Entäs miten saan joulupukin tulemisen mahtumaan aattomme ohjelmaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suurmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suurmamma

Vieras
Meillä on tapana, että joka joulu tulee joulupukki tuomaan lahjoja lapsillemme.

Lapset:

13v. poika
10v. tyttö
8v. tyttö
3v. poika

Aattona me menemme heti aamusta sukuloimaan mummolaan sukulaisten luo. Olemme siellä klo 13.00 asti. Kotiin tultuamme me syömme riisipuuron ja jouluaterian. Sen jälkeen laulamme joululahjoja perheen kesken isän johdattamana. Sitten haemme kuusen sisälle ja koristelemme sen. Sitten onkin jo nukkumaanmenoaika. Tuntuu, että joulupukki ei kerkeäisi käydä meillä ollenkaan. Vinkkejä?????

[QUOTE="joulupukki";25252427]unoha koko juttu ![/QUOTE]

Olen pahoillani, mutta olen ostanut jo kasan lahjoja jokaiselle lapselleni. Lapset pettyvät, jos eivät pääse avaamaan lahjoja!

[QUOTE="yksi";25252433]Me koristellaan kuusi jo aatonaattona. LAulujakaan ei tarvi kovin montaa laulella. Kyllä sitä ehtii, ku orgasnisoi.[/QUOTE]

Aatonaattona meillä on muuta hommaa. Meillä on tapana käydä uimassa koko perheen voimin aatonaattona. Ei keretä siis laittaa kuusta.

[QUOTE="yksi";25252433]Me koristellaan kuusi jo aatonaattona. LAulujakaan ei tarvi kovin montaa laulella. Kyllä sitä ehtii, ku orgasnisoi.[/QUOTE]

Lasten isä tykkää laulaa aina samat laulut. Niistä hän ei suostunut tinkimään.

[QUOTE="vieras";25252467]Ei kannata ottaa pukkia ollenkaan. Eihän teillä ole lahjat kaan vielä rapistelun takia paketoitu[/QUOTE]

Siihen pulmaankin pitäisi löytää vielä ratkaisu. Voisitko auttaa?

[QUOTE="Manna";25252512]Eikö se ehdottomani talouspaperiin paketointi (lue toinen ketju) ollutkaan hyvä ehdotus? Ei rapisisi.[/QUOTE]

Joo, mutta lapseni ihmettelisi, kun hamstraan talouspaperia.

Yksinkertaisinta on perua koko joulu. Teidän perheellä on selkeästi vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla ja muutenkin kaikki vaikeampaa, joten joulu ei vain sovi teille. Lahjoita lahjat vähävaraisille ja ole kuin joulua ei olisikaan. Kyllä ne lapsetkin siihen sitten tottuu.

[QUOTE="vieras";25252538]Yksinkertaisinta on perua koko joulu. Teidän perheellä on selkeästi vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla ja muutenkin kaikki vaikeampaa, joten joulu ei vain sovi teille. Lahjoita lahjat vähävaraisille ja ole kuin joulua ei olisikaan. Kyllä ne lapsetkin siihen sitten tottuu.[/QUOTE]

Ei onnistu. Rahaa menisi muuten hukkaan liikkaan. Olen kertonut jo kuukausia ennen kuinka ihanaa on, kun tulee joulu. Nimittäin lapsilleni. Lapset odottavat niin paljon!! En voi pettää heitä.

Meillä on tapana, että joka joulu tulee joulupukki tuomaan lahjoja lapsillemme.

Lapset:

13v. poika
10v. tyttö
8v. tyttö
3v. poika

Aattona me menemme heti aamusta sukuloimaan mummolaan sukulaisten luo. Olemme siellä klo 13.00 asti. Kotiin tultuamme me syömme riisipuuron ja jouluaterian. Sen jälkeen laulamme joululahjoja perheen kesken isän johdattamana. Sitten haemme kuusen sisälle ja koristelemme sen. Sitten onkin jo nukkumaanmenoaika. Tuntuu, että joulupukki ei kerkeäisi käydä meillä ollenkaan. Vinkkejä?????

Joulunne kuullostaa kamalalta, pelkkää kiirettä ja suorittamista. Siitä on jouluilo jo kaukana, kun edes joulupukki ei ehdi ohjelmaan. Mä en tajua ihmisten intoa suorittaa kamalasti "tehtäviä" yhtenä päivänä.
No, itse en kyllä edes vietä joulua, olen ortodoksi.

VOI LUOJANI AUTA!!
a025.gif

Yhteistyössä