pitäiskö tässä vaan lähtee kävelee tästä suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rva laitela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25236856:
@Jennyli, tollasta en kattelis hetkeäkään... Ota ja lähde, saat paremman miehen varmasti. :)

mutta mitä jos tollaset miehet on sairaita?! Ei sairasta saa jättää seksittömyyden saati hellyyden puutteen vuoksi?

otan osaa ikävään tilanteeseesi. voisi melkein linkittää tämän tuonne toiseen ketjuun missä kovasti oli henkilö sitä mieltä että ei nykyään miehillä ole ongelmia puhua suhteen ongelmista.

No mutta kas, tässä ketjussahan ne aukottomat todisteet siitä, miten "suurin osa suomalaisista miehistä ei vaan puhu tunteistaan ja sen kanssa pitää vaan elää" olivatkin. Yksityisestä yleiseen, kyllä.

:D

Ap: ikävä tilanne. Olet oikeassa, ettei suhdetta voi yksin pelastaa/kasassa pitää. Oot aika paljon yrittänyt jo.

Mieti, mitä suhde sulle antaa ja mitä se ottaa. Jos jää miinukselle, hoida ero siivosti ja aloita uusi elämä. Suomi(kin) on täynnä paljon parempia miehiä! Anna jurottajan löytää kaltaisensa ja tulla onnelliseksi vailla sanoja tai kosketusta.

No mutta kas, tässä ketjussahan ne aukottomat todisteet siitä, miten "suurin osa suomalaisista miehistä ei vaan puhu tunteistaan ja sen kanssa pitää vaan elää" olivatkin. Yksityisestä yleiseen, kyllä.

:D

Ap: ikävä tilanne. Olet oikeassa, ettei suhdetta voi yksin pelastaa/kasassa pitää. Oot aika paljon yrittänyt jo.

Mieti, mitä suhde sulle antaa ja mitä se ottaa. Jos jää miinukselle, hoida ero siivosti ja aloita uusi elämä. Suomi(kin) on täynnä paljon parempia miehiä! Anna jurottajan löytää kaltaisensa ja tulla onnelliseksi vailla sanoja tai kosketusta.

Oletko huomannut että yrität kokoaika vääristellä minun sanoja :) itsehän vaadit todisteita, tämä palsta on TÄYNNÄ niitä. joten jos vaikka nyt vain lopettaisit tuon sanojen vääristelyn ja hyväksyisit tilanteen.

ymmärrän kyllä pointtisi, mutta kun en ymmärrä puhumattomuutta(joka jatkuu vaikka on huomattu sen ikävät vaikutukset) ei se minusta voi se puhuminen olla niin hiton vaikeaa aikuiselle ihmiselle. Oikessti ja miten ihmeesä kukaan edes pystyy pitämään kaikki tunteet ja niihin liittyvät ajatukset itsellään, luulisi että kaikilla on jossain vaiheessa se piste että on pakko puhua.

Siellä terapiassa saattaisit vaikka sitten oppia ymmärtämään sitä puhumattomuutta. Me ihmiset ollaan erilaisia, vaikka sinulle ja minulle on lähes itsestäänselvää se, että tunteista avaudutaan ja keskustellaan asiat selviksi, niin se ei kaikille muille ole sitä. Se voi olla, että miehesikin haluaisi muuttaa tilanteen ja kyetä puhumaan, mutta ei löydä keinoja siihen, ellei ole niitä koskaan oppinut. Usko pois, niin kotikasvatuksella ja sillä ilmapiirillä missä on varttunut on ihan järjettömän suuri merkitys. Niitä lukkoja, joista sieltä lapsuudesta asti kehittyy, ei välttämättä miehesi kykene itse avaamaan vaan siihen tarvitaan tuota terapiaa.

Muistan suuren hämmästykseni, kun ex viimein koitti pukea sanoiksi sen tunteen, mikä hänellä oli kun minä avoimena ja puheliaana ihmisenä ikäänkuin "hyökkäsin" aina ongelmatilanteissa kimppuun, että "nyt puhutaan tämä asia selväksi". Hän kertoi, että siinä tilanteessa meni niin lukkoon, ettei olisi kyennyt edes sanomaan "kissaa". Hieman siis karrikoiden, mutta ymmärrät varmaan pointin.
Se alkoi avaamaan mun silmiä, että tosiaan, en voi pitää sitä itsestäänselvänä hänen kohdallaan, minkä itse olen oppinut vanhemmiltani.
Ex:ni perheessä ei puhuttu mistään tunnepuolen asioista eikä yleensäkään mielipiteistä ellei ne koskeneet "mitä kaupasta pitää tuoda" tms.

Ehkä sun pitää nyt omalla kohdalla vaan pohtia, että näetkö sen teidän suhteen sen arvoiseksi, että olet valmis ainakin kokeilemaan vielä ammattiapua vai jatkatko elämääsi ilman miestäsi, siitä se on eniten nyt kiinni.
En tiedä minkä ikäisiä olette miehesi kanssa, mutta itse olen näin 40 kynnyksellä oppinut sen, että usein kannattaa nähdä myös niiden omien tottumusten ja tapojen ulkopuolelle, ihminen on niin monimutkainen "laite", ettei mikään ole yksinkertaista.
Mutta se, mitä olet valmis satsaamaan ja sietämään, se on itse päätettävä.

Oletko huomannut että yrität kokoaika vääristellä minun sanoja :) itsehän vaadit todisteita, tämä palsta on TÄYNNÄ niitä. joten jos vaikka nyt vain lopettaisit tuon sanojen vääristelyn ja hyväksyisit tilanteen.

Kunhan lainailen, siis sanojasi. (Enkä muuten vaatinut todisteita, muistutin vain, keneltä niitä väitteen suhteen yleensä on tapana odottaa.)

Mulla on tosiaan palstan ulkopuolisesta elämästä aika lailla päinvastaisia kokemuksia, mutta ymmärrän näkökantasi jos ja kun se tän palstan esimerkkeihin perustuu.

(Ja joo, on tää vähän viihdyttävää näin unettomalle. Peace.) :)

Kunhan lainailen, siis sanojasi. (Enkä muuten vaatinut todisteita, muistutin vain, keneltä niitä väitteen suhteen yleensä on tapana odottaa.)

Mulla on tosiaan palstan ulkopuolisesta elämästä aika lailla päinvastaisia kokemuksia, mutta ymmärrän näkökantasi jos ja kun se tän palstan esimerkkeihin perustuu.

(Ja joo, on tää vähän viihdyttävää näin unettomalle. Peace.) :)

Tulevaisuuden vinkiksi, saat pitempään "hauskaa" irti kun et suoraan ala vääristelemään toisen sanoja ja vääntelemään omien sanojesi merkityksiä toisiksi kuin missä yhteydessä olet ne esittänyt. Onnea provoilijan urallasi, lupaava kyky sinulla on kyllä siihen, tarvitset vain vähän lisää harjoitusta, täällähän se onnistuu.

Tulevaisuuden vinkiksi, saat pitempään "hauskaa" irti kun et suoraan ala vääristelemään toisen sanoja ja vääntelemään omien sanojesi merkityksiä toisiksi kuin missä yhteydessä olet ne esittänyt. Onnea provoilijan urallasi, lupaava kyky sinulla on kyllä siihen, tarvitset vain vähän lisää harjoitusta, täällähän se onnistuu.

Höh. Oot samalla tavalla kyvytön kompromissiin tai "rauhaan" kuin thetööt. Mikä teitä palstamiehiä vaivaa? Ihme tarve peitellä omia jälkiä ja siirtyä siksi lopuksi tuolle linjalle. Kyvyttömyys myöntää mokia?

Kun kerran otat tän niin hullun tosissas niin linkitä ihmeessä nuo vääristely- ja vääntelykommentit? Allekirjoitan kyllä kaiken sanomani edelleen.

(Sori ap, olen uneton.)

jes! mä oon eläny siinä luulossa et tää on keskustelupalsta? eikä kilpailu sitä kuka on oikeassa tai väärässä ja kuka voittaa väittelyn? oikeaa ja väärää mielipidettä kun ei ole :/

[QUOTE="ninni";25237021]jes! mä oon eläny siinä luulossa et tää on keskustelupalsta? eikä kilpailu sitä kuka on oikeassa tai väärässä ja kuka voittaa väittelyn? oikeaa ja väärää mielipidettä kun ei ole :/[/QUOTE]

Hahhaha :D Eipäs juupas eipäs juupas...tämä palsta korvaa mulle aamu hömppäohjelmia! Ja makeat naurut tästä saa kun miettii että väsyneet mammat täällä purkaa kiukkuaan ja katkeruuttaan mutta kukaan ei ole omasta mielestään väärässä. Ootteko muuten huomannut, että nöyryys ja virheiden myöntäminen on nykymaailmassa kirosanoja?

Höh. Oot samalla tavalla kyvytön kompromissiin tai "rauhaan" kuin thetööt. Mikä teitä palstamiehiä vaivaa? Ihme tarve peitellä omia jälkiä ja siirtyä siksi lopuksi tuolle linjalle. Kyvyttömyys myöntää mokia?

Kun kerran otat tän niin hullun tosissas niin linkitä ihmeessä nuo vääristely- ja vääntelykommentit? Allekirjoitan kyllä kaiken sanomani edelleen.

(Sori ap, olen uneton.)

Otan tosissani vain sen tässä kun minun sanoja aletaan vääristelemään. Eiköhän aiheesta ole jankattu tarpeeksi.

Yhteistyössä