Kyllä ketuttaa tuo ukko..pitäskö vaan pakata kimpsut ja kampsut näin ennen joulua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yx vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yx vaan"

Vieras
Ei kyllä oikeesti yhtään välitä perheestään. tai mun ei ookkaan niin väliä mutta nuo lapset (4kpl)

eilenkin pelas tietokoneella koko päivän!!! laskeskelin tuossa et ainakin tuollainen 12h =( ainut jolloin poistui koneelta oli syömään,kahville ja ilalla sen verran että kävi saunassa ja anto iltapalat,peitteli ym.

aina sit viittaa siihen kun mulla on rankkaa kun nkäyn koulussa..kuitenkin se menee lähes aina niin että joka arki ilta möllöttää koneella ja viikonloputkin koneella lähes koko päivän.

Mitä tein miehet tekee? kuluttaako kenenkään mies aikaa koneella ,pleikkarilla ym päivässä aikaa esim yli 4h??

tekis niin mieli häipyä tästä paskasta suhteesta kun mä en jaksa =( vähentäs edes mmutta kun ei kun lisääntyy vaan.

Mun mies pelaa tosi paljon, pelasis vaikka koko päivän jos ei toppuuttelis kun ei vaan tajua ajan käyttöä. illalla saattaa helposti istua ton 4h koneella mutta vasta kun lapset jo nukkumassa.

VKL pelaa kun lapset päiväunilla ja välillä aamulla jonkun tunnin mutta olen tehnyt selväksi että lapsilta se peliaika ei saa olla pois, illalla saa harrastaa mitä tykkää jos siitä tulee hyvä mieli.

Ja muuten meillä lisäänty pelaaminen mitä pahempaan jamaan suhde meni. Nyt kun on juteltu asiasta ja yritetään molemmat parantaa niin pelaaminenkin on pysynyt aisoissa. Ainakin mun mies ihan rehellisesti kertoi että ns. 'pakenee' tietokoneelle.

Viimeksi muokattu:
just..... no kun me asuttiin kaupungissa niin mun ukko oli samanlainen (ei ollut muuta tekemistä kun tykkää olla pihalla hommailemassa). Ei ois kyllä tullu pieneen mieleenkään erota tosta syystä.. ja ymmärsin et kuitenkin hoitaa työnsä ja on lasten kaa?? ja asioistahan ei kannata puhua yhdessä.. meillä ainakin auttoi puhuminen mutta jos nyt erota haluaa niin aina löytää jonkun syyn..

Luojalle kiitos, ei pelaa. En voisi sietää sellaista ajankuluttamista! Meillä mies kuluttaa aikaa jos johonkin, niin liikuntaan. Pelaa futista, käy juoksemassa tai salilla ...ja tästä johtuen miellyttää myös minun silmääni erityisen paljon vaikka näihin harrastuksiin menee useita tunteja viikossa. välillä lennosta vaan vaihto, kun minäkin treenaan ensi vuoden maratoonille ja käyn sen lisäksi uimassa vielä pari kertaa viikossa kilsan pari johon siihenkin reissuun menee useampi kuin yksi tunti..

mielestäni tv:n tuijottelu, pleikkarilla pelaaminen tms on ajan hukkaa! Lapselleni suon tunnin perivuoron per päivä, joko tietokoneella tai pleikalla (lapsi on 6v) ja iltaisin mm saa pelata TAI katsoa leffaa - ei molempia.

just..... no kun me asuttiin kaupungissa niin mun ukko oli samanlainen (ei ollut muuta tekemistä kun tykkää olla pihalla hommailemassa). Ei ois kyllä tullu pieneen mieleenkään erota tosta syystä.. ja ymmärsin et kuitenkin hoitaa työnsä ja on lasten kaa?? ja asioistahan ei kannata puhua yhdessä.. meillä ainakin auttoi puhuminen mutta jos nyt erota haluaa niin aina löytää jonkun syyn..

lasten kanssa on just sen verran että välillä pesee hampaat tai antaa nuorimmalle iltapalan muuten ei lasten kanssa ole yhtään.

ja kun tätä jatkuu viikosta toiseen. en mä tuollaista jaksa kattella joka koneella vaan kaiket päivät. ei saa vaatteita päälle vaan hyppii kalsareilla koko päivän.

Arwen Undomiel :sun jutussa on järkeä meillä on tosiaankin kaikki nyt ihan persillään hyvä kun hädin tuskin pystytään puhumaan,huudetaan vaan ( raha tilanne huono ja laskut kasaantuu päälle)

yhteen aikaan puhuttiin tästä pelaamisesta ja menikin hetken että päivällä pelas pari tuntia ja illalla kun lapset nukku ni 4-5h
mutta nyt se on taas että pelaa koko ajan eikä puhe auta.
mä siivoon,ruokin lapset ym ja ukko vaan näpyttään.

Ennen pelasi todella paljon päivittäin: arkisin n. 6h ja viikonloppuisin melkein koko päivän. Mä kyllästyin ja lähdin pariksi viikoksi lopulta pois lapsen ja koiran kanssa. Sanoin miehelle, että hän voi miettiä kumpi on tärkeämpää se pelaaminen vai perhe. Sen jälkeen ei enää pelannut kuin pari kertaa viikossa ja n.2h kerrallaan-se on mun mielestä ok... enkä ole joutunut asiasta enää sanomaan.

[QUOTE="yx vaan";25157134]lasten kanssa on just sen verran että välillä pesee hampaat tai antaa nuorimmalle iltapalan muuten ei lasten kanssa ole yhtään.

ja kun tätä jatkuu viikosta toiseen. en mä tuollaista jaksa kattella joka koneella vaan kaiket päivät. ei saa vaatteita päälle vaan hyppii kalsareilla koko päivän.

Arwen Undomiel :sun jutussa on järkeä meillä on tosiaankin kaikki nyt ihan persillään hyvä kun hädin tuskin pystytään puhumaan,huudetaan vaan ( raha tilanne huono ja laskut kasaantuu päälle)

yhteen aikaan puhuttiin tästä pelaamisesta ja menikin hetken että päivällä pelas pari tuntia ja illalla kun lapset nukku ni 4-5h
mutta nyt se on taas että pelaa koko ajan eikä puhe auta.
mä siivoon,ruokin lapset ym ja ukko vaan näpyttään.[/QUOTE]

Kuulostaa just niin samalta kun meillä oli pari viikkoa takaperin...

Mulle on ihan sama mitä kukin tekee, kunhan vaan viihtyy ja pitää itse tekemisistään.
Siis hyvän maun rajoissa tietenkin. En ymmärrä miksi sen tekemisen pitäisi olla toista puolisoa miellyttävää. Mulle kun tuo olisi sama jos joku tulisi sanomaan etten saisi palstailla, sellaisessa suhteessa en pystyisikään olemaan.

Mulle on ihan sama mitä kukin tekee, kunhan vaan viihtyy ja pitää itse tekemisistään.
Siis hyvän maun rajoissa tietenkin. En ymmärrä miksi sen tekemisen pitäisi olla toista puolisoa miellyttävää. Mulle kun tuo olisi sama jos joku tulisi sanomaan etten saisi palstailla, sellaisessa suhteessa en pystyisikään olemaan.

no mulle on ihan sama mitä ukko tekee jos ollaan KAHDESTAAN
mutta tuossa on 4 lasta jotka näkevät isäänsä muutenkin vähemmän
olis nyt edes lastensa kanssa ees tunnin pari.

meillä mies käy töissä viikolla, kahtena iltana viikossa esikoisen kanssa uimassa. muina iltoina kattovat koneeltä tunnin pari offroad ajoa muksujen kanssa. viikonloppuisin, metsästää, ajaa offroadia, on päivät hallissa autonsa kimpussa=)

ei pelaa ikinä koneella mitään.... kuitenki jo 36v niin ei ihan lapsien harrastuksia.

[QUOTE="yx vaan";25157210]no mulle on ihan sama mitä ukko tekee jos ollaan KAHDESTAAN
mutta tuossa on 4 lasta jotka näkevät isäänsä muutenkin vähemmän
olis nyt edes lastensa kanssa ees tunnin pari.[/QUOTE]

Niin, ja samoin, eli velvollisuudet on hoidettava, ja perhe otettava huomioon.

Huh huh, kellä on aikaa pelata tuntitolkulla päivässä??!! Laittakaa ukkonne töihin ja menkää ittekkin niinkuin normaalit ihmiset. Ei ihme et laskut kasaantuu, toinen vaan pelaa ja toinen hoitaa lapsia. Pistää vihaksi ku meidän muiden pitää omalla palkalla tuollaisia elättää.

Huh huh, kellä on aikaa pelata tuntitolkulla päivässä??!! Laittakaa ukkonne töihin ja menkää ittekkin niinkuin normaalit ihmiset. Ei ihme et laskut kasaantuu, toinen vaan pelaa ja toinen hoitaa lapsia. Pistää vihaksi ku meidän muiden pitää omalla palkalla tuollaisia elättää.

Kyllä meillä isäntä töissä käy, mut miten se siihen pelaamiseen vaikuttaa? Jos tulee vaikka 17.00 töistä, siinä on mooooonta tuntia aikaa istua perse homeessa sohvalla läppäri sylissä..

Ja joo, meillä harrastetaan tällästä, tosin useimmiten enemmän kun 4h, pleikkari pelatessa menee helposti koko päivä ja puolet yöstäkin..

En jaksa enää edes narista asiasta..

samaa mieltä ja niinkuin mairakin kirjoitti.
kyllä meilläkin viikolla ukko kotiutuu riippuen onko aamussa vai illassa niin joko 14.30 tai 16.30 mutta jäähän sitä aikaa siltikin pelata viikolla myös monta tuntia. ja viikonloput sit ihan huipussaan.

lähes kaikki miehet pakenee jonnekin, kuka urheilu tms harrastuksiin, kuka autotalliin, kuka tietokoneelle

Samoin minä meillä. Mun mielestä on ihanaa välillä vaan olla oman pääni sisällä, palstailla, katsoa leffaa, tai tehdä muuta sellaista mikä ei ole kehittävää.

En ymmärrä mitä siinä on niin väärää jos toinen vaikka pelaakin. Elämä on lyhyt, pääasia että siitä myös nauttii matkan varrella. Jos on perhettä, niin tottakai se pitää ottaa huomioon, mutta kyllä sitä luppoaikaa jokaisella pitää olla, ja se pitää saada viettää juuri niin kuin itse haluaa. Mun mielestä siis.

[QUOTE="vieras";25157225]meillä mies käy töissä viikolla, kahtena iltana viikossa esikoisen kanssa uimassa. muina iltoina kattovat koneeltä tunnin pari offroad ajoa muksujen kanssa. viikonloppuisin, metsästää, ajaa offroadia, on päivät hallissa autonsa kimpussa=)

ei pelaa ikinä koneella mitään.... kuitenki jo 36v niin ei ihan lapsien harrastuksia.[/QUOTE]

Mun 40.v miehellä on oma pleikka 3 ja pelailee sillä aika usein, nyt ostettuna jouluksi nintendo wii... :D

[QUOTE="vieras";25157390]Mun 40.v miehellä on oma pleikka 3 ja pelailee sillä aika usein, nyt ostettuna jouluksi nintendo wii... :D[/QUOTE]

säälittävää... oikeesti.

Meillä mies pakenee autotalliin. Pelaakin joskus. Kotona ei ole. Arkisin työpäivät matkoineen klo 8-18, viikonloput autotallis, pihahommia, metsätöitä, baareis käymistä ym.
Pari kertaa viikos ottaa vauvaa syliin ja hetken juttelee, isompien kans samoin on ehkä vartin kaks kertaa viikkoon. Jos on kotona sisätilois, kattoo tv:tä tai on tietokoneella, tai makaa. Ei tee kotihommia tai muuta.
Meillä kolme lasta. Välillä menee HERMOT.

En mä kyllä pidä edes miehenä tyyppiä, joka pelaa jotain helkkarin tietokonepelejä kaiken vapaa-aikansa...
Onneksi oma ukkoni ei oo jääny jonnekin 15-vuotiaan tasolle.

Yhteistyössä