Missä vaiheessa pitää ilmoittaa raskaudesta pomolle?

Kaikkea sitä kuulee!

Aktiivinen jäsen
17.09.2011
1 118
0
36
Aloitan uudessa työpaikassa ja en sanonut olevani raskaana. Aion pitää suuni kiinni niin kauan kuin van voin ennenkuin maha paljastaa. Yleensä mulla on vauva maha vasta puolen välin jälkeen, mutta mikäs oli se lakisääteinen aika milloin pitää viimeistään ilmoittaa?? Oliko jotain 2kk ennen äitiysloman alkua??

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25178415:
Aloitan uudessa työpaikassa ja en sanonut olevani raskaana. Aion pitää suuni kiinni niin kauan kuin van voin ennenkuin maha paljastaa. Yleensä mulla on vauva maha vasta puolen välin jälkeen, mutta mikäs oli se lakisääteinen aika milloin pitää viimeistään ilmoittaa?? Oliko jotain 2kk ennen äitiysloman alkua??

Tuo on kyllä niin sikamaista työnantajaa kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25178512:
Työpaikka ei maksa äitiyslomalta rahaa, joten turha sääliä työnantajaa.

Sinun työpanoksesi on kuitenkin huomioitu ja nyt saa aloittaa äitiysloman sijaisen rekrytointia. Aika paska tapa toimia sinulla.

Minun mielestä se pitää ilmoittaa 2kk ennen LASKETTUAAIKAA.. Kannattee tarkistaa jostain luotettavammasta lähteestä kuin täältä.. Ja aika pitkään raskauden pystyy peittään tämänhetkisillä muotikledjuilla ;)

Mä ilmoitin joskus lokakuussa eli rv10 kun tammikuussa oli sovittu paluu töihin ja pariksi kuukaudeksi en nähnyt järkeä etsiä hoitopaikkaa 2,5vuotiaalle joten jatkoin hoitovapaata kolmannessa osassa ja sanoin sitten samalla olevani raskaana..

[QUOTE="sasa";25178560]Sinun työpanoksesi on kuitenkin huomioitu ja nyt saa aloittaa äitiysloman sijaisen rekrytointia. Aika paska tapa toimia sinulla.[/QUOTE]

Peesi. Kyllä sinun pitäisi kertoa jo nyt työnantajalle olevasi raskaana.

[QUOTE="vieras";25178602]Minun mielestä se pitää ilmoittaa 2kk ennen LASKETTUAAIKAA.. Kannattee tarkistaa jostain luotettavammasta lähteestä kuin täältä.. Ja aika pitkään raskauden pystyy peittään tämänhetkisillä muotikledjuilla ;)[/QUOTE]

Eikun nimenomaan 2 kk ennen aiottua äitiysvapaalle jäämistä. Tästä dokumentista löytyy aika hyvä kaavio noista perhevapaista, ilmoitusvelvollisuuksista jne...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vvv";25178686]niin,kelalle viimeistää 2kk ennen laskettua..työpaikalle mielellään aikaisemmin..vissiinkin..[/QUOTE]

No eihän, kun työnantajalle, Kelallehan sun ei tarvi mitään ilmotuksia tehdä, (tai no se todistus jossain vaiheessa raskautta), hakemus vaan :D

Yhteistyössä