Olen lihonut 30kg viime syksystä (normaalista sairaalloisen lihavaksi):( Miten tästä eteen päin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "syöjätär"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"syöjätär"

Vieras
En oikein itsekään tiedä, miten tämä näin meni:( On tosi paska olo. Vielä viime syksynä painoin 60kg ja nyt 90kg, olen 170cm pitkä. En ole ikinä aiemmin elämässäni ollut ylipainoinen. Viime keväänä oli kova opiskelustressi ja söin siihen, en jaksanut edes pienimmälle lenkille lähteä ja autolla yliopistolle joka päivä. Ennen pyöräilin ja söin herkkuja vain viikonloppuisin. Kesällä ahmin makkaraa ja olutta.

Mä en ole ikinä laihduttanut, en tiedä mihin pitäis ottaa yhteyttä. Tiedän kyllä ravitsemuksesta jotain, mutta liikunnan aloittamisen kanssa tilanne huono. Polvet on kovilla, enkä kehtaa mennä ohjatuille tunneille. En uskalla myöskään ajatella miltä kroppa näyttäisi, kun laihdun takaisin 60-kiloiseksi. Ennen niin ihana kroppani ei varmasti ole muuta kuin kasa löysää, revennyttä nahkaa:(

Miksi mä tein tämän itselleni...

Olen kanssa tunnesyöppö. Mulla auttoi ja auttaa vain karppaaminen pitämään painon suht hallinnassa, vaikka vaikeaa se on välillä karppaillenkin kun kunnon depis iskee...

No vähennä vaikka turhat sokerit ensin pois. Ja ala käydä salilla - voit tehdä helposti kaikkea sellaista, mikä ei rasita polvia - ja kun vahvistat lihaksia polvien ympärillä, polvetkin kestävät sitten liikuntaa paremmin. Ja ihan kävelylenkkiäkin, ei se rasita polvia niin kamalasti. Syö säännöllisesti, mutta pienempiä annoksia, niin ei tarvitse olla nälässä eikä verensokerikaan heittele, ei tule niin helposti sitä syöpöttelyhimoakaan.

mulla sama juttu.. mutta olen lihonut vielä enemmän muutamassa vuodessa (paino jo yli 100kg).
lapseni sairastui ja laihduin ensin rajusti, mutta sitten kun arki alkoi normalisoitumaan, niin aloin ahmimaan ruokaa iltaisin lasten mentyä unille. lihon aina parisuhteissa, mutta lihon näköjään sinkkuilenkin :( ei päivää ettei ahdistaisi tämä valtava ylipaino.

Jos unohtaisit varsinaisen laihdutuksen ja lisäisit vain terveellisen ruoan määrää, esim. tuon suositeltavan puoli kiloa kasviksia päivässä. Olen aivan varma, että pakostikin osa epäterveellisestä ruuasta jää pois ja paino alkaa vähitellen pudota. Lisäksi aloitat hyötyliikunnan eli kävellen tai pyörällä yliopistolle. Syö myös lisänä jotain vitamiineja, sillä ainakin itsellä ahmiminen lisääntyy, jos ei saa ruuasta riittävästi vitamiineja ja hivenaineita.

Ei miehet langanlaihoista tykkää, mutta sumopainijat tai sotanorsut ovat asia erikseen.

Tiedän olevani sotanorsu, mutta nyt olikin kyse omasta terveydestäni ja ulkonäöstäni. Mä tiedän, että nykyisessä olomuodossani miehet ei mua katsele ja olen hyväksynyt sen, en luule tosiaan muuta. Mut eipä se tällä hetkellä mua edes kiinnosta, kun haluan vaan voida paremmin ja näyttää paremmalta. Miehet on mun pienein murhe nyt.

Jätät karkit kauppaan, tai suunnitellut karkkipäivät. Katso mitä syöt, millon ja miksi. Onko sinulla nälkä vai tylsää vai mitä. Tarkkaile määriä ja ruuan laatua. Onko turhia hiilihydraatteja ja ei kasviksia. Joka päivä pakotat itsesi ulos. Ensiksi vaikka parinkymmenen minuutin ulkoilu ja sitten pidennät. Toimii itselläni ainakin, ulkoilu nyt menee lapsen kanssa. :)

Yhteistyössä