Olenko tilivelvollinen selittämään menojani ystävälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LaaLaa1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LaaLaa1980

Uusi jäsen
30.11.2010
24
0
1
miten te toimisitte tai mitä olette mieltä yleisesti ottaen?

Ystäväni sai tietää vanhemmiltani että meidän lapset ovat menossa heille tänään yökylään. eilen alkoi ystävältäni sadella kyselyitä että mitäs me oikein tehdään (minä ja mieheni siis) kun lapset hoitoon meni.. kun kerroin että meillä on menoja, kyselyt jatkui ja ihmettelyt miksen kerro jne.

siis eikö se ole jokaisen oma asia, en kai mä ole tilivelvollinen kenellekään menoja selittelemään? näistä kun useasti tulee sitten vielä lisäkyselyitä ja jälkipuinteja ystäväni taholta,niin en nyt vaan jaksa sellaista.paha mieli vaan itselle tullut,se on koettu. Mulla ei tulisi mieleenkään alkaa kysellä mihin hän mahdollisesti menisi tai mitä tekisi jos saisi lapset hoitoon, olisin vaan onnellinen siitä että ystäväni saa vapaa-aikaa.

No ei sun tarvitse kertoa mitään jos et halua. Itsellä ei ole kokemusta moisista, yleensä ystävät eivät tiedä milloin lapset on hoidossa, tai eivät ainakaan kysele mitään vaikka tietäisivätkin.

Ihmettelen kyllä, mitä kumman jälkipuinteja teidän menoista tulee? Enkä muutenkaan tajua ystävää, joka ei ymmärrä lopettaa kyselemistä kun selväsi näkee, ettei toinen halua kertoa. Mitäs jos sanoisit suoraan, ettet halua puhua asiasta?

[QUOTE="tyhmä";25144723]Tietenkin olet, mitäs menit kertomaan :O Typerää alkaa kertomaan ja lopettaa se kesken.[/QUOTE]

sanos muuta:hug: onko sun tän aamun tehtävä kommentoida mun jokaiseen avaukseen nikkisi vaatimalla tavalla;)

[QUOTE="vieras";25144725]No ei sun tarvitse kertoa mitään jos et halua. Itsellä ei ole kokemusta moisista, yleensä ystävät eivät tiedä milloin lapset on hoidossa, tai eivät ainakaan kysele mitään vaikka tietäisivätkin.

Ihmettelen kyllä, mitä kumman jälkipuinteja teidän menoista tulee? Enkä muutenkaan tajua ystävää, joka ei ymmärrä lopettaa kyselemistä kun selväsi näkee, ettei toinen halua kertoa. Mitäs jos sanoisit suoraan, ettet halua puhua asiasta?[/QUOTE]

jälkipuinteja/sanomisia on tullut esim siitä jos olen ollut vaikkapa viihteelle jonkun sellaisen kanssa mistä tämä ko. ystäväni ei pidä henk.kohtaisesti. mutta kuitenkin taas toisella hetkellä on menossa kyseisen ihmisen kanssa itse jonnekin..

[QUOTE="tyhmä";25144769]Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus ;)[/QUOTE]

tyhmä on se joka toista tyhmäksi haukkuu :p
mutta koita hei nyt päästä yli mun avauksestani ja nauttia viikonlopusta, se voi hiukan höllentää sunkin myssyäs:hug:

Jotkut ihmiset vaan on sellaisia, että kokevat heillä olevan oikeus tietää kaikki mahdolliset asiat ystävän elämästä, menoista, tekemisistä.

Yleensä ikä vie sen piirteen pois, useimmat tajuavat vanhetessaan ja viisastuessaan ettei ystävyys ole sitä, että ihan kaikki pitää jakaa. Mutta jotkut on samanlaisia hautaan asti.

Yliutelevalle ystävälle vastaan aina vaan ympäripyöreästi kun hän on uteliaalla tuulella. Ja sitten jätän vastaamatta kokonaan, kyllä se siitä hiljenee...

Eihän sitä ole pakko kertoa. Mun olisi helppo jättää vaan vastaamatta tuollaiseen viestiin, kun monesti muutenkin unohdan vastailla tekstareihin :ashamed:

Normaalisti kyllä kerron kavereille aika avoimesti menoistani, mutta jos olisi tuollainen tapaus kyseessä niin todennäköisesti en vaan vastaisi mitään koko kysymykseen tai jos puhelimessa/kasvotusten tuota alkaisi utelemaan tarkemmin niin kysyisin että "miten niin". Kokisin tuon tilanteen kuitenkin hankalaksi, jos en halua loukata kuitenkaan kaveria, mutta toinen ei vaan tajua olla painostamatta ja utelematta.

Itselläni on tapana kysyä ystäviltäni, mitä he ovat tehneet, missä käyneet jne. Ei sen takia, että itse tieto olisi tärkeää vaan koska se on minun tapani osoittaa, että olen kiinnostunut heidän elämästään ja ajatuksistaan.
Mielestäni on SUURI ero kysyykö toiselta menoja arvostellakseen ja tuomitakseen toista vai tiedustellakseen mitä toisen elämään kuuluu. Omalle, sinun vastuullesi siis, mielestäni jää rajanveto, miten paljon haluat elämästäsi ystäväsi kanssa jakaa.

Mun sisko on sellainen että jos vaikka soittaa ja kysyy että voiko tulla käymään kylässä, ja vastaan vaikka että olen kaupungilla. Niin alkaa hirveä kysely että "Ai missä? Mitä sä siellä? Kenen kanssa?" Ja sama homma jos soittaa että voinko ottaa vaikka hänen lapsensa hoitoon muutamaksi tunniksi, mutta olenkin jo sopinut muuta menoa, niin tuo "muuta menoa" ei riitä hälle vastaukseksi vaan mun pitää kertoa tarkkaan mitä menoa, minne ja kenen kanssa! Huoh, niiiiin ärsyttävää..

Yhteistyössä