Mitä kirjaa/kirjasarjaa suosittelet luettavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirso lukija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nirso lukija

Vieras
Olen kirjojen suhteen tosi nirso :ashamed: enkä itse ole enää löytänyt hyviä kirjoja luettavaksi, joten ajattelin kysyä teiltä suosituksia :)

Luen mielelläni Tuija Lehtisen ja Anni Polvan kirjoja. Agatha Christien romaanit ovat myös mieluisia. Yksi suosikkini on myös Torey Haydenin kirjat. Siinäpä ne nyt sitten taitavat ollakin, joten... Vastaavan tyyppisiä kirjasarjoja olisi hakusessa.

En pidä yhtään liian jännittävistä kirjoista, saati kauhusta, joten niitä ei kannata ehdottaa.

löytyisikö teiltä jotain hyviä suosituksia? Tänään olisi tarkoitus käydä kirjastossa :)

Kalle Päätalo – miljoona sivua hyvää luettavaa!

Iijoki-sarja jäi ensimmäisen kirjan alkuun. Ei oikein napannut lukea lohen kokemuksista. Koillismaa-sarja puolestaan tuli luettua ja viihdyttävähän se on.

Kiitos ehdotuksista, lisääkin saa laittaa :)

Hömpästä tosiaan tykkään, joten voisin kokeilla noita Himoshoppaajia. Fantasiasta en oikein tiedä, toisaalta kiinnostais. No, pitää katsoa :) Samoin voisin kokeilla noita Lee childin kirjoja ens alkuun.

Liza Marklundin Annika Bengtzon- sarja on kiva ja jos haluaa nauraa, niin kannattaa lukea Ozzy Osbournen "Minä, Ozzy" :) Peesaan myös Himoshoppaaja- sarjaa. Myös Jane Greenin kirjat on mukavaa "hömppää".

sinulle sopisi oikein hyvin Paula Havasteen Lappisarja. Aloita kirjasta Maaren shamaanien sukua, etene Kymmenen onnen Annaan, Kotasavun Marjaan ja Lapinmaan Nillaan. Oikein hyvä lukuromaanisarja, joka jotenkin asettuu jatkumoon aikaisemman lukemasi kanssa.

Martinista ei kannata aloittaa fantasiaharrastusta. Kirjat vetoavat aivan liikaa tunteisiin ja ne ovat välillä erittäin jännittäviä ja jopa kauhistuttavia. Kevyempää kamaa suosittelisin, kuten Terry Pratchettia. "Vartijat hoi!" on hyvä ensimmäinen Pratchett-kirja ja tietty vielä parempi alkukielisenä eli "Guards! Guards!".

Pirjo Tuomisen kirjat ovat hyviä. Aikuisempia kuin Tuija Lehtisen, mutta jotain samaa tyyliä heidän kirjoittamisessaan on. Nora Roberts on myös aina takuuvarma hömpänpömppä.:)

Martinista ei kannata aloittaa fantasiaharrastusta. Kirjat vetoavat aivan liikaa tunteisiin ja ne ovat välillä erittäin jännittäviä ja jopa kauhistuttavia. Kevyempää kamaa suosittelisin, kuten Terry Pratchettia. "Vartijat hoi!" on hyvä ensimmäinen Pratchett-kirja ja tietty vielä parempi alkukielisenä eli "Guards! Guards!".

Totta, Martin ei oo kevyemmästä päästä ja jos ei ole fantasiaa pahemmin lukenut niin voi olla rankkoja. Toki siihen voi hieman tutustua kun YLE alkaaa näyttämään siitä tehtyä tv-sarjaa 12.1., mutta kirja on tietenkin miljoona kertaa parempi. :)

Alkaa näyttää GoT-sarjaa?! Jippii! Tätä tietoa olen odotellut kuin kuuta nousevaa kateellisena maksullisia kanavia seuraaville. Filmatisointi on kuulemma varsin onnistunut. Kun vielä A Dance With Dragons ilmestyisi pokkarina...

Alkaa näyttää GoT-sarjaa?! Jippii! Tätä tietoa olen odotellut kuin kuuta nousevaa kateellisena maksullisia kanavia seuraaville. Filmatisointi on kuulemma varsin onnistunut. Kun vielä A Dance With Dragons ilmestyisi pokkarina...

Juu, alkaa näyttämään. Ja on ihän älyttömän hyvin tehty, tykkäsin ite kovasti, 2.kautta odotellessa. :) adlibris.com löytyy A Dance with Dragons 15.80€, et ei pahan hintanen, itse meinasin just sen tilata. :)

Sarah Dunantin ''Kurtisaanin vuoteessa'' ja ''Venuksen syntymä''. Mielenkiintoisia juonenkäänteitä ja historiaa.

Laila Hirvisaaren ''Minä, Katariina''. Hirvisaarta en ole ennen lukenut, mutta 1700-luvun Euroopan historiasta kiinnostuneena luin tämän ja tykkäsin.

Twilightit ovat kevyttä, romanttista lukemista. Koukuttaneet monet.

Hömpästä varmaan Cathy Kelly, Jane Green ja Marian Keyes voisi olla sellaista joka vetoaa. Hurtimpaa huumoria löytyy Juha Vuorisen kirjoista, niissä ei kyllä voi olla kovin tosikko lukija. Kaari Utrion kirjat on myös mukavan leppoisaa luettavaa.

Kannattaa kokeilla lukea myös Jean M Untinen-Auelin kirjoja, sekä Ken Folletia, varsinkin Taivaan pilarit ja sen jatko-osa. Ellei kirjojen paksuus pelota, kokeile myös Clavellin Tai-Pan ja Noble House.

Dekkareista Jarkko Sipilän Takamäki-sarja on ollut ihan mukava eikä liian jännä ja Donna Leonin Brunetti-sarjakin sopii iltalukemiseksi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä