Sisko pilasi häälahjamme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itkupilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teetätyksen maksaisi luonnollisesti sisko ja/tai äiti.

No tekijä on niin sairas kuten ap jo moisen kirjoitti että EI OLE kykenevä tekemään uusia, minkä vuoksi mun mielestä näillä on enemmän tunnearvoa..

kyllä mä suuttuisin kans sydänjuuriani myöden jos mun tavaroita mennää ottamaan ilman lupaa ja sit ne pilataan. Lapsillekkin jo opetetaan että TOISTEN TAVAROITA EI OTETA ILMAN LUPAA.

näyttää tässäkin ketjussa suurimalla osalla moinen unohtua.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
En itse varmaan haluaisi tavata ao.henkilöitä ennen KUNNON anteeksipyyntöä,ihan sama kuinka arvoton tai arvokas tavara oli. Periaatekysymys. En ole kynnysmatto edes suvulleni,niinkuin jotkut teistä...

[QUOTE="vieras";25216264]Eivät he ole perhettään hylkäämässä parin kultareunaisen kipon ja kupin takia kuten ap. AP:n arvot on kyllä ihan vinksahtaneet.[/QUOTE]

He olivat itsekkäästi valmiit käyttämään luvatta toisen ihmisen, jota heidän pitäisi rakastaa, omaisuutta. Tuhoavat sen, eivätkä ole kovin pahoillaan. Heidän arvot on ihan vinksahtaneet.

[QUOTE="Anne";25216407]He olivat itsekkäästi valmiit käyttämään luvatta toisen ihmisen, jota heidän pitäisi rakastaa, omaisuutta. Tuhoavat sen, eivätkä ole kovin pahoillaan. Heidän arvot on ihan vinksahtaneet.[/QUOTE]

Varmaan he jopa ovat pahoillaan mutta AP on sellainen monsteri jolle ei vaan uskalla tulla sanomaan, että sori sisko, nyt kävi jotain tosi ikävää. Kun jo tulee hiilihangosta persuuksiin. Luulen, että tällaisesta kyse.

Siskon tarkkaa ikää en halua kertoa, mutta alle 25v.
Meillä ollut nuo astiat jo 14 vuotta, hyvänä pysyneet ja perhekoko on sellainen että todellakin oli käyttöä joka kipolle, oli varaa kutsua muutama vieraskin samaan pöytään, saman kattauksen ääreen.

Ehkä sitten tekivät kysymättä kun tiesivät etten ihan helpolla olisi noita antanut, etenkään arkikäyttöön missä olivat ilmeisesti menneet tuollaisiksi kuin olisi tahallaan yritetty murhata lasitus.

[QUOTE="vieras";25216446]Varmaan he jopa ovat pahoillaan mutta AP on sellainen monsteri jolle ei vaan uskalla tulla sanomaan, että sori sisko, nyt kävi jotain tosi ikävää. Kun jo tulee hiilihangosta persuuksiin. Luulen, että tällaisesta kyse.[/QUOTE]

Kyllä me hermostuisin jo jos mun tavaroita on menty lainaamaan ilman lupaa ja senki tuloksena ne on pilalla. Olisiko ollut vaikeeta soittaa et saako lainata..

En olisi läheskään yhtä vihainen jos olisi kysytty ja olisin luvannut ja ne olis menny pilalle. Harmittais se kumminki..

aattele jos sun sukulainen ottas sun auton lainaan ilman lupaa ja ajais sen puuhun.. suuttuisitko?

[QUOTE="vieras";25216446]Varmaan he jopa ovat pahoillaan mutta AP on sellainen monsteri jolle ei vaan uskalla tulla sanomaan, että sori sisko, nyt kävi jotain tosi ikävää. Kun jo tulee hiilihangosta persuuksiin. Luulen, että tällaisesta kyse.[/QUOTE]

Tuskinpa.

[QUOTE="itkupilli";25216477]Siskon tarkkaa ikää en halua kertoa, mutta alle 25v.
Meillä ollut nuo astiat jo 14 vuotta, hyvänä pysyneet ja perhekoko on sellainen että todellakin oli käyttöä joka kipolle, oli varaa kutsua muutama vieraskin samaan pöytään, saman kattauksen ääreen.

Ehkä sitten tekivät kysymättä kun tiesivät etten ihan helpolla olisi noita antanut, etenkään arkikäyttöön missä olivat ilmeisesti menneet tuollaisiksi kuin olisi tahallaan yritetty murhata lasitus.[/QUOTE]

Todella ajattelematonta sekä siskolta että äidiltä.

En ymmärrä, miksi ihmisten on niin vaikea käsittää, että tavaroilla voi olla iso tunnearvo. "Se on vain tavaraa." Ei se tee ihmisestä pinnallista ja materialistista, jos pitää esimerkiksi tuonkaltaista astiastoa tärkeänä.

Muutenkin ihmiset saisivat olla tarkempia muiden ihmisten omaisuuden kanssa. Ärsyttää minua sekin, jos ihan luvalla lainataan ja se palautetaan ihan riekaleina. Todella pieni juttu astiastoon verrattuna, mutta kaveri lainasi minulta pari kallista sisustuskirjaa. Kaverin koti on tip-top-kunnossa, kaikki on siistiä ja aina paikallaan ja omista tavaroista pidetään tarkasti huolta. Kirjat tulivat kuitenkin takaisin ihan roskiinheitettävässä kunnossa: kannet irti, sivut täynnä ruokatahroja, joita sivuja revitty irti. Huh.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
No tekijä on niin sairas kuten ap jo moisen kirjoitti että EI OLE kykenevä tekemään uusia, minkä vuoksi mun mielestä näillä on enemmän tunnearvoa..

kyllä mä suuttuisin kans sydänjuuriani myöden jos mun tavaroita mennää ottamaan ilman lupaa ja sit ne pilataan. Lapsillekkin jo opetetaan että TOISTEN TAVAROITA EI OTETA ILMAN LUPAA.

näyttää tässäkin ketjussa suurimalla osalla moinen unohtua.

Mie ajattelinki, että joku muu taiteilija tai käsillätekijä vois tehdä ns. kopioita niistä alkuperäisistä. Sehän ei mitenkään korvaa alkuperäisiä, mutta näin astiastoa vpisi edelleen käyttää.

Ymmärrän hyvin astioiden tunnearvon. Kun tekijänä on ystävä, jolla parantumaton sairaus. Kyseessä ei ole pelkästään astiat, vaan ystävyys ja muisto ystävyydestä. Olisin itsekin vihainen.

Jos tuo episodi kertoo jotain yleistä perheestänne ja tavasta kohdella toisianne, niin olen todella pahoillani. Toisen tavaroita ei voi ottaa ilman lupaa. Meillä ainakin pikkuveljelle teroitetaan, että isonsiskon tavaroihin voi koskea vain luvalla. Eiköhän tämä päde aikuisiin sisaruksiin myös.

Itselläni on samankaltainen kokemus siitä, miten äitini rikkoo rajoja suhteessa siihen, mikä on minulle tärkeää. Säästin vuosia omia lapsuudenaikaisia mekkojani omassa vaatekaapissani. Kerran kotiin tultuani (olin noin 20 v. muuttanut jo pois kotoa, mutta mekot kaapissa huoneessani) hän oli antanut osan työkaverinsa lapselle ja osan sisareni lapselle. Pyysin häntä pyytämään niitä takaisin, koska halusin ne antaa joskus omalle lapselleni. Ei suostunut. Siskoni sitten olisi kiikuttanut kuluneet ja nuhjaantuneet juhlamekot minulle. Enää en halunnut. Mekot menettivät arvonsa. En myöskään odota äidiltäni paljoakaan, koska hän on luonteeltaan yleisesti tuon tyyppinen.

[QUOTE="vieras";25216406]AP ei varmaan ole joutunut kovin suuria vastoinkäymisiä elämässään kohtaamaan kun elämä meinaa tällaiseen kaatua.[/QUOTE]

Hohhoijaa taas. Huomaa että ihmisillä on joulustressiä kun sympatiaa ei riitä kenellekään taas. Eihän ketään saa mikään kippo eikä kuppi harmittaa eikä kukaan vie koskaan tärkeitä astioita pois kotoa eikä kellekään koskaan satu mitään vesivahinkoja ja kaikki tietää miten astiat pestään missäkin ja ap on provo.

Eikö niin?

Kyllä me hermostuisin jo jos mun tavaroita on menty lainaamaan ilman lupaa ja senki tuloksena ne on pilalla. Olisiko ollut vaikeeta soittaa et saako lainata..

En olisi läheskään yhtä vihainen jos olisi kysytty ja olisin luvannut ja ne olis menny pilalle. Harmittais se kumminki..

aattele jos sun sukulainen ottas sun auton lainaan ilman lupaa ja ajais sen puuhun.. suuttuisitko?

Jos jättäisin sen lojumaan toisten pihaan niin en ois hämmästynyt, vaikka joku joskus lainaisi, jos tarve vaatii.

Jos joku ajaisi autollani kolarin, olisin lähinnä todella huolissani, ettei siskolle kävisi mitään.

Ja autohan on tokikin vakuutettu.

Äiti ja sisko ovat velvollisisa etsimään tekijän, kuka voi menetetyistä astioista tehdä edes kopiot. Ihan sama onko kippo tai kuppi kallis tai halpa, jos sillä on tunnearvoa, se on korvaamaton. Ei toisen tavaroihin kosketa ilman lupaa, ei edes silloin jos ne on väliaikaisesti säilytyksessä itsellä.

Tässähän on selkeesti kyse sisaruskateudesta. Äiti tiesi ettei lemmikkityttärelle lupaa heruisi astioiden lainaamiseen ja siksi antoi itse hänelle luvan ottaa. Lellikkiltä kun ei mitään kieltääkään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25216999:
Äiti ja sisko ovat velvollisisa etsimään tekijän, kuka voi menetetyistä astioista tehdä edes kopiot. Ihan sama onko kippo tai kuppi kallis tai halpa, jos sillä on tunnearvoa, se on korvaamaton. Ei toisen tavaroihin kosketa ilman lupaa, ei edes silloin jos ne on väliaikaisesti säilytyksessä itsellä.

Kyllä. Ehdottomasti otettava jyrkkä tuomitseva kanta rikollisia kohtaan. Tutkintaan vaan, kyseessä on raskauttavien asianhaarojen vallitessa salaliitossa suunniteltu ja toteutettu törkeä varkaus ja tuhotyö, kansallisaarteen laiton hävittäminen ja kunnianloukkaus. Vankilaan vaan kaikki tekijäkumppanit ilman oikeutta päästä ehdonalaiseen niin oppivat kunnioittamaan arvon sukulaistaan ja hänen mittaamattoman arvokasta omaisuuttaan.

[QUOTE="vieras";25216210]Voi kauheeta ja lässyn lässyn. Keskimäärin ottaen tuollaiset itse nysvätyt kultareunaiset astiastot on aivan kammottavia.

Kelle edes tulee 18 vierasta? Ja vaikeita tuollaiset astiat, joita vielä joutuis käsin tiskaamaan.[/QUOTE]

Meillä ainakin kokoonnutaa usein synttäreillä yms. ja vähintään 18 astiasto on tarpeen. Omaa porukkaa kun on 7, niin eihän sitä tarvi kuin 9 vierasta.

Mäkään en ymmärrä, miksi on luvatta menty lainaamaan. Jos olisi teiltä kysytty, olisitte ainakin pesuohjeita osanneet antaa.

[QUOTE="vieras";25217035]Tässähän on selkeesti kyse sisaruskateudesta. Äiti tiesi ettei lemmikkityttärelle lupaa heruisi astioiden lainaamiseen ja siksi antoi itse hänelle luvan ottaa. Lellikkiltä kun ei mitään kieltääkään voi.[/QUOTE]

Ei välttämättä. Jos perheessä on totuttu muutenkin lainailemaan tavaroita puolin ja toisin, on äiti voinut olettaa, että luvan saa kuitenkin. Eikä ole hoksinut, että kyseessä ei olekaan mikä tahansa arabianastiasarja, vaan käsintehty.

[QUOTE="vieras";25217066]Kyllä. Ehdottomasti otettava jyrkkä tuomitseva kanta rikollisia kohtaan. Tutkintaan vaan, kyseessä on raskauttavien asianhaarojen vallitessa salaliitossa suunniteltu ja toteutettu törkeä varkaus ja tuhotyö, kansallisaarteen laiton hävittäminen ja kunnianloukkaus. Vankilaan vaan kaikki tekijäkumppanit ilman oikeutta päästä ehdonalaiseen niin oppivat kunnioittamaan arvon sukulaistaan ja hänen mittaamattoman arvokasta omaisuuttaan.[/QUOTE]
Sinä et korvaa jos rikot toisen tavaroita? Etkä kysy lupaa? Ei tarvii överiksi vetää, mutta käytöstavat luulisi löytyvän.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";25216685]Ymmärrän hyvin astioiden tunnearvon. Kun tekijänä on ystävä, jolla parantumaton sairaus. Kyseessä ei ole pelkästään astiat, vaan ystävyys ja muisto ystävyydestä. Olisin itsekin vihainen.[/QUOTE]

peesi

Uusimmat

Yhteistyössä