Lapselle kolmitavuinen ensimmäinen nimi, entäs toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja superia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

superia

Vieras
Tietyistä nyt mainitsematta jäävistä syistä, olemme mieheni kanssa jo kauan aikaa sitten päättäneet että jos joskus saamme tyttölapsen niin hänen nimekseen tulee Jessika. No, rakenneultrassa saatiin tyttöveikkaus ja aloin ihan tosissani miettiä mahdollista kokonimeä tytölle (tokihan voi käydä niin, ettei etunimi ylipäätään loppuviimeksi tunnu sopivan lapselle, jos edes on tyttö, mutta unohdetaan nämä mahdollisuudet toistaiseksi).

Koska tuntuu etten keksi mitään järkevää kolmitavuisen etunimen jatkeeksi (sukunimi perinteinen -nen, olkoon vaikka Virtanen), olen jo miettinyt että täytyykö sen vuoksi tehdä kutsumanimestä toinen nimi ja keksiä ensimmäiseksi nimeksi joku muu.. Tutuilla olen aina ihmetellyt, että mitä vanhempien päässä liikkunut kun kutsumanimi on toinen tai kolmas nimi eikä ensimmäinen, mutta nyt alan ymmärtää..

Mitä te siis suosittelisitte, tai minkä nimisiä ihmisiä/lapsia tunnette joilla ehkä olisi jopa ensimmäinen nimi kolmitavuinen? Yksiniminen lapsi on meillä kuitenkin ehdoton ei.

Joku Jessika Ella Eleanoora sopii ihan hyvin ja voit pitää ton Jessikan ekana nimenä.

Jessika Aino Sofia
Jessika Ella Maria

Ei näytä ainakaan mun silmiin mitenkään hassulta, ainoa mikä on hassua on noi sun perusteet noista minkä nimen antaa ekaksi tai tokaksi tai muuten.

Ella Jessika Maria kuulostaa mun korvaan paljon tyhmemmältä ja typerämmältä kuin Jessika Ella Maria - ja onhan se aina hankalaa että joka paikassa huudeltaisiin Ellaa ja siihen sitten korjata, että kutsumanimi on Jeeees-sika!

Meidän tutuilla on kolme muksua; Johanna, Julius ja Joonatan. Toiset ja kolmannet nimet on suvusta, lyhyitä vanhoja perinnenimiä, taisivat olla Johanna Aino Maria, Julius Antti Tapio ja Joonatan Kari Topias

Meillä on nuorimalla kolmitavuinen etunimi, toisena nimenä yksitavuinen ja kolmantena kaksitavuinen.

Nimiä en kerro, mutta kyllä minusta etunimi voi olla kolmitavuinen, jos nimiä tulee kolme laittaisin keskimmäiseksi nimeksi sitten jonkun lyhyen.

Jessika Ada/Ava/ Ida/ Ira/ tms, Aurora/ Aurelia/ Elina/ Ilona/ Inkeri/ Helmiina

tms.

Meillä on kahdella nuorimmalla kolmetavuiset nimet. Molemmilla kaksi etunimeä. Vanhemmalla kaksi kolmetavuista etunimeä ja nuorimmalla ensin kolmetavuinen ja toisena yhdysnimi väliviivalla. Jos toinennimi on lyhyt, niin silloin se usein kaipaa myös kolmannen nimen siihen perään. Sen takia meillä tulikin nuorimmalle yhdysnimi toiseksi nimeksi, kun halusimme kolmetavuisen kutsumanimen ensimmäiseksi ja lyhyt toinen nimi jonka itse ehdottomasti halusin lapselle, olisi kuulostanut hassulta yksinään siinä perässä.

Tuttavapiiristä löytyy ainakin nämä: Johannes Onni Ilmari, Amanda Emilia ja Elisa Aino Olivia.
Kaikki sointuvat mielestäni kivasti, joten kyllä sille Jessikallekin kivat nimet kaveriksi löytyy.

Mun mielestä niin, että kun eka nimi on 3 tavuinen, niin toinen nimi sitten 1 tai 2 tavuinen ja 3. nimi voi taas olla joko lyhyt tai pitkä. Jessika Ada Maria on esim. tosi kiva. Tai Jessika Ida Olivia. Tai Jessika Mea Sofia tms.

Meillä on nuorimalla kolmitavuinen etunimi, toisena nimenä yksitavuinen ja kolmantena kaksitavuinen.

Nimiä en kerro, mutta kyllä minusta etunimi voi olla kolmitavuinen, jos nimiä tulee kolme laittaisin keskimmäiseksi nimeksi sitten jonkun lyhyen.

Jessika Ada/Ava/ Ida/ Ira/ tms, Aurora/ Aurelia/ Elina/ Ilona/ Inkeri/ Helmiina

tms.

Yksi tavuinen nimi? Siis että mitäh? Ainoa mikä mieleen tulee on MYY tai MY tai joku nykyaikainen IA tms epänimi

Itse en hirveästi välitä Jessika-nimestä, mutta sillä ei nyt tietysti ole väliä. Rumana en tokikaan pidä :) Mielestäni sen kanssa sopii kyllä vaikka minkälainen nimi. Vaikka Jessika Emilia tai Jessika Alisa, Jessika Lilli... Ei ole väliä tavujen määrällä ainakaan. Mikä nyt vaan itseä miellyttää.

(Oma nimi on 3+2+3 ja sukunimi 2)

Yhteistyössä