Käytiinpä äsken saunassa tytön 6v. kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä kanssa olisi sanonut niitä karvoja rumiksi, vaan vaan että tää on nyt tällainen aikuisten tapa.

Itse olen ajellut säärikarvoja jo vuosia, eikä ne vieläkään ole paksuja ja mustia.

Minun 6v tyttö inhoaa pitkiä käsikarvojaan. Lupasin että voin opettaa miten ne ajetaan pois ja ostaa välineet kunhan on 10 vuotta. Se ikäiselle uskaltaa antaa terän suihkuun.. Sanoin ettei lapset voi niitä poistaa koska se höylä on todella terävä ja voi tulla verinen haava.. Omapa on kehonsa karvoineen tai ilman..

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25172545:
Minun 6v tyttö inhoaa pitkiä käsikarvojaan. Lupasin että voin opettaa miten ne ajetaan pois ja ostaa välineet kunhan on 10 vuotta. Se ikäiselle uskaltaa antaa terän suihkuun.. Sanoin ettei lapset voi niitä poistaa koska se höylä on todella terävä ja voi tulla verinen haava.. Omapa on kehonsa karvoineen tai ilman..

peukku :) minullakin ikävän pitkät käsikarvat aina olleet, hyvä kun annat (sitten vanhempana) ne höylätä pois, kohentaa itsetuntoa kovasti!

Olen miettinyt, että olen osaltani vastuussa siitä miten lapseni näkevät itsensä ja miten he suhtautuvat omaan kehoonsa.

Yritän, siis todella yritän etten päästele suustani kommentteja kuten: hyi miten näytän lihavalta, olen ruma, nämä karvat on rumat, alapään karvat on hyihyihyi jne. Vaan pidän mölyt mahassani ja suhtaudun karvoihin, karvattomuuteen ja muuhun ihan normaaliin vartaloihin liittyviin juttuihin neutraalisti.

En peittele karvojen ajelua, mutten myöskään asenteellani vartavasten opeta että joku luonnollinen asia on hyihyihyi.

mä oon varmaan sitten ihan toiselta planeetalta..en ajele karvoja lapsen nähden vaan sit yksin suihkussa ja alapäänkarvoihin en juurikaan koske enkä säärikarvoihinkaan talvella kun on lähes aina pitkät housut..Ei mies nyt ainakaan tän 5 vuoden aikana oo karkuun lähtenyt..

[QUOTE="vieras";25172402]Ei se kumma ole vaan valitettava tosiasia. Naisten ulkonäköpaineet ovat paljon suuremmat kuin miesten. Mies voi edetä helposti urallaan vaikka olisi susiruma, mutta rumalle naiselle se on paljon vaikeampaa koska naisten on oletusarvoisesti oltava kauniita ollakseen vakuuttavia. Esimerkkeinä voi katsoa vaikka Hollywood näyttelijöitä: montako rumaa, lahjakasta ja menestynyttä naista on joukossa? Miehet sen sijaan saavat näyttää rumilta, se annetaan anteeksi jos vain osaa näytellä.[/QUOTE]

Erittäin huono esimerkki.
Oikeasti - kuinka moni kavereistasi on hollywood näyttelijä jolle maksetaan siitä että on muovinen ulkonäkö ja osaa hymyillä?
ja - kuinka moni kavereistasi on tavallinen työntekijä jolle maksetaan siitä että osaa tehdä niitä oiukeita tuottavia töitä mihin hänet on palkattu?

Ja sen sijaan, että lapsen viattomuus olisi saanut sut tajuamaan karvojen ajelun älyttömyyden, annoit lapselle siemenet oman kehon inhoamiseen? Onnea vaan.

Eli siis parempi ois jos kaikki naiset ois karvajalkaisia vai? Kyllähän kaikki (I hope) naiset tulee jossain välissä aloittamaan jalkakarvojen ajelun, ja toivottavasti myös kainalokarvojen. En nyt tarkoita että ihan 6-vuotiaana pitäs aloittaa, mutta että pitäisi itsekin lopettaa se ajaminen ettei lapsi vaan saa "vääriä" vaikutteita? Mitähän kaikki miehet ois tästä mieltä? :D

Eli siis parempi ois jos kaikki naiset ois karvajalkaisia vai? Kyllähän kaikki (I hope) naiset tulee jossain välissä aloittamaan jalkakarvojen ajelun, ja toivottavasti myös kainalokarvojen. En nyt tarkoita että ihan 6-vuotiaana pitäs aloittaa, mutta että pitäisi itsekin lopettaa se ajaminen ettei lapsi vaan saa "vääriä" vaikutteita? Mitähän kaikki miehet ois tästä mieltä? :D

Miksi hemmetissä naisten pitäisi kysyä miesten mielipidettä siitä, mitä naisten pitäisi omille kehoilleen tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25172545:

EIEIEI, älä ikinä anna sen ainakaan sheivata käsikarvojaan! :D Mä tyhmä harrastin tota teininä, ja näkisitpä mun käsikarvat nykyään. Okei, ne on vaaleita, mutta niitä on ihan mielettömästi, ja ne on tosi pitkät. Tosi ällöttävää. Mun miehelläkin on vähemmän karvaiset kädet kuin mulla. :D Ainoa asia mitä oikeasti kadun, on se että oon koskaan niitä ajellut.

Ai niin, ja märkinä ne jopa näyttää tummilta, eli jos joku näkee joskus esim. uimahallissa mut, niin varmiten mut tunnistaa niistä turkkilaistyylisistä käsikarvoistani. :(

[QUOTE="vieras";25173049]Miksi hemmetissä naisten pitäisi kysyä miesten mielipidettä siitä, mitä naisten pitäisi omille kehoilleen tehdä?[/QUOTE]

En kyllä osaa vastata, mutta musta on mukava ainakin ettei mua nimitellä joksikin suohirviöksi ympäri kyliä jalka- ja kainalokarvojeni takia. Mulla tosin on pakkomielle karvattomuudesta, mua oksettaa omassa kehossa kaikki karvat paitsi hiukset ja kulmakarvat sekä ripset. Kaikki muut ajelen lähes neuroottisesti pois (paitsi en enää niitä käsikarvojakaan). Muiden vartaloissa karvat ei mua haittaa, mutta mä ahdistuisin kuoliaaks jos olisin karvanen.

Mä en ole ikinä ajanut jalkakarvojani. :D
Tosin ei niissä oikein ajelemista oliskaan, eikä ole kukaan vielä asiasta huomautellut.

Mä en kyllä 6-vuotiaalta ajelisi yhtään mitään karvoja (paitsi tietty hiuksia voi leikata :D). Yritän muutenkin olla arvostelematta itseäni tai muita rumasti, koska pieni lapsihan imee kaiken itseensä ja oppii näin arvostelemaan itseään ja muitakin kriittisesti. Murrosikäiselle on mun mielestä ihan normaalia ostaa sheivi ja tarvittaessa ohjeistaa mistä ja miten voi halutessaan karvoja ajella.

Mitä se sulle kuuluu ajaako toiset karvojaan vai ei? Pidät vissiin karvaisempia naisia jotenkin ala-arvoisina ihmisinä.

Mä en ole ikinä ajanut jalkakarvojani. :D
Tosin ei niissä oikein ajelemista oliskaan, eikä ole kukaan vielä asiasta huomautellut.

Mä en kyllä 6-vuotiaalta ajelisi yhtään mitään karvoja (paitsi tietty hiuksia voi leikata :D). Yritän muutenkin olla arvostelematta itseäni tai muita rumasti, koska pieni lapsihan imee kaiken itseensä ja oppii näin arvostelemaan itseään ja muitakin kriittisesti. Murrosikäiselle on mun mielestä ihan normaalia ostaa sheivi ja tarvittaessa ohjeistaa mistä ja miten voi halutessaan karvoja ajella.

Mä oon jo valmiiks pahoillani, mut iuuu! tohon sun ekaan repliikkiin. :D Älä pahastu, onneks sä oot niin kaunis ettei ketään varmaan haittaa sun jalkakarvat. :)

Ja siitä oon toki samaa mieltä että 6-vuotiaalle ei tarvii sheivailun saloja opettaa, ja suosittelen myös niille teineille kertomaan mitkä karvat kuuluu ajaa niin ei tule luoneeksi tällaista sekopäätä tän asian suhteen kuin minä. :p

JOs mä en ajaisi sääriäni, saisin kammata ne. Ei todellakaan olisi asiaa mekossa tai shortseissa minnekään. Joka haluaa olla karvainen, olkoon, mä en halua olla.

Mä lyhennän alapään karvoituksenkin huolimatta siitä katsooko lapset vai ei. Voin aivan suoraan sanoa heille, että niin on siistimpi kun äidillä on kuukautiset. Kuka haluaa olla turre veressä? yök.

Ne ei kyllä tule sieltä yhtään eri näköisempinä uudelleen kuin mitä olikaan. Kaikkea ihmiset uskookin. Se karva kasvaa sieltä karvatupesta ja sille karvatupelle ei tapahtunut mitään tuossa. Eli käytännön läheisesti selitettynä niin paikka mistä karva kasvaa niin ei edes tiedä, että se on toisesta päästä mennyt poikki. Ja vaihtuu ne ihokarvat lapsillakin eikä ne tipahtamisenkaan jälkeen puske mustina ulos. Kyllä se on se ikä mikä ne lopulta muuttaa tummemmiksi.

• Tykkää
Reactions: ...
EIEIEI, älä ikinä anna sen ainakaan sheivata käsikarvojaan! :D Mä tyhmä harrastin tota teininä, ja näkisitpä mun käsikarvat nykyään. Okei, ne on vaaleita, mutta niitä on ihan mielettömästi, ja ne on tosi pitkät. Tosi ällöttävää. Mun miehelläkin on vähemmän karvaiset kädet kuin mulla. :D Ainoa asia mitä oikeasti kadun, on se että oon koskaan niitä ajellut.

Ai niin, ja märkinä ne jopa näyttää tummilta, eli jos joku näkee joskus esim. uimahallissa mut, niin varmiten mut tunnistaa niistä turkkilaistyylisistä käsikarvoistani. :(

On täysi urbaanilegenda että ajelu vaikuttaisi karvojen ulkonäköön yhtään mitenkään, sinulla vain luonnostasi on sellaiset käsikarvat kuin on.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ei ihan noin nuorelle vielä tarvitse opettaa karvanpoistoa, tai muutakaan meikkausta ym.. Meidän tytötkin kyllä kiinnostuivat samassa iässä omasta karvojeni poistosta. Sääret olen epiloinut ja osan alapäänkarvoista, mutta sitä en ole tehnyt tyttöjen nähden. Ainoastaan kainalot ja alemmat häpykarvat sheivaan ja nekin huomaamatta saunoessamme.
Nyt nuorinkin jo 10v ja ostin hänellekin omat sheivaus välineet, kuten 2v vanhemmallekin silloin. Saavat käyttää niitä välineitä itse oman mielensä mukaan ja olen neuvonutkin asiassa, että ajelu on turvallista.

[QUOTE="vieras";25172402]Mies voi edetä helposti urallaan vaikka olisi susiruma, mutta rumalle naiselle se on paljon vaikeampaa koska naisten on oletusarvoisesti oltava kauniita ollakseen vakuuttavia. [/QUOTE]

Höh ja pöh. Uralla eteneminen ei kulje käsi kädessä ulkonäön kanssa.
Mä olen 125-kiloinen nainen ja edennyt myyjästä johtoryhmään 5 vuodessa.

Ei karvojen ajelu ole sen älyttömämpää kuin hiusten leikkaaminen, meikkaaminen tai korut. Aika iso osa miehistä ajelee partansa eikä sitä pidetä luonnottomana.

Kyllä naiseksi kasvava saa aloittaa sheivailun ja epiloinnin vähän nuorempanakin. Muistan kun itse kärsin rumista kainalokarvoista yläasteella. Sitten äitini antoi ohjeet niiden sheivaukseen. Aloitin samaan aikaan myös alemmat karvat pitää poissa ja ovat edelleenkin kun en tykkää niistä siellä. Käsikarvoja en ole koskaan ajellut.

Alkuperäinen kirjoittaja hiem myöhemmin;25176942:
Tuossa iässä melko reipasta touhua! Eikö äiti ihmetellyt..? Itse aloitin jotain 15 paikkeilla.
Eipä se enää mua yli 7-vuotiaana vähissä vaatteissa nähnyt. Siitä lähtien aina käynyt itse suihkussa ja saunassa. Muutenkin niin jyrkkä asenne pillukarvoja kohtaan, että naisella ne kuuluu olla, en olis jaksanut kuulla sitä saarnaamista.

Yhteistyössä