Hei kertokaa nyt että mitäs me kuopuksen kanssa nyt tehdään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Poika siis mursi ranteensa kahdesta kohtaa viikko sitten. Käsi on kipsissä rystysestä kainaloon saakka. Huomenna olis kontrolli, ensin röntgen klo.10.15 ja sen jälkeen lääkäri.

No, mä olen nyt kolmatta päivää kipeänä. Yskin ja olen kuumeessa. Kuume huitelee siinä 38 asteen paikkeilla ja se on huiman korkea kuume mulle. Hetki sitten kuopus valitteli mahaansa ja oli muutenkin velton oloinen. Kun sitten mittasin kuumeen, niin melkein 39 astetta hällä...

Ollaan siis molemmat kuumeisia ja pojalla tosiaan vatsa kipeä (toivon hartaasti että syy EI ole vatsatauti, vaan päivällä nautittu hernekeitto). Ajanvaraukseen saa soittaa välillä 14-16 ja muuta numeroa mulla ei ole.

Olis tosi tärkeetä saada tarkastettua onko pojan käsi alkanut luutumaan oikein ja vaihtaa kipsi uuteen. Mutta enpä tiedä miten hyvin me jaksetaan ylipäätään lähteä saati mitä henkilökunta (ja muut potilaat) tykkää kun kaksi sairaanpierua änkeää muita tartuttamaan. Jos pojalla onkin vatsatauti, niin sitten täytyy (kai) vaan jättää menemättä ja soittaa myöhemmin ajanvaraukseen ilmoittaen syyn miksei päästy tulemaan. Vai?

Mutta enpä tiedä miten hyvin me jaksetaan ylipäätään lähteä saati mitä henkilökunta (ja muut potilaat) tykkää kun kaksi sairaanpierua änkeää muita tartuttamaan. Jos pojalla onkin vatsatauti, niin sitten täytyy (kai) vaan jättää menemättä ja soittaa myöhemmin ajanvaraukseen ilmoittaen syyn miksei päästy tulemaan. Vai?

Juuri noin. Kyseessä on lapsi, niin sakkomaksuakaan ei käyttämättä jätetystä vo-ajasta tule. Pyydät vain uutta aikaa mahdollisimman pian.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142625:
Saisitko ketään mukaan, kuskiksi? Kuumeessa on epävakaata ajella. Menisin kuitenkin siis lääkäriin (en mahataudissa tosin), se voisi samalla tsekata lapsen muun voinnin, esim. kurkata korvat ja nielun.

Noup, en saa kuskia. Ajattelin kyllä että jos lähden, niin tuppaan itseni täyteen kuumetta alentavaa jo hyvissä ajoin. Matkaa lääkäriin on ihan reilusti, n.40 km suuntaansa. Mahtaakohan katsoa pojan korvia kun kyseessä on käsikontrolli ja käsittääkseni lääkäri erikoistunut niihin?

Meillä mies pitää tosi tärkeänä sitä että mennään ja ihan ymmärrettävästä syystä. Pojalla on nimittäin murtumien vuoksi kädessä virheasento ja sitähän tuossa kontrollissa tarkastetaan että onko se lähtenyt luutumaan oikeaan asentoon. Pojalla on myös atooppinen iho ja voin vaan kuvitella miten kipsi on muhinut ihoa. Kipsi haisee pahalta.

Mutta siis mies lähinnä pelkää sitä että jos ei mennä nyt kontrolliin, niin se siirtyy väkisinkin useammalla päivällä. Jos virheasentoa ei saada ajoissa korjatuksi, niin poikahan päätyy leikkauspöydälle kätensä kanssa.

Voi helvetin kuustoista, ihan oikeesti. MIKSI pitää AINA tulla väärään aikaan kipeäksi???

Voi mahoton kun on kurja tilanne :/ Ehkä vaan lääkettä naamariin ja menoksi, jos ei oksennustautia pukkaa? Jos menette, niin toivottavasti lääkäri ajallaan, ettette turhaan joudu istumaan..

Minkä ikänen lapsi on? Ehkä isomman potilaan kans helpompi lähtee kun taaperon..

Voi mahoton kun on kurja tilanne :/ Ehkä vaan lääkettä naamariin ja menoksi, jos ei oksennustautia pukkaa? Jos menette, niin toivottavasti lääkäri ajallaan, ettette turhaan joudu istumaan..

Minkä ikänen lapsi on? Ehkä isomman potilaan kans helpompi lähtee kun taaperon..

Meillä mies pitää tosi tärkeänä sitä että mennään ja ihan ymmärrettävästä syystä. Pojalla on nimittäin murtumien vuoksi kädessä virheasento ja sitähän tuossa kontrollissa tarkastetaan että onko se lähtenyt luutumaan oikeaan asentoon. Pojalla on myös atooppinen iho ja voin vaan kuvitella miten kipsi on muhinut ihoa. Kipsi haisee pahalta.

Mutta siis mies lähinnä pelkää sitä että jos ei mennä nyt kontrolliin, niin se siirtyy väkisinkin useammalla päivällä. Jos virheasentoa ei saada ajoissa korjatuksi, niin poikahan päätyy leikkauspöydälle kätensä kanssa.

Voi helvetin kuustoista, ihan oikeesti. MIKSI pitää AINA tulla väärään aikaan kipeäksi???

Jos ette ole mahataudissa, mä varmaan menisin. Tai me mentäis. Lääkettä kurkusta alas kaikki mahdollinen ennen sitä.

Mutta jos en saa ketään kuskiksi, niin taksilla. Mä en lähde ajamaan kuumeessa, (ei olis eka kerta, kun lähtee taju alta..).

Jos taas on oksennustauti, en menis. Mutta luulis, että siellä ois joku yleisempi numero, johon voi soittaa? Siis joku vaihde tms. Joku telefooni siellä täytyy jollakin jossakin olla. ...sen kaivaisin esille.

Poika on 3-vuotias ja sekin mietityttää että miten hän jaksaa. Kun siis sitä kättähän väännetään moneen eri asentoon kuvattaessa ja se sattuu (tai ainakin viimeksi sattui) ihan kuumeessakin.

Mä taidan odottaa aamuun ja katsoa sitten tilannetta uudelleen. Voihan se olla että poika on jo paremmassa kunnossa huomenna ja minä varsinkin. Ja pidän kädet kyynärpäitä myöden ristissä ettei kyseessä ole vatsatauti...

Täytyy vielä ruikuttaa että viikonlopuksi piti tulla siskoni avomiehensä kanssa meille pitkästä aikaa, esikoisella on kaverisynttärit lauantaina ja meidän piti siksi aikaa mennä ihastelemaan joulukatua ja valoja. Ja sunnuntaina on joulumyyjäiset, jonne mun pitää leipoa sekä kahvilaan myyntiin leivonnaisia että myös omalle myyntitiskille yhtä ja toista (siis pitkoja, saaristolaisleipää, kuivakakkuja, kinuskikastiketta ja sinappia). Aivan hemmetin persiistä että kaikki tuntuu nyt menevän pieleen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25142847:
Ota rattaat mukaan, jos meette. Saa poika lepäillä. ...jos on liian rankkaa, tokkopa ne alkaa sille edes mitään tehdä. Mutta käykää näytillä (jos ette oksenna).
Hyvä että muistutit rattaista, ne on kyllä ihan ehdottomat.

Poika nukkuu rauhallisesti, mulla on lääkkeistä huolimatta kuumetta 38 astetta ja nousemaan päin. Hytisen kolminkertaisen peiton alla paksussa pyjamassa ja villasukissa. Mä Tuun tosi harvoin ylipäätään kipeäksi ja kuumetta mulla ei ole lähes koskaan ja jos on, niin max. 37,5.

Olo on kuin pikkulapsella, tekis mieli parkua ( sen jo teinkin) ja kiukutella :(

Poika kuvataan varmaan U:ssa?

Soita sinne...(02) 313 1945 (U-rtg) tai Tyksin vaihde (02) 313 0000 ja pyydä yhdistämään (sitä kautta hoitunee myös lääkäriajan peruutus kun pyydät yhdistämään lastenpolille tai minne olettekin menossa).

Ja jos kuitenkin menette, niin kerro ilmoittautuessasi että olette kipeänä, niin osaavat varautua.

Poika kuvataan varmaan U:ssa?

Soita sinne...(02) 313 1945 (U-rtg) tai Tyksin vaihde (02) 313 0000 ja pyydä yhdistämään (sitä kautta hoitunee myös lääkäriajan peruutus kun pyydät yhdistämään lastenpolille tai minne olettekin menossa).

Ja jos kuitenkin menette, niin kerro ilmoittautuessasi että olette kipeänä, niin osaavat varautua.

Voi kiitos infosta :). Olishan nuo numerot saanut eniroltakin, mutta tässä väsymyskolotusvitutuksessa osaa todella arvostaa ettei tarvi hakea :).

Joo, pitää kuulemma lähteä ajamaan. Poika on onneksi oikein hyvässä kunnossa, mä taas oikein huonossa kunnossa. Pitänee siis vierailla lääkekaapilla...

Yhteistyössä