Onko teistä rehellistä vai vähän töykeää käytöstä? Käyttäisitkö itse valkoista valhetta tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tULiLAtVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tULiLAtVA

Jäsen
24.12.2011
141
0
16
Meille on tulossa tänään mun likkakavereita saunomaan ja syömään jouluruokia. Yks sit lähetti viestin, et monelta sauna ja ketä tulossa? Vastasin kumpaankin kysymykseen ja sit tulee viesti takaisin, et "no katotaan me sit joku toinen kerta" :O Lähetin takas et täh..? Niin syynä se, että "Se Maija ei oikeen iske muhun.."

Aha, no muhun iskee ja on yksi mun parhaita ystäviä. Kaikista ei todellakaan tarvitse tykätä, mutta jotenkin outoa et aikuinen ihminen ei yhden ihmisen takia voi sit tullakaan, olis täällä muitakin... Ja tää mun kaveri ei tunne tätä "Maijaa" muuta kun mun kautta tavannut pari kertaa ohimennen..

Mitä sitä suotta aikaansa tuhlaamaan seurassa joka ei nappaa, mutta tosiaan kun tänne tulee muitakin ja tätä on niin kauan suunniteltu.. :/

Rehellistä mutta töykeää. Itse jos saisin kutsun tuonlaiseen iltaan ja saisin kullaa että sinne tulisi joku josta en niin välitä j toimisin niin että menisin kuitenkin ja käyttäytyisin asiallisesti tätä epämielyttävää henkilöä kohtaan. Koska en ainakaan kehtaisi kyseltyäni keitä tulee, perua tulemistani. Jälkimmäinen käytös olisi mielestäni aika "kakaraimaista"

Mielestäni on outoa ja tökeröäkin jos tosissaan on törmännyt ihmiseen vain pari kertaa ja syynä on tuo "ei nappaa".

Jos olisivat tuttuja pidemmältä aikaa ja heillä olisi ollut jotain pahoja riitoja tms eivätkä siis olisi väleissä lainkaan niin silloin ymmärtäisin jos ei halua osallistua yhteisiin illanistujaisiin.

Kyllä mä ymmärrän sitä, joka jätti tulematta. Itsekin olen niin tehnyt ja olen sanonut suoraan, että paikalla on joku, jonka seuraa en vaan kestä. Miksi lähtisin pilaamaan oman iltani viettämällä sen sellaisen ihmisen parissa, jonka kanssa en tule ollenkaan toimeen?

Minusta tuo sanainvaihto oli aidosti hyvien ystävien välistä normaalia vuorovaikutusta, eihän kritiikki edes kohdistunut sinuun vaan kolmanteen osapuoleen. Kaikista ei tarvitse pitää, miksi siis kitua huonossa seurassa.

Mut tääl olis tosiaan muitakin kun tää Maija. Ihmisiä jotka tää mun kaveri tuntee ja joiden kans tulee toimeen. Mua jotenkin harmittaa et se ei anna ees mahdollisuutta tälle Maijalle et tutustuisivat ja sanois sitten vasta jos ei nappaa. Ja ehkä mä oon pettyny kun olisin tosiaan itse halunnut myös tän mun kaverin kovasti tänne... Mutta ei voi mitään, toinen kerta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25296522:
Mihin on kadonnut "kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen" lauseen ajatus?

Mun kaverilla on kaveri, jota en voi sietää. Kun tää kaveri on paikalla, kukaan muu ei pysty keskustelemaan mistään, hän osallistuu joka keskusteluun tosi kovaäänisesti, häärää joka puolella ja vie ihan kaiken huomion. Hetkeäkään hän ei ole aloillaan, juo reippaanlaisesti ja kun humaltuu, on vieläkin kovaäänisempi ja tungettelevampi. Hänellä on ainoa oikea mielipide joka asiaan.

Ei, en tule toimeen. Pysyn poissa jos tiedän, että hän on tulossa paikalle. Enkä ole ainoa, joka kieltäytyy kutsusta, jos tämä tyyppi on tulossa.

Ymmärrän tuon että kaikkien kanssa ei tule toimeen, ja ehkä halusi säästää sut jonkinlaiselta konfliktitilanteelta.

En minäkään menis saunaan pahimman vihamieheni kanssa.

Miksi pitäisi keksiä joku valhe jos tuo on totuus, ja te olette hyviä ystäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25296522:
Mihin on kadonnut "kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen" lauseen ajatus?

Niiden kanssa ei silti tartte pakolla viettää vapaailtojaan jos ei huvita. Törkeää olis ollut jos olis vaatinut että tämä yksi ei olisi tullut, mutta jos itse haluaa jättäytyä pois niin se on ihan ok. Henk. koht. vihaan sellaista esittämistä ja toisen seuran sietämistä, mitäs iloa siinä on. Mieluummin vietän aikaa sellaisten kanssa joiden parissa oikeasti viihdyn.

Kun tää Maija ei ees oo mikään räpättävä päällepäsmäri, ei mun omat hermot kestä sellasia ihmisiä :D
Toki on olemassa ihmisiä jotka vaan ärsyttää mua jostain syystä, mutta kyllä mä silti menisin illanistujaisiin jossa olis tällanen tyyppi jos siellä olis kerran mun kavereita ja muitakin ihmisiä kun tietäisin sen olevan tärkeää kutsujalle... Mutta kukin tavallaan, ihmetyttää vaan tää juttu kun eivät ole tavanneet kun pari kertaa ja kuten kirjotin, niin jotenkin harmittaa et ei anneta toiselle ees mahdollisuutta... Mut nyt menee kone kii, kohta tulee vieraat! <3

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25296650:
Ei yksi epämieluinen ihminen voi pilata koko iltaa jos paikalla on muita mukavia seuralaisia.

Kyllä se yksi voi pilata koko illan, jos on sellainen kuin mun kaverin kaveri. Vessa on ainoa paikka, missä siltä ihmiseltä saa olla rauhassa. Meitä on ollut isompikin porukka, 20 henkilöä, ja silti tää yks ihminen hallitsi koko porukan keskustelua, huuteli joka väliin.. kukaan ei saanut suunvuoroa ja jos joku muu jotain sanoikin, niin tää yks ihminen vastasi siihen. Ei siis mitään oikeaa keskustelua, vaan tää yks otti vähintään joka toisen puheenvuoron.
Meitä on monta, jotka ei enää lähde, jos tää on paikalla.
Eikä varmaan tartte ees mainita, että jos käytössä on kertakäyttöastiat, niin tää tyyppi kulkee muovikassi kädessä ja kerää kaikki astiat veks jos hetkeksikin lasket ne kädestäsi - eli jos haluatkin lisää syötävää, joudut ottamaan uudet astiat. Joka kerta.
Rentoudu siinä nyt sitten ja vietä kivaa iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25296650:
Ei yksi epämieluinen ihminen voi pilata koko iltaa jos paikalla on muita mukavia seuralaisia.

Jos on tarpeeksi epämieluinen niin voi pilata, pahimmassa tapauksessa viedä rennon tunnelman myös muilta vaikka nämä "vihamiehet" yrittäisivät käytyäytyä asiallisesti ja vältellä toisiaan.

Siksi ymmärrän kieltäytymisen jos on kysymys vakavasta välirikosta ja silloin on vaan hyvä sanoa kutsujalle suoraan mistä kenkä puristaa. Muuten taas kyllä ilta sujuu ihan mukavasti vaikka joukossa onkin joku joka ei ihan nappaa.

Minusta aika lapsellista tuollainen touhu. Kai sitä nyt yhden saunaillan voi viettää kavereiden kanssa vaikka joukossa olisikin yksi jonka kanssa ei niin kamalan hyvin tule juttuun.

Mun mielestä vaikuttaa kaverin puolelta hiukan mielenosoitukselliselta sanoa suoraan ettei tule "Maijan" takia saunailtaan. Voi sitten miettiä onko asia niin että kaverisi on vaikkapa mustasukkainen, ennakkoluuloinen tai epävarma itsestään. Tai ehkä Maija tosi asiassa karsea tyyppi mistä kukaan muukaan ei tykkää, mutta sinä et vaan nää sitä...

Mikäli tunnet kaverisi ja Maijan ihan eri ympyröistä, voisi olla fiksumpaa järjestää illanviettoja eri porukoille erikseen. Ihmiset on niin erilaisia.

Mun kaverilla on kaveri, jota en voi sietää. Kun tää kaveri on paikalla, kukaan muu ei pysty keskustelemaan mistään, hän osallistuu joka keskusteluun tosi kovaäänisesti, häärää joka puolella ja vie ihan kaiken huomion. Hetkeäkään hän ei ole aloillaan, juo reippaanlaisesti ja kun humaltuu, on vieläkin kovaäänisempi ja tungettelevampi. Hänellä on ainoa oikea mielipide joka asiaan.

Ei, en tule toimeen. Pysyn poissa jos tiedän, että hän on tulossa paikalle. Enkä ole ainoa, joka kieltäytyy kutsusta, jos tämä tyyppi on tulossa.

Heh, kuvailit juuri minun anoppini =D !!! Hän onkin ainoa ihminen jonka kanssa en saunailtaan lähtisi kuin kirveellä pakottaen.

Ja en käyttäisi valkoista valetta, sanon asiat kuin ne on, kakaramaista tai ei!

Yhteistyössä