e-pilleri -> raskaana silti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokaiselle joka pohtii onko raskaana:
OSTAKAA TESTI. Ette saa tietää oletteko raskaana vaikka kyselisitte täällä kuinka. Vain testi sen kertoo. Maksaa jonkun vitosen halvimmat ja niitä saa apteekin lisäks monesta ruokakaupasta ja ärrältäkin.

Aikomuksissa kyllä oli, mikäli kuukautisia ei tule. Ei kukaan täällä kirjoittanut varmaan ole ollutkaan sitä mieltä, että se tieto täältä irtoaisi. ;) Voi olla, että kirjoittajat, niinkuin minä, haluavat vain jakaa tuntemuksia anonyymisti muiden kanssa ennen varmuutta.

täälläkin tuli raskaus pillereistä huolimatta -mutta ei ihan menny kaikki nappiin pillereiden kanssa.

Mulla oli selässä tulehusta ja olin just lääkekuurilla, aika tujulla sellasella ja satuttiin käymään just sillo häissä. No, join sitten viis lonkkua siellä, normaalisti joisin kolme, en ollu humalassa, mutta vatsahan ei kestäny -eikä kestäny pariin päivään (tai ist se eksoottinen safka ei ollu ok).

No, lopetettiin sitten sillon samalla hetkellä myös tupakointi (ja oli kivaa makkariskii) ja siinä vierähti kuukaus ja huomasin et menkat muutes onkin jonku viikon myöhäs.
Dadaa, jossain vaiheessa, vissiin siinä viikon 8 kohalla sit tein testin. Tuli vähän kriisiä kotona ja meil oli aika nihkee joulukin loppujen lopuksi.
Sit mieskin hyväksy ja alko sopeutuu hommaan ja reilun kuukauden päästä julma maailma iski vasten kasvoja; vauva ei ookkaan ihan ok. Eikun perinnöllisyysklinikalle tutkimuksiin ja jatkoo miettii, viikkoja sillon abaut 20, tilanne hoidettavissa synnytyksen jälkeen joten erikoisluvalla keskeytystä ei eed ehotettu ja lääkärit ei pitäneet sitä selän tulehduksen lääkekuuria syynä sikiön poikkeavuuteen ja 90% varmuudella kun sairaalasta pois päästään saadaan terve lapsi kotia, pienen fiksauksen jälkeen. Muuttu muuten siinä kyl alkuun kovin vastahakonen isukki superisäksi, vaikka ennen raskautta pohtikin aihetta haluaako koskaan omia lapsia, kun perheellä kokoa kuitenkin on. Nykyisin puhuu paljon myös toisesta omasta lapsesta. Toisaalta oishan tässä voinu käydä huonosti ja kerkesin kyllä tarjoutumaan hoitaa lapsen yksin, pakottaa isäks en ois alkanu, vaikka ehkäsyn pettäminen ei ihan täysin munkaan vika ole. Sattumien summa.

olen miettinyt että voisinko olla raskaana jos olen nyt syönyt pillereitä 6kk ihan sännöllisesti joka päivä, välillä heittänyt pillerin otto tunnilla tai parilla. mutta nyt tässä kuukauden sisää mulla on ollut kaks virtsatulehdusta joihin olen syönyt kumpanakin kertana viiden päivän antibiootti kuurin ja toisella kertaa oli vielä vähän vahvemmat (jotkut antibiootithan heikentävät ehkäisy tehoa) ja sitten vielä vähän yli viikko sitten huomasin pilleriä ottaessani että seuraava otettava pilleri olisi keskiviikon pilleri vaikka oli torstai ja edellisenä päivänä olin kyllä ottanut.. olin siis kaiken lisäksi unohtanu jossain välissä ottaa pillerin mutta en muistanut milloin se on jäänyt jatkoin siitä sitten kuitankin pillereiden syöntiä normaalisti ja seksiä on harrastettu tuona aikana ihan yhtälailla kuin ennenkin.. emmekä ole käyttäneet kortsua kun olemme luottaneet ennenkin hyvin toimiviin pillereihin.
Nyt minulla on ollut n. viikon pistelyä alavatsassa ja välillä munasarjojen kohdallakin ja kyljissä. pahoinvointia, yökötystä eikä kavia tee yhtään mieli mikä on todella kummalista. sitten vielä kuumotusta hikoilua palelua huimasuta väsymystä ja voimattomuutta. kuinka mahdollista raskaus olisi ja voisiko jo nyt olla tämmöisiä oireita ( hedelmöityksesta olisi n. kaksi viikkoa)?
vauva olisi kyllä ilonen yllätys:)

Oon jo hetken miettinyt, että onko mahdollista että olisin raskaana, kun en ole syönyt (Yasmin) pillereitä säännöllisesti hetkeen ja viime tauon jälkeen en ollenkaan...Oon harrastanu seksiä kaks kertaa sen jälkee, just ennen ku tyhjnnysvuoto alkoi ja sit viime sunnuntaina. Juhannus olis tullollaan ja mietin uskaltaako juoda...Tiedän, viisasta olis ostaa testi, mutta en toisaalta halua pettyä....lapsi olisi ihana asia..Noita pillereitä oon syöny nyt melkei 6 vuotta..aluks hyvin tarkkaa mut nyt viimesen vuoden aikaan miten sattuu... Voiko sen testin tehä vaikka yhdynnstä ei ole kuin se pari päivää??

Ei se testi kyllä parin päivän päästä vielä mitään tiedä. Istukka alkaa toimia.. oliko vasta viikolla 6 tai 7, ja ennen sitä ei ole vaaraa äidin lääkkeistä tms. joten ennen kuin testi näyttää positiivista niin juomisesta ei ole haittaa alkiolle. Toisaalta, jos vauva olisi toivottu ja haluttu niin onko pakko päästä ryyppäämään...

Eihän se mikään pakkko ole...teen kolmivuorotyötä ja viikonloput olen yleensä töissä...nytkin siis vaan sunnuntai vapaa...niin sillä ajattelin ku on juhannus ja muutakin....harvoin edes juon...

kääk! Ei tällasta ketjua pitäis lukea :D Itse syön mercilonia, ja huomasin tässä n viikko sitten että tissit isommat kuin ennen, tai siis vähä roikkuvat, ei enään niin terhakat.
Ja kans vähä masu kuplii ja ilmavaivoja... Tosin uskon että syynä voisi olla rautakuuri jota juuri vedän.
Menkat on kyllä tullu kiltisti pillerilaattojen välissä, viimeisimmät loppui ehkäpä viikko pari sitten.

Jännitystä elämään :D

Niin ja mietin sitäkin että onko ees mahdollisuutta olla raskaana...et mite nopeesti pillereiden teho laskee ja jne...toki toisaalta kaikkihan on sattuman kauppaa...

Pillereitä syönyt ohjeiden mukaan nyt nelisen vuotta (yasmine) aikaisemmin melianea ja sitten jotain keltarauhasvalmistetta kokeilin siinä välissä. Mutta siis pillereitä syönyt nyt sen kymmenen vuotta.

Nykyisen miehen kanssa parisuhteessa vähän vajaan vuoden ja edelliset menkat oli tuossa toukokuussa. Testin tein heti, kun kuukautiset olivat muutaman pvän myöhässä jopa kaksi kertaa. Testit tottakai näytti negatiivista, ja eikun radalle. Koko kesäkuu meni enemmän ja vähemmän railakkaasti, olihan mulla loma.

Nyt kävin lääkärissä ihan normi käynnillä reseptiä uusimassa ja mainitsin tietty siitä, että on jääny menkat välistä ja seuraavat pitäs juuri näillä näppäimillä alkaa.
Lääkärin kanssa sitten pohdittiin, että on varmaan viisasta ottaa testi ihan vaan sen takia, että sulkee pois sen mahdollisuuden, että on raskaana. Ja seuraavana päivänä se soitti ja sanoi, että usko tai älä, niin testin tulos on positiivinen.

Eli pari pvää sitten sain tän uutisen, mies ihan pähkinöinä ja en oikein itekkään tiedä miten päin tässä olisi. Miehellä vaihtelee mielialat vuoristorataa sen suhteen, että haluuko isäksi vai ei. No tässä on sitte meille mukavaa mietittävää.

Mutta pointti siis tämä...ainoa 100% ehkäisykeino on selibaatti ja jos yhtään epäilyttää raskaana olo, niin mars mars terkkariin...apteekin testeihinkään ei nähtävästi voi luottaa...

Tää on tosiaan vainoharhasten palsta!:D Oon syönny merciloneja yhteensä 6v.Yhdessä välissä pitäny vuoden tauon.Pillereiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ikinä.Itellä tullu menkat ajallaan viime viikolla.Vieläpä ehkä normaalia runsaampana.Pää oli koko viime viikon räjähdys pisteessä ja sama pää kipu on jatkunut vielä menkkojen jälkeen kolme päivää,nälän tunnetta vastaava olo koko ajan ja olen nyt tämän alku viikon herännyt joka aamu siihen että mahassa on tuntemuksia,ns. kuplintaa ja ilmavaivoja.Mikähän helvetti mua vaivaa?En kyllä loppu peleissä usko et oon raskaana..Ehkä vaan oon vainoharhanen :D

itse tulin raskaaksi kun söin pillereitä. menkat tulivat 3kk vielä normaalisti. mutta rinnat olivat niin arat ja huonoa oloa aamuisin etten enää tiennyt mikä on. kunnes menin lääkärin juttusille ja testeihin niin plussaahan se raskaustesti sitten näytti. ja olin aivan että millä järjellä. otin pillerit joka aamu samaan aikaan. aivan joka aamu. kertaakaan en unohtanut. menkat olivat ihan täsmälliset aina. ainoa mitä lääkäri minulle sanoi etttä minulla on voinut olla kysta kohdussa mikä on voinut heikentään ehkäisyä ja kysta voi puhjeta huomaamattakin itsestään.. mutta kukapa tietää... nyt minulla on pian 2-vuotias poika enkä ole kyllä päivääkään sen jälkeen katunut että pidin lapsen enkä tehnyt aborttia.

Minä täällä pohdiskelen että koska pitäisi tehdä testi (varmuuden vuoksi, en halua yllätyksiä) kun unohtui viikon reissun ajaksi pillerit kotiin. 31.7. jäi eka pilleri ottamatta ja 6.8. jatkoin. Käytän cerazettea ja kuukautiset ovat vuoden käytön aikana ollut todella epäsäännölliset, usein ei tule lainkaan. Joten milloin kannattaisi testiä tehdä?

Mielenkiintoisia juttuja!

Mulla on tilanne tämä: Olen 35-vuotias lapseton aviossa oleva nainen. Syön Yasmin-e-pillereitä. Minulla ei ole koskaan ollut ns. vauvakuumetta enkä ole ollut ollenkaan varma, haluanko lainkaan lapsia, ennemminkin ainakin niin päin, etten halua, kuin että haluaisin. Toki olen asiaa miettinyt, koska tuota ikääkin alkaa jo olla.

Kaksi viikkoa sitten alkoivat aivan yhtäkkiä oudot oireet: kova päänsärky, ikään kuin pää olisi ollut lasista sekä lisäksi pahoinvoiva olo. Ruumiinlämpö heitteli ja olo oli kehno. Oksensinkin kerran. Iltapäivällä olo parani jonkin verran, mutta pääkipu ja pahoinvoiva olo alkoivat uudestaan illalla. Samoin alkoivat alavatsan nipistelykipu ja alaselän kipu. Googletin netistä, mistä mahtaisi olla kyse, ja yhtenä vaihtoehtona oli sitten raskausoireet. En ollut kuvitellutkaan, saatikka siis toivonut raskautta. Aiemmin en edes ole tiennyt muita raskausoireita kuin aamupahoinvoinnin.

Seuraavia oireita on jatkunut tähän päivään asti: pahoinvointi (ei oksennukseen asti), aika voimakas närästys, alavatsan ja alaselän kivut, painon tunne alavatsassa, ruokahaluttomuus.

Kaiken tämän lisäksi - mikä on vielä "hullumpaa", oloni oli etenkin tuossa alussa aivan outo myös "henkisesti". Tunsin itseni aivan eri ihmiseksi kuin ennen ja koin, että jotain aivan uutta on nyt tapahtunut. Oloni oli myös jotenkin kovin seesteinen ja rauhallinen.

Järki on sanonut koko ajan, etten voi olla raskaana. Syönhän pillereitä, vaikka tiedän toki, että nekin voivat pettää. Olen ottanut kaikki pillerit ajallaan. Mutta nämä oireet ja outo olo ovat kyllä vieneet minut hulluuden partaalle.

Tein raskaustestin pian sen jälkeen, kun huomasin oireita, vaikka kuukautiset olivatkin tulleet normaalisti ja "raskautuminen" olisi todennäköisesti tapahtunut vasta myöhemmin - eli testasin liian aikaisin. Testi näytti negatiivista.

Tällä hetkellä tunne raskaudesta ei ole enää niin vahva. Lisäksi minulla alkoi tuhruvuoto, jota on ennen kuukautisia. Varsinaisen tyhjennysvuodon pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä. Aion tehdä testin, vaikka vuoto tulisikin. Kuukautisethan voivat joskus tulla, vaikka on raskaanakin.

Testaamallahan tämä selvinnee, mutta lähinnä haen täältä vertaistukea. Haluan myös näin ihan "ääneen" ihmetellä, mistä oikein on kysymys, jos en raskaana ole (kuten tällä hetkellä uskon). Onko tämä valeraskaus, ja voiko se tulla, vaikkei raskautta ole toivonutkaan? Vai jokin muu hormonihäiriö? Tässä alkaa tuntua olo aika vainoharhaiselta ja huijatultakin, kun kroppa ja mieli näin juksailevat.

ooon syöny jo muutaman vuoden e-pillereitä , nyt muutaman kuukauden aikana tullu semmosii ihme pikkukipuja ala vatsaa , verta tipottelee jonki verran kesken tota levyä .. oon tehny raskaustestin --> näyttäny negatiivista . silti tuntuu et massu kasvaa ja alkaa näyttää jo vähän raskausmahalta .. lihonnu en oo voinu ku syön samalla tavalla kun aina ennenkin . Ja niin olen muistanut ottaa joka päivä samaan aikaan epillerin.. Oisko kelläää ollu samallaisia juttuja ku mmullaa ? :)

Olen kolme vuotta syönyt yasminia. Nyt on tullut paljon oireita. Väsymys, palelu, pissattaa koko ajan ja pissaamisen jälkeen (välillä ihan muutenki) alavatsassa tuntuu vihlontaa. Yöllä joutuu myös ravaamaan vessassa. päätä särkee ja lämpö on koko ajan 37. Alkoholikaan ei enää maistu ja muutenki saattaa tulla paha olo yhtäkkiä.. Elikkä nyt vaan odottelemaan alkaako menkat.

Onko kukaan syöny sellaisia pillereitä joiden "sivuvaikutuksena" on menkattomuus? Kuinka teijän pää pysyy kasassa? :D Mä syön Qlairaa ja siinä sanotaan että menkat voi jäädä kokonaan pois. Mulla on ollu todella niukat menkat niiden kanssa, siis tyyliin vähän jää verta paperiin pyyhkiessä. No nyt niit ei tullu ollenkaan :o Ihanaa ettei oo menkkoja mut kamala koko ajan miettiä että onko raskaana.. kai se pitää testata täälläkin...

Viisi vuotta olin syönyt Yasmin-pillereitä kun tulin raskaaksi. Ja jokaisen pillerin olin muistanut ottaa ja vielä ihan ajallaan. Tunnen myös kaksi muuta jotka ovat samoja syöneet ja myöskin tulleet raskaaksi.

Olen syönyt Mercilon-e-pillereitä pari vuotta ja on toimineet hyvin. Nyt on kuitenkin jotain outoa... Söin tapani mukaan kaksi levyä putkeen. Yleensä menkat on alkaneet heti taukoviikon alussa ja olleet aika runsaat. Nyt on menossa jo kuudes päivä taukoviikon alkamisesta, eikä menkkoja näy... Aiempaa kokemusta on yhdestä raskaudesta, joka meni kesken rv 10. Nyt oireet on tosi samanlaiset kuin silloin eli väsymystä, huimausta, pahoinvointia, närästystä, rajua mielialan vaihtelua, jotkut hajut etoo ja seksihalut on kadonneet. Oireita on ollut ehkä kolmisen viikkoa, aluksi tosi lievinä ja nyt pahenemaan päin. Ja täällä korvessa missä asun, on apteekkikin kaukana, eli sinne ei voi mennä kuin autolla. Kylille ei ole viikonlopun aikana ollut mahdollista päästä, kun mies on autolla sukuloimassa. Lupasi huomenna kotia palatessaan tuoda testin samalla. Odotellaan siis... Jotenkin vaan on tunne, että kyllä tässä raskaana ollaan.

Mielenkiintoisia tarinoita. Kai se on testi huomenna haettava munkin. Tässä oon jo pari päivää ihmetellyt kun tyhjennys vuoto oli todella niukkaa. Viikonloppuna olis pikkujoulut joten sitä ennen olisi hyvä tietää. Merciloneja syön ja yhden otin reilusti myöhässä. Tosiaankaan kukaan ei täältä varmaan sitä vastausta hae, mutta ei tästä oikeen kellekään viitsi puhuakaan ja tosiaan vasta huomenna mahdollisuus päästä testiä hakemaan.

APUVA! Cerazettet käytössä ja en tiedä onko "haamukipuilun" tapaisia "haamupotkuja". Kolmet testit tehty ja negaa näyttää ja nuo potkut tuntuu vaan yleistyvän kokoajan. Voi jösses, alkoivat pari viikkoa sitten! Testit nega, verikokeeseen menossa ja taidampa vara ultra-ajankin, jos kerran noi pillerit estää testin todellisen tuloksen. Voi apua! Ja imetän ja menkkoja ei ole synnytyksen jälkeen tullut ollenkaan vielä, että semmosta...
Laskelmoin tässä, että esikoisen kanssa potkut tuntui rv15-16.. ja ja, no tästä on juuri sen verran kun yhdyntöjä synnytyksen jälkeen harjoiteltiin jaja.. joopa joo samalta tunnustaa. Taidan mennä sen neljännen testin ostamaan ja.. eikä!

Onko noita mahd. haamupotkuja (hope so ei oikeita) muilla?! Oletteko raskaana, ne jotka aiemmin tuosta kirjoitteli?

APUVA! Cerazettet käytössä ja en tiedä onko "haamukipuilun" tapaisia "haamupotkuja". Kolmet testit tehty ja negaa näyttää ja nuo potkut tuntuu vaan yleistyvän kokoajan. Voi jösses, alkoivat pari viikkoa sitten! Testit nega, verikokeeseen menossa ja taidampa vara ultra-ajankin, jos kerran noi pillerit estää testin todellisen tuloksen. Voi apua! Ja imetän ja menkkoja ei ole synnytyksen jälkeen tullut ollenkaan vielä, että semmosta...
Laskelmoin tässä, että esikoisen kanssa potkut tuntui rv15-16.. ja ja, no tästä on juuri sen verran kun yhdyntöjä synnytyksen jälkeen harjoiteltiin jaja.. joopa joo samalta tunnustaa. Taidan mennä sen neljännen testin ostamaan ja.. eikä!

Onko noita mahd. haamupotkuja (hope so ei oikeita) muilla?! Oletteko raskaana, ne jotka aiemmin tuosta kirjoitteli?

En ole tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittanut. Mutta olen kyllä tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Ja ensimmäinen testi oli negatiivinen ja kun menin terveyskeskukseen seuraavana päivänä niin siellä näytti positiivista.

taitaa laittaa tämän tytön testin hakuun tänään.. :/ vajaa kuukausi sitten oksensin pillerin oton jälkeen, aloitin kuitenkin toisen levyn ilman taukoa viime viikolla vaan nyt herää epäilykset! viikko tuon oksentamisen jälkeen oli päivän verran tuhruvuotoa, ei ole koskaan ennen ollut, nyt taas tänään uudestaan. Rinnat oli aristavat noin viikon verran, laitoin kovan yskän piikkiin.. tavallisesti nukun noin 5-6tunnin yöunet, nyt jopa 10 tuntia ja monesti päiväunet päälle:/

Vaan mahtaakohan olla mitään järkeä testata kun pillerilevy on kesken? mulla on aikaisempien raskauksien aikanakin tullut negaa monta kertaa vaikka olen raskaana ollut.. ahistaa!!!

Olen syänyt pillereitä sata vuotta, ja menkkojen olisi pitänyt alkaa torstaina tai viim. perjantai aamuna, mutta ei näy ei kuulu. (tänään on maanantai) Testin tein tänään ja tulos negatiivinen. Koskaan ei ole menkat jäänyt pois, ja myöhässäkin on olleet varmaan viimeksi silloin, kun en vielä syönyt pillereitä.
Minulla on myös sukupuolielin herpes, ja olen ollut estolääkityksellä..vähentääkö valasikloviiri pillereiden tehoa? Voinko olla raskaana??