Aleksandra Adessa, Saga Maaria Adessa tai Anna Adessa Aleksandra.

Ellen Adessa, Linnea Adessa, Sara Adessa

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25116819]Miten olisi Saaga Anna Adessa?

Entä:
Olivia
Viola
Janika
Henrietta
Helmiina
Amanda
Aurora[/QUOTE]

Kysymättä mieheltä, niin tieän, että tykkää Saaga Anna Adessa nimestä. Minun pitää kyllä miettiä tuosta Saagasta. Toisaalta joo, mutta toisaalta ei.

Aurora nuita muista nimistä on kaikkein kivoin, mutta ei ekana nimenä.

[QUOTE="vieras";25116859]Entäs Linda? Olisin antanut omalleni, mutta naapuri ehti just ensin enkä sitte samaa viitsinyt.

Linda Moona Maaria[/QUOTE]

Mies tykkää paljon Linda nimestä, mutta minä sitäki enemmän inhoan sitä. En siis tykkää Linda nimestä yhtää.

[QUOTE="vieras";25117296]Lilian Anna Adessa
Anna Adessa Maaria
Saaga Moona Alexandra[/QUOTE]

Tuo viiminen kuulosti yhdistelmänä ihan kivalta. Mutta toisaalta siinä tökkii joku. En tidä.

[QUOTE="vieras";25117330]Miten ihmeessä joku lapsi ei näytä Sannalta?[/QUOTE]

Se ei vain näyttänyt Sannalta. Mutta täytyy myöntää, että kaikki tuntemani Sannat on vaalea hiuksisia ja heillä on myös vaalea iho. Meidän lapsella on tummat hiukset, tumman ruskeat silmät ja ei ole ihan vaalea iholtakaan. Ei kuitenkaan ole tummaihoinen. En koe, että Sanna sopisi hänelle ja sen takia emme halua antaa sitä hänen nimeksensä.

[QUOTE="vieras";25117335]Miten Beata Silla Adessa?

Tai miten Tua? Tuo siis lausutaan Tyya.[/QUOTE]

Tuo sinun ehdottama nimiyhdistelmä oli kiva. Tykkään, mutta eri asia tykkääkö mies sitten.

Tua on aika hauska nimi, mutta en antaisi omalle lapselle.

Yhteistyössä