ÄRSYTTÄÄ tuo anoppi.. "annoitte sitten lapselle koiran nimen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "unna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"unna"

Vieras
Meillä oli ristiäiset ja poika sai nimekseen Luka , heti kastetilaisuuden jälkeen anoppi isoon ääneen papin ym vieraiden kuullessa totes että annoitte sitten koiran nimen pojalle.

oikeesti kyllä niin ärsytti..olisi vaan pitänyt ihan omana tietonaan tuonkin.

Kyllä se anoppi tottuu. Mun sisko sai 70 luvulla nimekseen Jonna niin mummini sanoi, että annoitte sitten tiskiharjan nimen vauvalle. Hyvin tuo tottui nimeen.
Ja meillä taas on koiralla ihmisen nimi, Emilia. Se kun on sen virallinen paperinimi ja oltiin päätetty, että käytetään virallista nimeä jos se on helppo.

Mä oon kuulemma nimenny molemmat pojat koirien nimellä kun niiden nimet on Leevi ja Luka... Mut ei mua kiinnosta mitä muut ajattelee, ne on mun lasten nimiä ja mä ja mies tykätään niistä nimistä! :)

Minä tykkään myös Lukasta ja olin varma että varmasti tulee sanomista.
se kun tykkää vaan perus nimistä tyyliin hanna ja matti ym..

Ehkä mäkin valitan sen nimivalinnasta eihän kukaan voi antaa pojalle nimeksi Anteroa.

Kyllä se anoppi tottuu. Mun sisko sai 70 luvulla nimekseen Jonna niin mummini sanoi, että annoitte sitten tiskiharjan nimen vauvalle. Hyvin tuo tottui nimeen.
Ja meillä taas on koiralla ihmisen nimi, Emilia. Se kun on sen virallinen paperinimi ja oltiin päätetty, että käytetään virallista nimeä jos se on helppo.
Muistelen, että olisi ollut juuresharja se Jonna.

Minun tuttavapiirissäni kylläkin annetaan koirille ja kissoille nimenomaan suurten ikäluokkien nimiä, niitä jotka ovat vielä liian retroja lasten nimiksi. Ostakaa koira ja antakaa sille anopin nimi.

Tämä oli hauska :)
Itse en tunne yhtään Luka koiraa mutta jenna,saaga,lotta olen kyllä kuullut.
ja mitä sitten jos jollakin on saman niminen koira se ei haittaa.
mutta olisi nyt kertonut meille kahden kesken eikä koko juhlayleisön + papin kuullen.

[QUOTE="vieras";25202949]Sehän se itsekkäälle akalle onkin tärkeintä. Lapset ei välttämättä tykkää.[/QUOTE]

Lapset sitten varmaan vanhempana osaavat sanoa jos haluuvat nimensä vaihtaa. Vai oisko mun synnärillä niiltä pitäny kysyä minkä ne haluaa nimekseen?

[QUOTE="vieras";25202940]Luka on kyllä koiran nimi, sille asialle ei mitään voi. Olisitte laittaneet edes Luukas.[/QUOTE]

Luukas oli alkuperäinen nimi ehdotus mutta kun mies hoki ettei mitään luukasaa tehdä niin Luukaksesta tuli Luka

[QUOTE="vieras";25202940]Luka on kyllä koiran nimi, sille asialle ei mitään voi. Olisitte laittaneet edes Luukas.[/QUOTE]
Vähintäänkin koulussa siitä tulee LUUKASA.

Juu, anna vaan anopille tuo kirja lahjaksi. Mullakin on yks kappale kaapissa odottamassa, ostin sen kirja-alesta mieheni siskolle, joka on suunnilleen samaa tasoa käytöstavoiltaan. Mutta en ole vielä saanut aikaiseksi antaa sitä hänelle.

minun pojan nimi on myös luka. itseasiassa kuulin sen joskus vuosia vuosia sitte junan lemmikkivaunussa eräällä koiralla. ihastuin heti ja päätin jo silloin, että kumpi mulle tulee ensin, koira tai poikavauva, saa nimekseen luka. rakastan tuota luka nimeä edelleen, luukaksesta en tykkää yhtään

[QUOTE="vieras";25202967]Vähintäänkin koulussa siitä tulee LUUKASA.[/QUOTE]

Niin, koulukiusaajiahan täytyy AINA konsultoida nimivalinnoissa. Tsiisus...

Luka on hieno nimi. Venäläinen, ei mikään koiran lempinimi.

Yhteistyössä