Teinien muotivillitykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvittunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvittunut

Vieras
Miksiköhän on niin, että vaikka teinit ilmeisesti tykkäävät kokeilla rajojaan ja korostaa persoonallisuuttaan, teinit kuitenkin enemmän kuin mikään muu ikäryhmä pukeutuvat täsmälleen samalla tavalla kuin muutkin teinit?

Olen tässä pari viikkoa kiinnittänyt huvittuneena huomiota siihen, että melkein joka ikisellä vastaantulevalla teinitytöllä (ja monilla pojillakin) on päällään pitkähkö toppatakki, jossa on hupussa tekokarvakaulus. Sellainen "mummotakki". En tiedä kuinka kauan tuo ilmiö on ollut muodissa, mutta nyt vasta kiinnitin huomiota. Joskus se oli farkkuminihame leggingsien kanssa, joskus Svea-pipo...

Mistä tuollaiset villitykset tulevat?? Yleensä ne eivät ole edes mitään hienoja juttuja, vaan täysin käsittämättömiä muoti-ilmiöitä. Eikö teinejä itseään ollenkaan huvita, kun esimerkiksi bussipysäkillä seisoo kymmenen teiniä, joista kahdeksalla on täsmälleen sama musta toppatakki täsmälleen samalla karvakauluksella?

Minä taas olen enemmän kiinnittänyt huomiota päällisin puolin ihan aikuisen näköisiin "mammoihin", joilla on kesäkuumalla farkkuhame paksujen mustien leggingsien kanssa, koska kaikilla muillakin on leggingsit. :whistle: Teinit eivät ole lainkaan yhtä silmiinpistäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25252180:
Minä taas olen enemmän kiinnittänyt huomiota päällisin puolin ihan aikuisen näköisiin "mammoihin", joilla on kesäkuumalla farkkuhame paksujen mustien leggingsien kanssa, koska kaikilla muillakin on leggingsit. :whistle: Teinit eivät ole lainkaan yhtä silmiinpistäviä.

Hmm, en tiedä. Minusta teinien sokea muodinseuraaminen on sikäli huvittavampaa, että useimmat teinit luulevat olevansa todella erilaisia ja erikoisia ihmisiä, joita kukaan ei ymmärrä. Naama on täynnä lävistyksiä... mutta päällä sama karkakaulustakki kuin kaikilla muillakin. Jotenkin hassu kontrasti.

"Mammojen" leggingsit ovat toki rumia, mutta ymmärrän leggingsien mukavuuspuolen :D

Eihän tossa ole mitään kummallista saati uutta. Teinit on aina olleet "erilaisia, persoonallisia, ainutlaatuisia, jotain muuta kuin kalkkeutuneet vanhempansa". Samankaltaisuus luo turvaa ja yhteenkuuluvuudentunnetta. Ja oman erilaisuuden tuntemukset taas kuuluu normaaliin kehitykseen.
Muistelepa vaan omaa teini-ikääsi. Itse muistan ajat vielä ja koen nykyiselläni olevani valovuosien päässä siitä solmuisesta ja rimpuilevasta raakileesta.

Mä en olis ostanut jos olisin tiennyt että joka toisella vastaantulijalla on samanlainen takki! Ostin kun on tooosi lämmin ja mukava päällä. Tosiaan itsekkin sitten kulmien tullen huomasin että kappas, kaikilla on?!??!!

Se mitä mä en tajua on crocsit kaikilla kesällä ja nykyään REIMAT talvella!!? Siis sisätossut ulkona pakkasilla?

Mä en olis ostanut jos olisin tiennyt että joka toisella vastaantulijalla on samanlainen takki! Ostin kun on tooosi lämmin ja mukava päällä. Tosiaan itsekkin sitten kulmien tullen huomasin että kappas, kaikilla on?!??!!

Se mitä mä en tajua on crocsit kaikilla kesällä ja nykyään REIMAT talvella!!? Siis sisätossut ulkona pakkasilla?

Siis ReiNOt? ;)

Mutta mistä nuo karvakaulustakit ovat yhtäkkiä tulleet, kun ovat niin hemmetin rumia? :x

No jotuisko vaan sinun omista nuoruuden muotivillityksistä, että siksi pidät noita takkeja rumina mummotakkeina? Minusta ne on ihan ok ja lämpimiä vielä, joten siinä mielessä oikein fiksu muoti. Tosin tollaset takit oli muotia jo omana nuoruusaikana ;)

Tosiaan, nuorten on tarkoitus erottua vanhemmistaan, mutta olla samankaltaisia keskenään. Nykyään poikkeuksetkin on sallittuja, jos omaa oman vahvan tyylin. Muutoin on parempi pidättäytyä samassa kuin muut.

Mä tunnen useita esiteinejä ja teinejä eikä siitä kovinkaan monta vuotta ole kun itsekin olin teini :D mutta siis EN ole kokenut, että teinit yrittämällä yrittäisivät olla erilaisia, päinvastoin :O Johan tuo yksi sukulaistyttökin sanoo suoraan, että tahtoo olla kuin kaikki muut ja hänkin haluaa sellaisen ja tällaisen kun KAIKILLA muillakin on, siis omanikäisillä. Teineillä on vahva samaistumisen tarve, oman viiteryhmän löytäminen.

Toki silti saatan hymähdellä bussia odotteleville tytöille joilla on kaikilla pitkälti samat vaatteet, mutta mä siis vaan en ole saanut sellaista käsitystä, että yrittäisivät olla "erilaisia". Päinvastoin, pyrkivät oman ikäryhmän sisältä löytää sen oman viiteryhmänsä, ryhmän johon voisi kuulua ja jossa kaikki ovat suht homogeenisiä.

Yhteistyössä