Paikalla ketään jolla kokemuksia RANNEMURTUMUSTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Kauanko meni että ranne tuli kuntoon? Kuinka pitkä sairasloma? Jouduitko kulkemaan kuntoutuksessa?

Mulla ens viikolla kipsin poisto ja käsi ihan voimaton, ei pysty edes kaapin ovea avaamaan ilman kipua, huolettaa ettäkuinka kauan menee ettäkäsi on taas kunnossa.

Mun isä tippui kolmesta metristä ja laittoi alastullessa käden suojakseen. Ranne käytännössä katkesi luiden osalta ranteen kohdalta ja tuli pitkittäisiä murtumia luihin kyynärvarteen saakka. Ranteeseen laitettiin ns. "ulkoinen fiksaatio", lääkityksenä meni morfiinijohdannaisia kun hermosärky oli sen verran kovaa. Toipumisessa meni vuosi.

Mun isä tippui kolmesta metristä ja laittoi alastullessa käden suojakseen. Ranne käytännössä katkesi luiden osalta ranteen kohdalta ja tuli pitkittäisiä murtumia luihin kyynärvarteen saakka. Ranteeseen laitettiin ns. "ulkoinen fiksaatio", lääkityksenä meni morfiinijohdannaisia kun hermosärky oli sen verran kovaa. Toipumisessa meni vuosi.

mulla ei onneksi noin paha tilanne...

Muakin kiinnostaa. Mulla on vasemmassa ranteessa murtuma, huomenna toinen kontrolli. Jos kaikki on edelleen hyvin, niin seuraava onkin sitten kipsin poisto joulun aikaan.

Muakin kiinnostaa. Mulla on vasemmassa ranteessa murtuma, huomenna toinen kontrolli. Jos kaikki on edelleen hyvin, niin seuraava onkin sitten kipsin poisto joulun aikaan.

Kauanko sulla on kipsi nyt ollut?

Mulla ollut jo 5 viikkoa, ensin oli pelkkä kipsi, sitten kontrollissa huomattiin ettei ole hyvässä asennossa ja reilu viikko murtuman jälkeen ranne piikitettiin ja kipsattiin uudelleen.

[QUOTE="hmm";25159362]Kauanko sulla on kipsi nyt ollut?

Mulla ollut jo 5 viikkoa, ensin oli pelkkä kipsi, sitten kontrollissa huomattiin ettei ole hyvässä asennossa ja reilu viikko murtuman jälkeen ranne piikitettiin ja kipsattiin uudelleen.[/QUOTE]

Kipsi on laitettu 20.11. Oli hyvässä asennossa maanantaina kontrollissa.

Mulla murtu auto-onnettomuudessa ranne parista kohtaa. Ensimmäisen kipsin alla oli huonossa asennossa joten kahden viikon jälkeen laitettiin uusi. Parin kuukauden jälkeen otettiin pois, mutta ranne ja käsi oli vielä udeamman kuukauden kipeä. Varmaan joku puoli vuotta meni että kokonaan parantu.

Mulla vuosi sitten sama tilanne,toisessa kontrollissa todettiin että on luutunut väärään asentoon(no sen kyllä huomasinkin että jotain tapahtui kun yhtäkkiä nyrkkiin puristus ei onnistunutkaan ja kipu lisäänty uudestaan,mä epäilen että lääkintävaksi kipsiä muokatessaan runno kättä liikaa).

no kuitenkin totesivat sitten että leikkaukseen menee,mutta lähetti toiselle paikkakunnalle koska heillä ei ollut antaa leikkausaikaa sille viikonlopulle, no tuolla toisessa sairaalassa nuori mies lääkäri totes että kyllä me vielä rusautetaan se luutunut osa poikki ja vedetään paikoilleen,eipä herra onnistunut,muuta kuin aiheuttamaan helvetillistä kipua.

käsi leikattiin,sinne laitetiin titaanilevy ja ruuveja. Tosta on tosiaan vuosi ja tälläkin hetkellä särkee!

ärtyy rasituksesta jota on kirjoittamsien muodossa tullut syksystä lähtien eipä siis ole päivä jolloin ei särkisi. ennen säännöllistä päivittäistä jatkuvaa rasitusta kipu tuli vain painavia asioita nostaessa ja hävisi hetkessä.

Multa saa kysellä kyllä.

mutta kyllä sen käden voimat palautuu. mä en eka pystynyt edes suoristaa rannetta(kun vaihdettiin sellaseen rasituksessa käytettävään tukeen),jouduin kivun kanssa väkisin pöytää vasten suoristaa ranteen. en saanut kosketettua peukallolla etusormea,en saanut laitettua kättä niskan taakse.

Kyllä se äkkiä lähti toimii kun sai alkaa käyttää sitä, alkuun tosin en saanut ruokaa suuhun sillä kunnolla.