Käytiinpä äsken saunassa tytön 6v. kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti85"

Vieras
Ajelin suihkunpuolella sääreni ja tyttö alkoi jutella.

" Äiti, mitä teet? "
" Ajelen rumat säärikarvani pois. Olenhan minä ennenkin tätä tehnyt. Etkö muista? "
" (hetken hiljaisuus)..kai mä muistan! Mut äiti kato ku mul on rumat säärikarvat!!!!! "
" Kato niinpä sullakin on säärikarvat, mutta eivät ne ole rumat. "
" On!!! Ite sanoit että ne on rumia... Ota pois nää. "
" Hyvä on. "

Mitä mä menin tekemään? Ajoin 6v. tytön säärikarvat, kun hän halusi. Ihan totta nyt jälkeenpäin kaduttaa. Nyt tyttö joutuu ajelemaan ne joka kerta, sillä nythän ne kasvaa takaisin mustina, paksuina ja pitkinä... :(

nojoo,vähän hassua että opetat jo nyt turhamaiseksi,kai olisit voinu välttää..no jospa ei muista enää,eikä tahdo enää ajettavan.eikä ne nyt yhden ajelun jälkeen varmaan kovin mustina kasva ;)

Ja sen sijaan, että lapsen viattomuus olisi saanut sut tajuamaan karvojen ajelun älyttömyyden, annoit lapselle siemenet oman kehon inhoamiseen? Onnea vaan.

Mä olen turmellut poikieni kehonkuvan ajelemalla omia säärikarvojani. Pitäiskö mun hävetä? Poikani kun on ajellut vuosia omat sekä veljensä säärikarvat, sillä on nähnyt äidinkin niin tekevän.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25172166:
Mä olen turmellut poikieni kehonkuvan ajelemalla omia säärikarvojani. Pitäiskö mun hävetä? Poikani kun on ajellut vuosia omat sekä veljensä säärikarvat, sillä on nähnyt äidinkin niin tekevän.

Pitäisi. Millainen äiti opettaa esimerkin kautta lapsilleen, että jokin normaali osa kehoa on niin inhottava, että siitä pitää päästä eroon?

[QUOTE="vieras";25172263]Pitäisi. Millainen äiti opettaa esimerkin kautta lapsilleen, että jokin normaali osa kehoa on niin inhottava, että siitä pitää päästä eroon?[/QUOTE]

Varmaan aika moni äiti antaa lapsilleen samoja signaaleja, värjäävät tukkaansa, meikkaavat, ajelevat säärikarvojaan, lakkaavat kynsiään jne. Koskaan en ole sanonut lapsille että kehonkarvat ovat inhottavia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25172166:

miks pojat ajelee säärikarvojaan??kainalokarvat ymmärrän täysin,mutta että säärikarvat :O

Ja sen sijaan, että lapsen viattomuus olisi saanut sut tajuamaan karvojen ajelun älyttömyyden, annoit lapselle siemenet oman kehon inhoamiseen? Onnea vaan.

Ei karvojen ajelu ole sen älyttömämpää kuin hiusten leikkaaminen, meikkaaminen tai korut. Aika iso osa miehistä ajelee partansa eikä sitä pidetä luonnottomana.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25172304:
"Siksi kun se tuntuu niin kivalta" Poikani on vasta 5 vuotias. Omaa hennot mutta pitkät säärikarvat, joita ajelee salaa puisella voiveitsellä.

Se on muuten kumma miten tytöt/naiset suhtautuvat omaan kehoonsa. Naiset ajelevat itseään ja meikkaavat mutta kun lapsi tekee niin se on rumaa. Poikien suhteen on eri asia. Naureskellaan hyväksyvästi kun poika ajaa partaansa ja kehutaan. Ihaillaan pojan lihaksia yms. Miksi tyttöjen suhteen ei käyttäydytä yhtä kannustavasti?

Ei ihme että pojilla on vähemmän ongelmia kehonsa kanssa. Tiedän kyllä että monilla pojilla on ongelma kun parta ei kasvakaan tai lihakset eivät olekaan niin mahtavat, mutta ongelmat ovat silti vähäisemmät kuin tytöillä.

Se on muuten kumma miten tytöt/naiset suhtautuvat omaan kehoonsa. Naiset ajelevat itseään ja meikkaavat mutta kun lapsi tekee niin se on rumaa. Poikien suhteen on eri asia. Naureskellaan hyväksyvästi kun poika ajaa partaansa ja kehutaan. Ihaillaan pojan lihaksia yms. Miksi tyttöjen suhteen ei käyttäydytä yhtä kannustavasti?

Ei ihme että pojilla on vähemmän ongelmia kehonsa kanssa. Tiedän kyllä että monilla pojilla on ongelma kun parta ei kasvakaan tai lihakset eivät olekaan niin mahtavat, mutta ongelmat ovat silti vähäisemmät kuin tytöillä.

Ei se kumma ole vaan valitettava tosiasia. Naisten ulkonäköpaineet ovat paljon suuremmat kuin miesten. Mies voi edetä helposti urallaan vaikka olisi susiruma, mutta rumalle naiselle se on paljon vaikeampaa koska naisten on oletusarvoisesti oltava kauniita ollakseen vakuuttavia. Esimerkkeinä voi katsoa vaikka Hollywood näyttelijöitä: montako rumaa, lahjakasta ja menestynyttä naista on joukossa? Miehet sen sijaan saavat näyttää rumilta, se annetaan anteeksi jos vain osaa näytellä.

Naisen kuuluu olla naisellinen ja vähäkarvainen. Ja miehen taas maskuliininen, lihaksikas ja karvainen. Jos poikkeaa näistä normeista, niin taatusti saa negatiivista palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25172406:
Naisen kuuluu olla naisellinen ja vähäkarvainen. Ja miehen taas maskuliininen, lihaksikas ja karvainen. Jos poikkeaa näistä normeista, niin taatusti saa negatiivista palautetta.

Ensinnäkin, kenen mielestä? Toiseksi, nainen on nainen vaikka olisi maskuliinen ja vähäkarvainen ei ole sama asia kuin karvaton. Miehenkään ei kuulu olla mitään muuta kuin hän on. Nämä "kuulumiset" ovat kulttuurin tulos, eivät sitä mitä ihminen on luonnostaan. Muuten kaikki naiset syntyisitäv karvattomina ja miehet karvamattoina.

[QUOTE="vieras";25172494]Ensinnäkin, kenen mielestä? Toiseksi, nainen on nainen vaikka olisi maskuliinen ja vähäkarvainen ei ole sama asia kuin karvaton. Miehenkään ei kuulu olla mitään muuta kuin hän on. Nämä "kuulumiset" ovat kulttuurin tulos, eivät sitä mitä ihminen on luonnostaan. Muuten kaikki naiset syntyisitäv karvattomina ja miehet karvamattoina.[/QUOTE]

TIETÄNKÄÄN naisen tai miehen ei OIKEASTI kuulu olla yhtään mitään muuta kun mitä he ovat. Silti länsimaissa ja mediassa tuodaan jatkuvasti esille kuvaa jossa tosi nainen on tietyiltä osilta kehoa karvaton ja mies taas päinvastainen.

Yhteistyössä