Kuka teillä vie lapset tarhaan tms.? Jos kummallakin auto käytössä, työmatka saman verran samalla suunnalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamulla kumpi nyt sattuisi olemaan paremmin lähdössä, kun lapsi on valmis ja toinen käy kaupassa ja toinen hakee lapsen, jos samaan aikaan ollaan kotiin menossa. Ruoan tekisi kumpi viittisi.

Jos meillä olisi kaksi autoa ja molemmat töissä, niin se veisi kumpi menee myöhemmin töihin. Ja se hakisi kumpi pääsisi aikaisemmin. Tällä hetkellä mies vie, mies hakee, mies käy kaupassa, mies tekee suurimmaksi osaksi ruuat, mies imuroi, mies hoitaa lemmikit... Ja juu, mies on työttömänä :D.

Meillä vie se, kummalle se paremmin sopii tai sitten sovitusti niin että tulee tasapuolisesti molemmille tai mennään yhdessä kahdella autolla. Hakee se kumpi pääsee aikasemmin töistä. Kaupassa käydään yhdessä ja pääasiassa minä teen ruuat.

mies vie aamulla mä haen tarhasta, koska mulla on 8 tunnin työpäivä(miehellä 8,5h) ja pääsen puoltatuntia aikaisemmin kuin mies. Ruokaostokset tehdään yhdessä n.kerran viikossa. Minä teen ruoan, ja mies hoitaa pääasiassa siivoamisen.

Mies lähtee pari tuntia myöhemmin kuin minä, niin vie toisen hoitoon ja passittaa toisen kouluun.
Minä haen hoidosta ja ip-kerhosta.
Kaupassa käyn minä yleensä, mies tarvittaessa jos jotain jää uupumaan.
Ruuan teen minä, mies jos on yksin tai poikien kanssa kotona.

mies vie kun menee myöhemmin töihin (autolla n.15km päähän) ja minä haen kun pääsen aikasemmin (julkisilla n.5km työmatka). Teen enemmän kotitöitä koska miehellä pidemmät työpäivät.

No oonko mä kamala ihminen, jos en vie aamulla lapsia hoitoon. Hoidan itteni kuntoon ja lähen töihin. Näin mies tekee joka aamu... kai mulla on myös oikeus vaan lähteä ja jättää mies huolehtimaan kaikesta..?
Oon sata kertaa sanonut, etten jaksa tätä, mutta enpä apua saa.

Ja tosiaan mies menee myöhemmin töihin kuin minä. Pääsen kyllä aikaisemmin ja voin hakea. Mies vaan vetoaa ettei ehdi aamulla viemään. Ei varmaan kun aina nukkuu viime tippaan asti..

Se vie, kumpi menee myöhemmin töihin. Se hakee, kumpi pääsee aikaisemmin. Se käy kaupassa, jolla on rahaa ja virtaa. Meillä on työmatka 6 ja 5km. Pyörillä kuljetaan kesät talvet.

No oonko mä kamala ihminen, jos en vie aamulla lapsia hoitoon. Hoidan itteni kuntoon ja lähen töihin. Näin mies tekee joka aamu... kai mulla on myös oikeus vaan lähteä ja jättää mies huolehtimaan kaikesta..?
Oon sata kertaa sanonut, etten jaksa tätä, mutta enpä apua saa.

Sovitte asian etukäteen ja todellakin sinulla on täysin oikeus siihen.

Jos lähdet sopimatta jää vihainen isä ärisemään lapsille... ei kiva.

Silloin kun lapset oli pk:ssa, minä vein ja mies haki (mä menin vähän myöhemmin töihin ja mies pääsi aikasemmin), pääsääntöisesti minä kävin kaupassa kun ei ollu niitä lapsia mukana. Jos piti äkkiä jotain pientä hakea niin sit kumpi vaan.
Me tehdään viikonloppuisin sen verran enempi et pitkälle pärjätään viikolla vaan lämmityksellä ja pienellä sovelluksella oli valmista eli lämmitys yleensä miehen hommia se kun oli sit aikasemmin kotona.
Viikonloppuisin se tekee ruokaa kummalla on inspis ;)
Siivotaan kimpassa tai koko perhe, MUTTA meillä mies ei pese pyykkiä eikä lapset. nimimerkillä epämääräisiin väreihin kyllästynyt

Se vie joka menee myöhemmin töihin ja se hakee joka pääsee ekana. Yleensä mies vie ja minä haen. Siitä huolimatta, että miehellä ei edes ole autoa käytössä eikä päiväkoti ole matkalla töihin vaan joutuu tekemään julkisilla vähän ylimääräistä lenkkiä. Mutta lapselle saadaan näin lyhimmät päivät.

Yhteistyössä